Auteur Topic: Politie krijgt zelf boetes in Antwerpen omdat ze met te oude auto's rijdt  (gelezen 1542 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Politie krijgt zelf boetes in Antwerpen omdat ze met te oude auto's rijdt
« Gepost op: zondag 17 juni 2018 - 23:03:07 »
Citaat van: Nieuwsblad
Politie krijgt zelf boetes in Antwerpen omdat ze met te oude auto's rijdt

ANTWERPEN - De federale politie krijgt boetes omdat haar oude voertuigen in de lage-emissiezone rondrijden. In een rondzendbrief roept de directie nu op om goed na te denken over welke auto men gebruikt voor een verplaatsing naar Antwerpen. “In de toekomst willen we naar een wagenpark met niet- of weinig-vervuilende wagens”, luidt het.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180615_03565166?utm_source=twitter&utm_medium=dlvr&utm_campaign=twitterfeed

Dat héél dat LEZ gedoe een klucht was, wisten we al.  Maar dat het zó érg was .....

Enfin, dit krijg je natuurlijk door een combinatie van twéé factoren :

1) flikken die menen dat regels er enkel zijn om af en toe een weggebruiker te beteugelen.  Voor zichzelf maken ze even vrolijk op zowat élke regel een uitzondering
2) Alles geautomatiseerd laten verlopen, omdat flikken te tam zijn geworden om hun job te doen.  Tsja ... die computer maakt géén uitzondering voor dienstvoertuigen van de politie natuurlijk .....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline svenn

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 224
Re: Politie krijgt zelf boetes in Antwerpen omdat ze met te oude auto's rijdt
« Reactie #1 Gepost op: maandag 18 juni 2018 - 10:30:52 »
Er is toch een oplossing voorzien ...
Koop jaarlijks de milieu-aflaat in de vorm van een abo, zoals het plebs die zich geen andere auto kan veroorloven.  :)

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Politie krijgt zelf boetes in Antwerpen omdat ze met te oude auto's rijdt
« Reactie #2 Gepost op: maandag 18 juni 2018 - 19:46:44 »
En wie betaalt die boetes? De politiebeamte die de overtreding begaan heeft, of zijn werkgever?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Politie krijgt zelf boetes in Antwerpen omdat ze met te oude auto's rijdt
« Reactie #3 Gepost op: maandag 18 juni 2018 - 22:19:45 »
En wie betaalt die boetes?

De belastingbetaler waarschijnlijk.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone