Auteur Topic: Nu moeten ze enkel parking Drongen nog terug sluiten  (gelezen 2621 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Nu moeten ze enkel parking Drongen nog terug sluiten
« Gepost op: woensdag 12 september 2018 - 17:31:14 »
Nu moeten ze enkel parking Drongen nog terug sluiten, probleem opgelost voor de struisvogels.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/snelwegparking-in-wetteren-drie-maanden-dicht-voor-vrachtwagens-na-dodelijke-steekpartij~a0f93a1f/
Waar moeten al die vrachtwagens naartoe?
En als je van je baas een tankkaart voor Shell hebt?

Ze weten het gewoon niet meer,  "De Incapabele" noem ik ze voortaan, al waren ze dat van in het begin.

https://www.demorgen.be/buitenland/weyts-geen-sluiting-van-e40-parking-wetteren-b42939cd/
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Nu moeten ze enkel parking Drongen nog terug sluiten
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 12 september 2018 - 18:33:54 »
Tsja, als de politici liever de (spreekwoordelijke) symptomen camoufleren ipv de (spreekwoordelijke) ziekte te genezen ......
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Nu moeten ze enkel parking Drongen nog terug sluiten
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 13 september 2018 - 15:22:49 »
Waar moeten al die vrachtwagens naartoe?

Waar ze altijd al gaan staan: op de plaatsen voor personenwagens.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Nu moeten ze enkel parking Drongen nog terug sluiten
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 13 september 2018 - 22:10:52 »
Waar moeten al die vrachtwagens naartoe?

Waar ze altijd al gaan staan: op de plaatsen voor personenwagens.

Parkeerplaatsen voor vrachtwagens worden anders ook minstens even gretig ingepalmd door bestuurders van personenwagens.  Sjarels met een sleurhut hebben daar bvb érg een handje van weg.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Nu moeten ze enkel parking Drongen nog terug sluiten
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 14 september 2018 - 18:27:19 »
Parkeerplaatsen voor vrachtwagens worden anders ook minstens even gretig ingepalmd door bestuurders van personenwagens.  Sjarels met een sleurhut hebben daar bvb érg een handje van weg.

Ja, dat zijn die sjarels voor wie een reglement slechts een adviesprijs is. Als je ze erop aanspreekt, antwoorden ze: "Je moet een beetje soepel zijn, man."

De plezantste vond ik een chauffeur die zijn autocar aan de linkerkant van een rijbaan op een autosnelwegparking parkeerde. Ik zeg wel parkeren, want dat doe je in Duitsland van zodra je het voertuig verlaat of ergens langer dan 3 minuten staat; in- en uitstappen of laden en lossen hebben er niets mee te maken. Niemand kon nog door met al dat volk dat uit de bus gestapt kwam en het niet nodig vond om meteen de rijbaan te verlaten. Aan de andere kant stonden al 3 personenwagens te claxoneren omdat ze hun plaats niet konden verlaten. En natuurlijk liet de chauffeur de motor van de autocar draaien, met een hoop stank als gevolg.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Nu moeten ze enkel parking Drongen nog terug sluiten
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 15 september 2018 - 22:42:45 »
even terug on topic.

De stroom aan illegalen, die in vrachtwagens proberen te geraken ... ga je écht niet stoppen door snelwegparkings te sluiten.  Dan gaan ze wel elders, of op een andere manier hun geluk zoeken.  Problemen worden hiermee niet opgelost.

Er ontstaan daarentegen wel een ànder probleem : vrachtwagenchauffeurs kunnen straks nergens nog veilig en reglementair voldoen aan hun rusttijden.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Nu moeten ze enkel parking Drongen nog terug sluiten
« Reactie #6 Gepost op: zondag 16 september 2018 - 03:24:06 »
Er ontstaan daarentegen wel een ànder probleem : vrachtwagenchauffeurs kunnen straks nergens nog veilig en reglementair voldoen aan hun rusttijden.

En dus gaan ze staan waar de vrachtwagen stond waar ik in 2014 ondergereden ben: op de rijbaan van een afrit naar een autosnelwegparking, om 3 uur 's nachts, zonder ook maar de minste verlichting of signalisatie, in een vreselijke sneeuwstorm. Tegen dat de Polizei er was, was de vrachtwagen uiteraard verlicht als een kerstboom, en had de chauffeur zelfs achter zijn vrachtwagen oranje knipperlichten op de rijbaan geplaatst.

Vrachtwagenbestuurders kunnen het zich veroorloven om hun rusttijden niet te plannen. Als hun rijtijd voorbij is, zetten ze hun vrachtwagen om het even waar. De politie kan hen toch niets doen, want hun rijtijd is afgelopen, ze mogen hun vrachtwagen niet meer verplaatsen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Nu moeten ze enkel parking Drongen nog terug sluiten
« Reactie #7 Gepost op: zondag 16 september 2018 - 08:57:27 »
Vrachtwagenbestuurders kunnen het zich veroorloven om hun rusttijden niet te plannen. Als hun rijtijd voorbij is, zetten ze hun vrachtwagen om het even waar. De politie kan hen toch niets doen, want hun rijtijd is afgelopen, ze mogen hun vrachtwagen niet meer verplaatsen.

