Auteur Topic: Onderbord  (gelezen 5894 keer)

Offline eugeen

• Gevorderde
  • Geslacht: Man
    • GRATIS RIJBEWIJS ONLINE
Onderbord
« Gepost op: woensdag 15 augustus 2007 - 02:02:19 »

Heeft dit onderbord enige waarde?

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
Re: Onderbord
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 15 augustus 2007 - 13:45:56 »
Ik verwijs naar het antwoord van onze achtbare collega's van Wegcode, aan wie je deze vraag al een uur eerder gesteld had.

Bovendien kan een bestuurder niet verondersteld worden te weten om hoe laat de lessen op welke dagen in de plaatselijke school beginnen en eindigen.

Ten slotte is de formulering "bij begin en einde school" te rekbaar om een bindende kracht te hebben.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline eugeen

• Gevorderde
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 15 augustus 2007 - 16:59:16 »
Ok. Ik zal me voor de verdere discussie van dit onderwerp houden op het eerste forum.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 15 augustus 2007 - 23:38:44 »
 ::) ???

Kan er mij iemand helpen met het begrijpen van de reactie van Eugeen?

Vooraleer ik hier kon reageren (sorry, maar het was Maria-Hemelvaart, ik ben naar de hoogmis geweest), stond er op het Wegcode forum al een correct antwoord op deze vraag. In plaats van copy/paste te doen, ben ik correct geweest tegenover Wegcode en heb ik hier naar hun antwoord verwezen. Als persoonlijke inbreng heb ik er nog wat commentaar aan toegevoegd.

Dat is voor Eugeen een aanleiding om er hier niet meer verder over te discussiëren.

Ik kan even niet meer volgen. Eén ding is duidelijker dan ooit: wat ik met de beste bedoelingen ook doe of laat, wordt door de Wegcode-Gratis Rijbewijs Online fractie negatief geïnterpreteerd. "Jozef" is de naam van het monster dat met alle mogelijke middelen moet bestreden worden, en het doel heiligt de middelen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline eugeen

• Gevorderde
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 15 augustus 2007 - 23:54:43 »
Hallo Jozef,

Je ziet het even verkeerd.

Ik heb inderdaad vannacht achtereenvolgens op het wegcode-forum en vervolgens op het christophoros-forum dezelfde vraag gesteld. Er was geen uur tussen hoor, ik ben van het ene forum naar het andere gegaan.
Vermits jij uitdrukkelijk verwees naar het forum waar ik mijn vraag eerst heb gesteld, zei ik gewoon dat ik daar de discussie zal verder zetten omdat op wegcode nog een bijkomende vraag gesteld was over waar de foto genomen was.  Het is inderdaad te gek dat je hier telkens de link zou moeten herhalen. Trouwens eigenlijk was het gekregen antwoord voor mij duidelijk: "het onderbord telt niet".

Wat dat te maken heeft met "monster" en "wegcodegratisrijbewijsonline-fractie" etc, dat begrijp ik niet hoor.

« Laatst bewerkt op: donderdag 16 augustus 2007 - 00:01:03 door eugeen »

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 16 augustus 2007 - 00:08:03 »

Heeft dit onderbord enige waarde?

Lijkt me moeilijk te weten bij iedere school wanneer precies die begint, eindigt of buitenschoolse activiteiten op til staan.
Volgens wat ik al gemerkt heb in de lagere school waar ik indertijd m'n "dienst" gedaan heb is die nu s'midags bvb. 20 minuten vroeger gedaan dan in mijn tijd.
Goede poging, lijkt mij om te sensibiliseren maar wettelijk moeilijk hard te maken lijkt me.

