Auteur Topic: Duitse rechter: dashcam mag niet  (gelezen 1720 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Duitse rechter: dashcam mag niet
« Gepost op: vrijdag 27 juli 2018 - 08:55:44 »
Citaat van: Transport Online
Duitse rechter : dashcam mag niet

https://www.transport-online.nl/site/84881/duitse-rechter-dashcam-mag-niet/#.WdJ2EX-rupw.facebook

150 euro boete. 

Alleen jammer, dat het artikel er niet bij vermeldt, of de dader van de aanrijding nu effectief moest opdraaien voor de veroorzaakte schade die mogelijks een veelvoud van die 150 euro bedraagt.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Duitse rechter: dashcam mag niet
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 27 juli 2018 - 16:31:01 »
De situatie van de dashcams is in Duitsland al jaren volkomen onzekerheid. Deze rechter heeft ervoor veroordeeld, anderen doen het niet. En onder de rechters die er niet voor veroordelen, zijn er die de beelden wel als bewijs aanvaarden, en anderen die dat weigeren.

Rechters maken minder snel een probleem van een dashcam als het een type is dat bijvoorbeeld alleen de beelden van de laatste 10 minuten opgeslagen houdt,

Zolang er geen rechtszekerheid is, onthoud ik mij dan ook maar van een dashcam.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."