Gebeurt nochtans wel degelijk dat ze geverbaliseerd worden, en aangemaand worden om alsnog hun voertuig te verplaatsen.  En dat laatste is dan uiteraard het vervelendste voor die chauffeur .....

Maar de WPR beseft ook wel dat het bedrag van 110 euro natuurlijk belachelijk laag is.  Voor die 110 euro, willen ze 't risico nog wel 's lopen.  Het is dan helaas dweilen met de kraan open.  Daarnaast probeert menig buitenlands chauffeur ineens te doen alsof hij geen Nederlands verstaat, of de OI niet kan voldoen.  Tot ze doorhebben dat het de WPR menens is, en de boorddocumenten achtergehouden worden totdat de OI voldaan is.
« Laatst bewerkt op: zondag 16 september 2018 - 08:59:29 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Nu moeten ze enkel parking Drongen nog terug sluiten
« Reactie #8 Gepost op: zondag 16 september 2018 - 09:05:07 »
Het risico maar lopen, en bij een politiecontrole pech veinzen is ook nog een klassieke truc.

Zodra de WPR dan aanstalten maakt om de FAST ter plaatse te laten komen, start de vrachtwagen ineens wél weer.  110 Euro is immers een peulschil cfr de kosten om zo'n depanneur terplekke te laten komen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Nu moeten ze enkel parking Drongen nog terug sluiten
« Reactie #9 Gepost op: zondag 16 september 2018 - 10:13:28 »
110 euro is ook veel goedkoper dan gepakt worden met 5 minuten te lang rijden.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Nu moeten ze enkel parking Drongen nog terug sluiten
« Reactie #10 Gepost op: woensdag 19 september 2018 - 21:29:48 »
Wat mij in deze vooral dwars zit, is het volgende. 

Via de OBU, heft Vlaanderen miljoenen euro's aan tolgelden.
Maar om (een deel van) dat geld dan ook aan te wenden om deftige en (veilige) parkings te voorzien voor vrachtwagens, of reeds bestaande parkings te beveiligen, is blijkbaar teveel gevraagd.  Neen, met één pennenstreep wordt er beslist om diverse parkings botweg te sluiten.  En de vrachtwagenchauffeur moet maar zien dat hij tijdig een deftige parkeerplaats vindt voordat hij in de rats geraakt met zijn rij- en rusttijden.  En als hij gaat slapen moet hij maar hopen dat hem, zijn voertuig, en zijn lading die nacht niks overkomt. 

Geen kat die het zich zal aantrekken : electoraal is de beroepsgroep van vrachtwagenchauffeurs niet interessant genoeg en de tolgelden zijn toch al geïnd. 

De schaamte vér voorbij !



Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Nu moeten ze enkel parking Drongen nog terug sluiten
« Reactie #11 Gepost op: woensdag 19 september 2018 - 21:48:25 »
Ach het gaat allemaal opgelost worden, onze Sjarel gaat een ontradingscampagne opstarten.... https://www.hln.be/nieuws/binnenland/michel-zoekt-bij-may-steun-op-hoogste-niveau-voor-aanpak-transmigratie~a9e50409/
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Nu moeten ze enkel parking Drongen nog terug sluiten
« Reactie #12 Gepost op: donderdag 20 september 2018 - 09:10:37 »
Wat mij in deze vooral dwars zit, is het volgende. 

Via de OBU, heft Vlaanderen miljoenen euro's aan tolgelden.
Maar om (een deel van) dat geld dan ook aan te wenden om deftige en (veilige) parkings te voorzien voor vrachtwagens, of reeds bestaande parkings te beveiligen, is blijkbaar teveel gevraagd.  Neen, met één pennenstreep wordt er beslist om diverse parkings botweg te sluiten.  En de vrachtwagenchauffeur moet maar zien dat hij tijdig een deftige parkeerplaats vindt voordat hij in de rats geraakt met zijn rij- en rusttijden.  En als hij gaat slapen moet hij maar hopen dat hem, zijn voertuig, en zijn lading die nacht niks overkomt. 

Geen kat die het zich zal aantrekken : electoraal is de beroepsgroep van vrachtwagenchauffeurs niet interessant genoeg en de tolgelden zijn toch al geïnd. 

De schaamte vér voorbij !

We kunnen een gedeelte van dit geld gebruiken om veilige parkings aan te leggen maar het kan toch niet de bedoeling zijn om parking-forten aan te leggen! We moeten de 'root-cause' wegnemen en dat is de mensensmokkel. Maar zo lang de linkie-winkies hier enige electoraal gewin uit denken te halen zal dit moeilijk blijven.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519