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 16 augustus 2007 - 00:22:13 »
Ok. Ik zal me voor de verdere discussie van dit onderwerp houden op het eerste forum.
Dat zal niet gaan. Het staat in het deel  waar enkel de mods mogen antwoorden. ::)

Toevoeging van mijn kant op de vraag.
Wettelijk heeft het geen enkele waarde. Het komt overgewaaid uit Nederland.
Daar werden deze borden in de jaren 80 al gebruikt om de automobilisten te waarschuwen voor overstekende kindjes. Zones 30 bestonden nog niet.
Deze borden werden meestal gecombineerd met voetgangersoversteekplaatsen en de borden hadden gewoon een waarschuwende functie tov automobilisten. De meeste automobilisten reden uit zichzelf daar wat trager tijdens de gevaarlijke tijdstippen.
Dit was overigens een onderdeel van allerlei maatregelen. Zo werden er aan het einde van de zomervakantie overal spandoeken opgehangen die de automobilisten sensibiliseerden dat ze binnenkort weer extra goed zouden moeten opletten voor de schoolgaande fietsers.

Blijkbaar hebben deze borden ook in Nederland geen wettelijke status: http://www.gratistheorie.nl/all/verkeersborden/J_waarschuwing/index.htm
Dat wil volgens mij echter nog niet zeggen dat het geen wettelijke consequenties kan hebben wanneer je ze negeert. ;)
« Laatst bewerkt op: donderdag 16 augustus 2007 - 02:53:13 door BBB »

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #7 Gepost op: donderdag 16 augustus 2007 - 01:32:46 »
Dat zal niet gaan. Het staat in het deel  waar enkel de mods mogen antwoorden. ::)

Ik neem aan dat je daarmee de forumrubriek "Ik heb een vraag" op het Wegcode forum bedoeld, waar enkel de leden van het W-team vragen kunnen beantwoorden (ooit dacht ik dat die W voor Wijzen stond, maar het blijkt slechts Wegcode te zijn).

Dat belet de oorspronkelijke poster (Eugeen) evenwel niet om verdere postings toe te voegen aan zijn oorspronkelijke vraag.

Desgevallend wordt een discussie over een dergelijke draad op het Wegcode forum trouwens verdergezet in een rubriek waar wel iedere geregistreerde deelnemer mag posten (behalve dan Jozef, "l'enfant terrible", die op dat forum flikken tegen hun schenen durfde stampen, en definitief verbannen werd van dat forum).

wooter

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: donderdag 16 augustus 2007 - 11:02:24 »
Desgevallend wordt een discussie over een dergelijke draad op het Wegcode forum trouwens verdergezet in een rubriek waar wel iedere geregistreerde deelnemer mag posten (behalve dan Jozef, "l'enfant terrible", die op dat forum flikken tegen hun schenen durfde stampen, en definitief verbannen werd van dat forum).
Daar is het verhaal dat je uit eigen beweging bent vertrokken, en ze op vraag van jou hiervan niets uit de doeken doen :D

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #9 Gepost op: donderdag 16 augustus 2007 - 13:55:20 »
Daar is het verhaal dat je uit eigen beweging bent vertrokken, en ze op vraag van jou hiervan niets uit de doeken doen :D

Het zit zo.

Op 20 juli 2007 schreef Sting op het Wegcode forum dat ik zou gevraagd hebben om geen informatie vrij te geven omtrent mijn verbanning. Dat wekte de indruk dat ik feiten zou gepleegd hebben met betrekking tot dewelke ik er belang zou bij hebben dat ze niet bekend geraken. Niets is minder waar. De nuchtere objectieve feiten met betrekking tot de manier waarop mijn verbanning tot stand gekomen is, vallen bepaald niet in mijn nadeel uit.

Sting heeft intussen de bewuste passage als volgt gewijzigd:

Citaat
Wegcode vzw en Jozef zijn op 25/02/2005 tijdens een samenkomst overeengekomen om over de situatie geen details vrij te geven.
[edit]Op vraag van Jozef aangepast[/edit]

Voor mij is dit geen rechtzetting van het door mij geleden nadeel. Ik had gevraagd aan deze rechtzetting een nieuwe posting te wijden, maar dat achtte Wegcode niet opportuun volgens Sting. Nu hebben aldus honderden mensen de voor mij nadelige versie gelezen, maar vrijwel niemand zal die oorspronkelijke posting nog eens herlezen en de rechtzetting bemerken.

Offline eugeen

• Gevorderde
« Reactie #10 Gepost op: donderdag 16 augustus 2007 - 14:41:42 »
Ik kan tot mijn spijt alleen maar vaststellen dat er twee Jozefs zijn.

De eerste Jozef (1) is de Jozef waarmee ik haast dagelijks telefoneer (vannacht nog) of de Jozef die ik al verschillende keren heb ontmoet.
Dat is de Jozef waarmee grootse projecten kunnen uitgebouwd worden.
Dat is de hoffelijke man, waar je zelfs als vriend, omwille van zijn kennis, met de nodige eerbied tegen praat.
Dat is de Jozef die voor mijn site Gratisrijbewijsonline een enorme steun geweest is.

Daarnaast is er de Jozef (2) van het forum.
Dat is de Jozef die, zodra hij de kans ziet, deze gebruikt om iemand of een of andere instantie tegen de schenen te stampen.
Wat krijg ik op christophoros forum nu allemaal te lezen op een vraag die ik zowel hier als bij wegcode hebt gesteld?
- "Wegcode-gratisrijbewijsoline-fractie";
- "Jozef is het monster dat met alle mogelijke middelen moet bestreden worden".
- "l'enfant terrible"
- "op dat forum tegen de flikken hun schenen durfde stampen"
- "definitief verbannen van het forum".

Waarom laat Jozef 2 zijn postings toch niet even nalezen door Jozef 1?

« Laatst bewerkt op: donderdag 16 augustus 2007 - 14:45:09 door eugeen »

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #11 Gepost op: donderdag 16 augustus 2007 - 16:41:57 »
Ik kan tot mijn spijt alleen maar vaststellen dat er twee Jozefs zijn.

Gelukkig voor diegenen die vinden dat het met één Jozef al erg genoeg is, is dat niet zo.  :D

Citaat
Daarnaast is er de Jozef (2) van het forum.
Dat is de Jozef die, zodra hij de kans ziet, deze gebruikt om iemand of een of andere instantie tegen de schenen te stampen.

Vooral dat "zodra hij de kans ziet" is zeer zwaar overdreven. Als dat zo zou zijn, zou ik lijvige boeken kunnen schrijven over wat er in het Belgisch verkeerswereldje misloopt. Maar misschien krijgen ze me ooit nog wel zo ver.

Citaat
- "Wegcode-gratisrijbewijsoline-fractie"

Volgens Wikipedia is een fractie een bepaald gedeelte van een groter geheel. Waar is het probleem?

Citaat
- "Jozef is het monster dat met alle mogelijke middelen moet bestreden worden".

Juist: eerst van het Wegcode forum verbannen, nu het moderatorschap van het Gratis Rijbewijs Online forum ontnomen.

Citaat
- "l'enfant terrible"

Als ik hoor en lees wat sommigen van mij denken, moet dat wel in die richting gaan (verwijzing naar Irma La Douce).

Citaat
- "op dat forum tegen de flikken hun schenen durfde stampen"

Is "flikken" ondertussen nog niet ingeburgerd misschien? Goed dan: politieambtenaren (toen nog politieagenten genoemd).

Citaat
- "definitief verbannen van het forum".

De waarheid. Ook hier weer: waar is het probleem?

wooter

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: donderdag 16 augustus 2007 - 19:10:51 »
Voor mij is dit geen rechtzetting van het door mij geleden nadeel. Ik had gevraagd aan deze rechtzetting een nieuwe posting te wijden, maar dat achtte Wegcode niet opportuun volgens Sting. Nu hebben aldus honderden mensen de voor mij nadelige versie gelezen, maar vrijwel niemand zal die oorspronkelijke posting nog eens herlezen en de rechtzetting bemerken.
Wat had er moeten staan? :)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #13 Gepost op: donderdag 16 augustus 2007 - 20:06:18 »
Wat had er moeten staan? :)

Met de gewijzigde tekst kan ik leven. Maar er had voor die wijziging een nieuwe posting aan de draad moeten toegevoegd worden, zodat ze zou gelezen worden. Achteraf een oude posting die niemand nog leest gaan wijzigen, dat is wat te goedkoop.

Offline Patte

• Gevorderde
« Reactie #14 Gepost op: woensdag 22 augustus 2007 - 15:26:06 »
Ik hoop dat het onderwerp van het onderbord toch duidelijk is geworden want ik vind haast niest meer terug van dit onderwerp in de laatste postings  >:(