Auteur Topic: Vrachtwagenchauffeur verplaatst ambulance: "Ik wilde alleen maar helpen"  (gelezen 1500 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Vrachtwagenchauffeur verplaatst ambulance: "Ik wilde alleen maar helpen"
« Gepost op: dinsdag 19 juni 2018 - 21:40:34 »
Citaat van: VRT Nieuws
Vrachtwagenchauffeur verplaatst stilstaande ambulance: "Ik wilde alleen maar helpen"

Het Ambulancecentrum Antwerpen gaat bij de politie een klacht indienen tegen een vrachtwagenchauffeur die gisteravond eigenhandig een ziekenwagen verzette in de Augustijnenstraat in Antwerpen. Zo kon hij met zijn vrachtwagen voorbij. De chauffeur zegt dat hij alleen maar wilde helpen.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/06/19/vrachtwagenchauffeurkannietwachtenhijverzeteigenhandigeenziekenw/
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Vrachtwagenchauffeur verplaatst ambulance: "Ik wilde alleen maar helpen"
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 19 juni 2018 - 21:45:33 »
En déze, ging nog een stukje verder.  Nadat hij een fietser aangereden had, legde hij het slachtoffer ff aan de kant.  Da's wel zo handig om vluchtmisdrijf te kunnen plegen :

Citaat van: De Morgen
Nieuw geval van vluchtmisdrijf in Antwerpen: slachtoffer opzijleggen en dan doorrijden

In Antwerpen is gisterenavond een 40-jarige man zwaargewond geraakt toen hij op de fiets werd aangereden door een wagen op het kruispunt van de Luitenant Lippenslaan met de Binnensingel. Dat meldt de Antwerpse lokale politie. De bestuurder van de wagen pleegde vluchtmisdrijf, zo schrijft Het Laatste Nieuws.

https://www.demorgen.be/binnenland/nieuw-geval-van-vluchtmisdrijf-in-antwerpen-slachtoffer-opzijleggen-en-dan-doorrijden-b934fd1a/
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Vrachtwagenchauffeur verplaatst ambulance: "Ik wilde alleen maar helpen"
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 20 juni 2018 - 15:38:53 »
Citaat van: VRT Nieuws
Vrachtwagenchauffeur verplaatst stilstaande ambulance: "Ik wilde alleen maar helpen"

Natuurlijk wilde hij alleen maar helpen door de ziekenwagen zo te parkeren dat de brancard er niet meer uit kon... Mogelijk wordt hij zich toch van enig kwaad bewust als hij zijn straf verneemt.

Anderzijds zou het voor de bestuurder toch een kleinigheidje geweest zijn om de sleutel uit het contactslot te trekken en mee te nemen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Vrachtwagenchauffeur verplaatst ambulance: "Ik wilde alleen maar helpen"
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 20 juni 2018 - 15:40:18 »
En déze, ging nog een stukje verder.  Nadat hij een fietser aangereden had, legde hij het slachtoffer ff aan de kant.

Voilà, een verzachtende omstandigheid voor het vluchtmisdrijf: hij heeft er ten minste voor gezorgd dat het slachtoffer niet nog eens overreden werd.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."