Auteur Topic: Burgemeester Ham razend: vrachtwagenchauffeur verwijdert wegversperring  (gelezen 2354 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Burgemeester Ham razend: vrachtwagenchauffeur verwijdert wegversperring
« Gepost op: vrijdag 29 juni 2018 - 10:21:12 »
Citaat van: Het Belang Van Limburg
Burgemeester Ham razend: vrachtwagenchauffeur verwijdert wegversperring

HAM - Op Facebook doken gisteren hallucinante beelden uit Ham op. Een vrachtwagenchauffeur gebruikte de kraan op zijn voertuig om een wegversperring in de Veldstraat te verplaatsen en reed vervolgens door. Een alerte buurtbewoner legde alles vast op beeld. Burgemeester Dirk De Vis is niet te spreken over het onverantwoorde gedrag van de chauffeur.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20180628_03587822/burgemeester-ham-razend-vrachtwagenchauffeur-verwijdert-wegversperring

Het gaat hier dus om een baantje, waar een toegangsverbod geldt voor voertuigen voor het vervoer van zaken met een MTM van + 3,5 ton. 
Omdat dit verbod blijkbaar massaal genegeerd werd (inmiddels een overtreding 3e graad), heeft men blijkbaar dmv die rioolbuizen de doorgang fysiek onmogelijk gemaakt
Maar déze chauffeur heeft daar dus een eigen euh ... creatieve oplossing voor gevonden : gewoon met zijn kraan die bakken verplaatst. 

Los daarvan : dmv die rioolbuizen, verhindert men dus ineens ook de doorgang voor bvb autocars (die even breed zijn), en daar wél door mogen .....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Burgemeester Ham razend: vrachtwagenchauffeur verwijdert wegversperring
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 29 juni 2018 - 16:02:15 »
Los daarvan : dmv die rioolbuizen, verhindert men dus ineens ook de doorgang voor bvb autocars (die even breed zijn), en daar wél door mogen .....

Meer nog: autocars hebben geen kraan bij om die rioolbuizen te verzetten.  ;D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Burgemeester Ham razend: vrachtwagenchauffeur verwijdert wegversperring
« Reactie #2 Gepost op: zondag 01 juli 2018 - 01:31:38 »
hallucinante beelden...
Overdrijven is ook een vak.
Weet je wanneer je hallucinante beelden krijgt? Als je doet zoals de burgemeester voorstelt, rechtsomkeer maken of achteruitrijden.
Neemt niet weg dat hij er misschien niet in mocht.

Ook leuk dat ze om de wegwerkzaamheden in Beringen te duiden de werken in Lummen filmen.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Burgemeester Ham razend: vrachtwagenchauffeur verwijdert wegversperring
« Reactie #3 Gepost op: zondag 01 juli 2018 - 10:54:55 »
Neemt niet weg dat hij er misschien niet in mocht.

Een bedenking die ik mij zat te maken.

En wat als die chauffeur daadwerkelijk daar bouwmaterialen moest leveren ?  Dat hij die weg in moest ?  Dat zou -in voorkomend geval- geeneens verboden zijn.  Er in rijden om te laden en lossen, is toegestaan door de verkeersborden (uitgezonderd plaatselijke bediening)  Alleen is die weg dan ergens halverwege (voor brede voertuigen) versperd door die rioolbuizen.  Hoe kon de chauffeur dan in hemelsnaam op voorhand weten dat er ergens op die weg zo'n versperring ligt ?  Laat staan wààr die versperring zich precies bevindt ?  Of aan wélke zijde van die fysieke versperring zijn bestemming precies ligt ?
« Laatst bewerkt op: zondag 01 juli 2018 - 10:59:50 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Burgemeester Ham razend: vrachtwagenchauffeur verwijdert wegversperring
« Reactie #4 Gepost op: zondag 01 juli 2018 - 13:36:43 »
Inderdaad dat is de nuance die ze met het verkeersbord hebben aangebracht.
Vind het dus nogal kortzichtig om er zo op te reageren, al zal de burgemeester wel over meer info als wij beschikken aangezien hij contact had met de firma.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Burgemeester Ham razend: vrachtwagenchauffeur verwijdert wegversperring
« Reactie #5 Gepost op: zondag 01 juli 2018 - 15:55:10 »
En wat als die chauffeur daadwerkelijk daar bouwmaterialen moest leveren ?

En wat als er een brandweerwagen door moest?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Burgemeester Ham razend: vrachtwagenchauffeur verwijdert wegversperring
« Reactie #6 Gepost op: zondag 01 juli 2018 - 19:20:33 »
En wat als er een brandweerwagen door moest?

Je zegt daar zo al iets. 

In de gemeente Beveren, had je vroeger de Vendoornstraat.  Die werd zowat doormidden geknipt door een nieuw goederenspoor.  Beveren had sowieso al aardig wat spoorwegovergangen, teveel eigenlijk.  Dus een overweg kwam hier niet.

Men wilde vermijden dat de hulpdiensten onnodig kostbare tijd zouden verliezen.  Bvb doordat ze Vendoornstraat zouden inrijden langs de verkeerde zijde van de spoorlijn.  Daarom werd beslist om het stukje tussen de spoorlijn en de Pauwstraat voortaan om te dopen naar Doornlarenboom.

https://www.google.com/maps/place/Doornlarenboom,+9120+Beveren/@51.2143174,4.2993835,17z/data=!4m5!3m4!1s0x47c3f4ef4688f3d5:0x95c7501f5922106d!8m2!3d51.2147233!4d4.2984762

Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone