Auteur Topic: Nummerplaat-farce  (gelezen 1248 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline svenn

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 224
Nummerplaat-farce
« Gepost op: vrijdag 20 juli 2018 - 10:43:07 »
Wow ... na 6 maand "al" reactie ...  ;D

Nummerplaten met *enkel cijfers* mogen niet voor moderne voertuigen.


Opmerkingen :

- wat bedoelen ze met "...zullen ze moeten teruggeven..."
Zonder compensatie of gratis andere gepersonaliseerde nr-plaat ?

- wat met mensen die zo'n "illegale" nr-plaat kregen en nu dan maar een gewone Europese willen ?
Gaat DIV dat geld terugbetalen én de kost van een nieuwe plaat voor zich nemen ?

- waarom die "beperkt aantal mensen" laten opdraaien voor een fout van DIV ...

- gaan de leden vh Koningshuis hun "hof"-platen ook moeten inleveren ?  :)

- wil dit zeggen dat zulke nummerplaten niet gelezen kunnen worden door flitsers en andere camera's ?
Normaal kan een flitser toch aparte cijfers en getallen lezen ... waarom dan  niet "alleen cijfers" ?
En de flitsfoto's die niet gelezen kunnen worden, zullen dan wel door een agent wel nagekeken worden zeker ?

Een vgl met bvb Zwitserland : daar zijn het ook enkel cijfers ... (voorafgegaan door het kanton).
Op een Europese nr-plaat staat dan in principe ook een letter op : van het land, voor België dus B-1ABC123

- wat met nummerplaat (of variant) bvb "0000O000" (als in "oscar-oscar-oscar-oscar-nul-oscar-oscar-oscar" ...  ;)
Of combinaties met 8+B , X+K , S+5 ...

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Nummerplaat-farce
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 20 juli 2018 - 10:50:57 »
Als dergelijke nummerplaat illegaal is, had DIV die nummerplaten dus NOOIT mogen toestaan en uitreiken.   

Het zou me dan ook niet bepaald billijk lijken, mocht de DIV dan nu de kosten die nu gemaakt moeten worden ook nog 's willen doorrekenen aan de betrokken titularis van die nummerplaten.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline svenn

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 224
Re: Nummerplaat-farce
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 20 juli 2018 - 11:02:50 »
Ik ben in volle verwachting van een artikel waar zo iemand in vertelt dat de m/v/x in kwestie de nieuwe (gewone of gepersonaliseerde) nr-plaat uit eigen zak "mag" betalen ...  ;)


Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Nummerplaat-farce
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 20 juli 2018 - 16:12:14 »
Ik vind dat die mensen een andere gepersonalizeerde plaat moeten mogen kiezen zonder kosten. Dat betekent dat de kosten voor het inleveren van de illegale kentekenplaat hen moeten terugbetaald worden, evenals de kosten voor een bijkomende kentekenplaat voor vooraan en eventueel voor een aanhangwagen. Plus een vergoeding voor het werk dat ermee gepaard gaat. En uiteraard moeten ze de nieuwe kentekenplaat ontvangen vooraleer ze de oude moeten terugbezorgen, want de DIV kennende, zitten ze anders minstens 3 weken zonder kentekenplaat.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."