Auteur Topic: Gele hesjes onzin!  (gelezen 2081 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Gele hesjes onzin!
« Gepost op: zondag 02 december 2018 - 13:09:32 »
In Belziek zijn er nu ook gele hesjes die de boel in de war sturen omdat de brandstofprijzen te hoog zouden zijn. Dat is natuurlijk complete onzin, die prijzen zijn niet buitensporig hoog! In 2012 stond de maximum prijs voor diesel ook rond 1,6 euro/l, na inflatie zou dat vandaag eerder zo'n 1,75 euro/l zijn. Benzine staat zelfs gemiddeld laag, in de periode tussen 2010 en 2015 was die steeds duurder vergeleken met nu.

Er zijn geen superhoge brandstofprijzen voor het moment! De benzine is zelfs goedkoop te noemen.

Dit zegt veel over het gemiddelde intelligentieniveau van de gemiddelde, Vlaming, Belg of Europeaan.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Gele hesjes onzin!
« Reactie #1 Gepost op: zondag 02 december 2018 - 17:00:05 »
Jan met de Pet weet dat diesel nominaal nog nooit zo duur was als nu. Een met de inflatie gecorrigeerde prijs uit het verleden heeft hij immers nooit moeten betalen.

Jan met de Pet weet ook dat de dieselprijs op korte tijd exorbitant gestegen is.

En Jan met de Pet is die hele wansmakelijke dieselbashing stilaan meer dan kotsbeu. Ik trouwens ook.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Gele hesjes onzin!
« Reactie #2 Gepost op: maandag 03 december 2018 - 12:45:10 »
Het is gewoon kortzichtig dat betogen, haalt geen fluit uit.
Regering gaat melkkoe nummer 1 toch niet slachten.
Een deftige staatshervorming met inkrimping van de onnodige uitgave kan soelaas brengen maar ik zie ze niet snel gebeuren.
Enige die ze zeer doen is het gewone volk.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Gele hesjes onzin!
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 06 december 2018 - 14:53:29 »
Ik stel voor dat we allemaal electrisch gaan rijden, da's milieuvriendelijker, nietwaar ?

Hoe die allemaal opgeladen geraken als Elia straks bij iets of wat vrieskou te weinig stroom kan aanleveren, weet uiteraard vooralsnog niemand.   Ach wat, who cares.  Desnoods kunnen er nog altijd stroomschepen ingezet worden.  En/of dieselgeneratoren als 't moet.  Dan moeten we tenminste toch niet meer met wagens op diesel rijden, want dat vinden we niet zo milieuvriendelijk naar 't schijnt. (over kortzichtigheid gesproken ....)

Laat me niet lachen !

Citaat van: Het Laatste Nieuws
Stroomschepen om black-out te vermijden: “We worden het Afrika van Europa”

CONSUMENT Om een black-out deze winter te vermijden, denkt ons land er ernstig over na om stroomschepen in te zetten. De schepen, waarop een kleine energiecentrale gemonteerd is, worden op dit moment enkel gebruikt om ontwikkelingslanden te depanneren. “We zijn het Afrika van Europa aan het worden.”
https://www.hln.be/geld/consument/stroomschepen-om-black-out-te-vermijden-we-worden-het-afrika-van-europa~adc51b10/
« Laatst bewerkt op: donderdag 06 december 2018 - 14:55:43 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: Gele hesjes onzin!
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 06 december 2018 - 18:05:58 »
"Zie ginds komt de stoomboot uit Spanje weer aan."  :D
Sinterklaas komt met elektro cadeautjes  ;D
« Laatst bewerkt op: donderdag 06 december 2018 - 18:08:38 door de rijprof »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Gele hesjes onzin!
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 06 december 2018 - 19:34:40 »
"Zie ginds komt de stoomboot uit Spanje weer aan."  :D
Sinterklaas komt met elektro cadeautjes  ;D

De stRoomboot bedoel je ?  ;D
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Gele hesjes onzin!
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 07 december 2018 - 10:59:47 »
In Belziek zijn er nu ook gele hesjes die de boel in de war sturen omdat de brandstofprijzen te hoog zouden zijn. Dat is natuurlijk complete onzin, die prijzen zijn niet buitensporig hoog! In 2012 stond de maximum prijs voor diesel ook rond 1,6 euro/l, na inflatie zou dat vandaag eerder zo'n 1,75 euro/l zijn. Benzine staat zelfs gemiddeld laag, in de periode tussen 2010 en 2015 was die steeds duurder vergeleken met nu.

Er zijn geen superhoge brandstofprijzen voor het moment! De benzine is zelfs goedkoop te noemen.

Dit zegt veel over het gemiddelde intelligentieniveau van de gemiddelde, Vlaming, Belg of Europeaan.
rond de 60% van de prijs van een liter brandstof zijn taksen, dat vinden de mensen niet normaal, en terecht
Mochten we er dan nog deftige wegen voor terugkrijgen, dat zou het aanvaardbaar maken.  Maar nee, we krijgen wegen met putten en bulten, ontbrekende of ronduit gevaarlijke fietspaden, wegen die afgesloten worden, vakken die dichtgeschilderd worden en absurde snelheidsbeperkingen
Mijn steun hebben ze

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Gele hesjes onzin!
« Reactie #7 Gepost op: vrijdag 07 december 2018 - 11:04:54 »
en nu het hier over milieu en electriciteit gaat
eerder deze week werd door een prof het idee geopperd, dat gasaansluitingen verboden zouden moeten worden in nieuwe verkavelingen.  Niet milieuvriendelijk, dat gas.  Men moet overstappen op warmtepompen en dergelijke.
Welnu, ik heb een warmtepomp lucht/water gehad en betaalde me letterlijk blauw aan electriciteit in dit land, dus heb nu ook gas. 

Het is trouwens nogal van de pot gerukt, dat je je huis niet met gas zou mogen verwarmen, maar dat er volgens groen wél gascentrales zouden moeten bijgebouwd worden om electriciteit op te wekken.  Diezelfde electriciteit waar je dan je warmtepomp kan mee andrijven om je huis te verwarmen ...

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Gele hesjes onzin!
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 07 december 2018 - 19:32:54 »
rond de 60% van de prijs van een liter brandstof zijn taksen, dat vinden de mensen niet normaal, en terecht
Mochten we er dan nog deftige wegen voor terugkrijgen, dat zou het aanvaardbaar maken.  Maar nee, we krijgen wegen met putten en bulten, ontbrekende of ronduit gevaarlijke fietspaden, wegen die afgesloten worden, vakken die dichtgeschilderd worden en absurde snelheidsbeperkingen
Mijn steun hebben ze

Ik heb er een beetje een dubbel gevoel bij.

Ik heb bvb moeite met het feit dat ze hun blokkades begonnen op te zetten aan een oliesite ... terwijl de wérkelijke dieven in de Wetstraat zitten.

Desalniettemin, chapeau voor het feit dat ze politici toch hebben weten wakker te schudden, dat de bevolking het niet langer blijft pikken :

Citaat van: VRT Nieuws
Trofee voor gele hesjes: brandstof volgend jaar anderhalve cent goedkoper door beslissing regering

De accijnzen op benzine en diesel worden volgend jaar niet geïndexeerd. Dat werd vrijdag overeengekomen binnen de ministerraad, en wordt bevestigd door de woordvoerder van premier Michel. Dat zal ongeveer anderhalve eurocent per liter schelen, afhankelijk van de marktprijzen. De prijs van brandstof is een van de strijdpunten van de zogenoemde "gele hesjes". De beslissing komt er op voorstel van de premier zelf.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/12/07/benzineprijzen-niet-omhoog/

Citaat van: Nieuwsblad
Schatkist laat 90 miljoen euro schieten

Prijzen van benzine en diesel worden volgend jaar niet geïndexeerd

De prijzen van benzine en diesel worden volgend jaar niet geïndexeerd. Dat is binnen de ministerraad overeengekomen, bevestigen regeringskringen.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20181207_04016122?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding&fbclid=IwAR04J8P335oWeLiblhn0pOkT21apblMW23PkqCJll9XtIa58Ah20Y6mvM7U

Voorts .... zoals het wel vaker gaat, zekers ?  Een beetje zoals hooligans die zich tussen échte voetballiefhebbers mengen ... terwijl ze er in werkelijkheid alleen maar op uit zijn om ambras te zoeken en her en der vernielingen aan te richten.  Zo zijn er nu kennelijk ook links en rechts een paar heethoofden bijgekomen om wat baldadigheden aan te richten. 

Altijd jammer natuurlijk ....
« Laatst bewerkt op: vrijdag 07 december 2018 - 19:37:20 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone