Auteur Topic: Groot deel elektrische fietsen vrijgesteld van verzekering  (gelezen 1454 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Groot deel elektrische fietsen vrijgesteld van verzekering
« Gepost op: zondag 25 november 2018 - 20:10:31 »
Citaat van: VTM Nieuws
GROOT DEEL ELEKTRISCHE FIETSEN VRIJGESTELD VAN VERZEKERING

Elektrische rolstoelen, monowheels, elektrische fietsen en speed pedelecs zijn vanaf nu vrijgesteld van de verplichte aansprakelijkheidsverzekering voor motorrijtuigen. Dat heeft de ministerraad gisteren beslist, meldt minister van Consumenten Kris Peeters.

Vooral de laatste zin ....

Citaat
Wie slachtoffer is van een ongeval met een licht elektrisch voertuig, zal in de toekomst beroep kunnen doen op de familiale verzekering van de bestuurder die het ongeval heeft veroorzaakt.

Oh ja ?  Ik heb waarschijnlijk ergens iets gemist. 

Sinds wanneer is een familiale verzekering dan verplicht ?
En bieden ze allemaal wel een dekking inzake verkeersongevallen (inzonderheid ongevallen met dergelijke voertuigen) ?

Ik zou m'n licht toch maar 's opsteken bij Assuralia alvorens zoiets de wereld in te sturen ....   ::)
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Groot deel elektrische fietsen vrijgesteld van verzekering
« Reactie #1 Gepost op: maandag 26 november 2018 - 16:59:49 »
Mij zou het ook verbazen dat de ministerraad zomaar van de ene op de andere dag kan beslissen welke verzekering wat dekt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Groot deel elektrische fietsen vrijgesteld van verzekering
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 28 november 2018 - 00:30:08 »
Weeral scheefgetrokken situatie dus, speed pedelecs van 40/uur geen verzekering, brommer klasse a en b wel. Waar zit het verschil?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien