Auteur Topic: Gevleugelde zebrapaden moeten dodehoekongevallen voorkomen  (gelezen 2093 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Gevleugelde zebrapaden moeten dodehoekongevallen voorkomen
« Gepost op: dinsdag 28 augustus 2018 - 15:36:01 »
Citaat van: GVA
Gevleugelde zebrapaden moeten dodehoekongevallen voorkomen

Het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) voert in Brugge en Melle een proefproject uit met zogenaamde “gevleugelde zebrapaden”. Dat zijn zebrapaden die een pak breder zijn en zo moeten zorgen voor een extra buffer en vooral dodehoekongevallen moeten voorkomen. Als er positieve evaluatie komt, kan het systeem uitgerold worden in de rest van Vlaanderen.

https://www.gva.be/cnt/dmf20180828_03686880/video-gevleugelde-zebrapaden-moeten-dodehoekongevallen-voorkomen
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: Gevleugelde zebrapaden moeten dodehoekongevallen voorkomen
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 28 augustus 2018 - 21:31:03 »
Benieuwd of dit de 'mentaliteit' kan veranderen...

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Gevleugelde zebrapaden moeten dodehoekongevallen voorkomen
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 29 augustus 2018 - 14:00:56 »
Eerst en vooral is het nog maar de vraag of de weggebruikers de bedoeling ervan snappen. 
De tweede vraag is dan, of zij wel bereid zijn om er ook nog correct gebruik van te maken. 

Maar als ik het goed begrijp, wordt niet enkel de oversteekplaats verlengd.  Daarbovenop worden voetgangers ahw door een fysieke inrichting ertoe aangezet om er correct gebruik van te maken.

Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: Gevleugelde zebrapaden moeten dodehoekongevallen voorkomen
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 30 augustus 2018 - 22:39:22 »
Ik denk ook dat er andere oplossingen mogelijk zijn, die minder verf 'kosten', om de zebrapaden duidelijker aan te kondigen.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Gevleugelde zebrapaden moeten dodehoekongevallen voorkomen
« Reactie #4 Gepost op: maandag 03 september 2018 - 11:19:45 »
Tot zover het recht oversteken, .....

Als we nu eens allemaal 180 gaan rijden, misschien krijgen we dan snelwegen als de Nurnbergring, zeer degelijke vangrails, geen obstakels naast de weg, goed asfalt en perfect geregelde pechdienst.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Gevleugelde zebrapaden moeten dodehoekongevallen voorkomen
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 04 september 2018 - 13:49:31 »
Als we nu eens allemaal 180 gaan rijden, misschien krijgen we dan snelwegen als de Nurnbergring, zeer degelijke vangrails, geen obstakels naast de weg, goed asfalt en perfect geregelde pechdienst.

Het probleem is dat we dat niet lang gaan kunnen volhouden bij het eraan verbonden gebrek aan rijbewijs...  ;D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."