Auteur Topic: Binnenkort verboden om te roken in auto met minderjarigen in de auto  (gelezen 1399 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Binnenkort verboden om te roken in auto met minderjarigen in de auto
« Gepost op: donderdag 29 november 2018 - 10:34:22 »
Citaat van: GVA
Binnenkort verboden om te roken in auto met minderjarigen in de auto

Wie in zijn wagen rookt in het bijzijn van kinderen, riskeert binnenkort in Vlaanderen een boete tot 1.000 euro. De Vlaamse regering heeft vrijdag het licht op groen gezet voor zo’n rookverbod.

Minister Schauvliege heeft al langer plannen om roken in de wagen in het bijzijn van kinderen te verbieden. Omdat er op federaal vlak geen doorbraak kwam rond zo’n rookverbod, kondigde de CD&V-minister eind vorig jaar al aan dat ze zelf werk zou maken van een verbod.

Weeral een apart reglement voor Vlaanderen. Vreselijk waar het naartoe gaat in België.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Binnenkort verboden om te roken in auto met minderjarigen in de auto
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 29 november 2018 - 16:30:37 »
En toch sta ik volledig achter dat rookverbod, ik heb zelf nog nooit met mijn of iemand anders zijn kinderen in de auto gerookt.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Binnenkort verboden om te roken in auto met minderjarigen in de auto
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 30 november 2018 - 21:31:52 »
Hoe binnenkort ... is binnenkort déze keer ?

Reeds in mei van dit jaar, was er al sprake van, dat er "binnenkort" dergelijk rookverbod zou komen ....

Citaat van: Nieuwsblad
Binnenkort verboden om te roken in auto met minderjarigen in

Binnenkort zal het verboden zijn om te roken in een auto in het bijzijn van kinderen tot zestien jaar. Dat heeft de Vlaamse regering vrijdag beslist. “Roken in de auto veroorzaakt tot 25 keer hogere concentraties aan kankerverwekkende stoffen dan roken in huis”, zegt Vlaams minister Joke Schauvliege (CD&V). “Een raampje openzetten volstaat dan absoluut niet.”

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180518_03519397
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone