Auteur Topic: Overgangsperiode voor Brusselse lage-emissiezone afgelopen: boetes mogelijk  (gelezen 3260 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Overgangsperiode voor Brusselse lage-emissiezone afgelopen: boetes mogelijk
« Gepost op: donderdag 27 september 2018 - 11:24:56 »
Citaat van: GVA
Overgangsperiode voor Brusselse lage-emissiezone afgelopen: boetes mogelijk

Wie de lage-emissiezone (LEZ) in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest niet naleeft, riskeert vanaf 1 oktober een boete van 350 euro.

https://www.gva.be/cnt/dmf20180927_03788388/nieuw-op-1-oktober-boetes-in-brussel-minder-dagcontracten-en-een-jongerenplatform

Dus als ik met onze BMW X3 2.0d van 2014 naar Brussel en naar Antwerpen wil rijden, moet ik hem in beide steden laten inschrijven. Waarom is één keer bij de DIV niet voldoende? Bananenrepubliek!
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Overgangsperiode voor Brusselse lage-emissiezone afgelopen: boetes mogelijk
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 27 september 2018 - 22:32:16 »
Nu staat er op het keuringsverslag van mijn Twingo : voertuig toegelaten in elke vlaamse LEZ tot nader te bepalen datum.
Ok Brussel is dat niet.
Stel nu dat ik me had moeten registreren en ik verdedig me met ik was ter goede trouw.... Zou het pakken?
Eigenlijk heb ik een Belgisch voertuig want ingeschreven in België en naar de Belgische keuring geweest, zou dan toch ook minstens mogen op staan : toegelaten  (of niet) in elke Belgische LEZ.
Ben ik nu officieel een muggenzifter? Of heb ik wel een punt?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Overgangsperiode voor Brusselse lage-emissiezone afgelopen: boetes mogelijk
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 27 september 2018 - 22:34:55 »
Voor mij is die zever van elke stad anders een beetje wat mijn strot uitkomt. Waarom niet gelijk in Frankrijk? 1 sticker die in heel het land hetzelfde zegt maar waar de steden afzonderlijk in de criteria kunnen kiezen. Je vraagt dus 1 keer een sticker aan en die blijft de wagen zijn levenlang gelden.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien