Auteur Topic: Politie in Mechelen koopt EV's  (gelezen 1627 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Politie in Mechelen koopt EV's
« Gepost op: woensdag 05 september 2018 - 15:52:14 »
Uit de Gazet van Antwerpen:

https://www.gva.be/cnt/dmf20180905_03703418/politiezone-mechelen-willebroek-koopt-vier-elektrische-bmw-wagens

Ze hebben hier geen slechte keuze gemaakt. Het zijn voertuigen die weinig km per dag doen en klein zijn. Voor de wijkpolitie lijkt met dit perfect.

De Mechelse politie koopt de voertuigen bij lokale verdelers. Misschien daarom dat de nogal dure I3 werd gekocht.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Politie in Mechelen koopt EV's
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 06 september 2018 - 18:58:36 »
47.471 euro voor een voertuig voor wijkwerking... wie het breed heeft, moet het breed laten hangen!
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Politie in Mechelen koopt EV's
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 06 september 2018 - 19:01:59 »
Voor de wijkwerking.
Waarom dan de oranje bumpers en niet de blauwe?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Politie in Mechelen koopt EV's
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 07 september 2018 - 06:33:35 »
Voor de wijkwerking.
Waarom dan de oranje bumpers en niet de blauwe?

Er zijn wel meer politiezones waar de dienstvoertuigen gele of oranje bumpers hebben.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Politie in Mechelen koopt EV's
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 07 september 2018 - 08:19:04 »
47.471 euro voor een voertuig voor wijkwerking... wie het breed heeft, moet het breed laten hangen!

Dat is inderdaad veel geld voor een verouderd elektrisch voertuig. Ik ben één van de weinigen die het design nog kan smaken, maar de I3 heeft weinig te bieden. Het is een kleine auto met een beperkte range. Enkele jaren geleden kon hij nog mee met de Leaf e.d., nu is de range te beperkt. Volgend jaar is het liedje voorbij voor BMW. Tegen einde volgend jaar komt voor ongeveer dezelfde prijs de Tesla Model 3 in Europa op de markt. Dat voertuig is een pak groter, is krachtiger en komt tot 3x verder op een batterijlading. Bovendien bestaat er een netwerk aan snelladers voor.

Ook nu kan je betere voertuigen kopen, bv. de Hyundai Kona EV. Goedkoper, ruimer en betere range.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Politie in Mechelen koopt EV's
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 07 september 2018 - 15:42:57 »
Met andere woorden: als die BMW I3 aan vervanging toe zijn, moet de politie ze op de koop toe nog wegdoen voor een appel en een ei. Goed beleid!
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."