Auteur Topic: dwarsmarkering met witte driehoeken  (gelezen 4778 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline mazda

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.355
dwarsmarkering met witte driehoeken
« Gepost op: zondag 16 december 2018 - 20:33:34 »
Hallo

Op een kruispunt komende uit een weg met tweerichtingsverkeer staat een omgekeerde driehoek.
Op de rand van de dwarsweg staan een paar witte driehoekjes zelfs niet tot in de helft van de rijbaan.
Mag men zich links van die driehoekjes nog opstellen om links af te slaan of bepaalt deze markering welk deel van de weg je mag gebruiken.
Dank voor antwoord

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: dwarsmarkering met witte driehoeken
« Reactie #1 Gepost op: maandag 17 december 2018 - 09:46:03 »
Deze witte driehoekjes op de rijbaan geven geen enkele indicatie over de in te nemen plaats op de openbare weg.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: dwarsmarkering met witte driehoeken
« Reactie #2 Gepost op: maandag 17 december 2018 - 11:17:30 »
Volgens mij wél!
Citaat
76.2. Een dwarsstreep gevormd door witte driehoeken, duidt de plaats aan waar de bestuurders, zo nodig, moeten stoppen om voorrang te verlenen ingevolge een verkeersbord B1.
Je moet je op de juiste plaats opstellen om voorrang te verlenen. Denk eraan dat een grote vrachtwagen meer ruimte nodig heeft bij afslaan.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: dwarsmarkering met witte driehoeken
« Reactie #3 Gepost op: maandag 17 december 2018 - 18:03:51 »
Volgens mij wél!
Citaat
76.2. Een dwarsstreep gevormd door witte driehoeken, duidt de plaats aan waar de bestuurders, zo nodig, moeten stoppen om voorrang te verlenen ingevolge een verkeersbord B1.

Bedankt, was me ontgaan!

Citaat
Je moet je op de juiste plaats opstellen om voorrang te verlenen. Denk eraan dat een grote vrachtwagen meer ruimte nodig heeft bij afslaan.

Als die vrachtwagen niet op het voor hem bestemde deel van de rijbaan kan blijven tijdens het afslaan, moet hij voertuigen die dat wél doen laten voorgaan.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: dwarsmarkering met witte driehoeken
« Reactie #4 Gepost op: maandag 17 december 2018 - 18:46:20 »
Citaat
Als die vrachtwagen niet op het voor hem bestemde deel van de rijbaan kan blijven tijdens het afslaan, moet hij voertuigen die dat wél doen laten voorgaan.
Juist daarom dat haaientanden soms wat minder breed zijn (of soms enkele meters eerder liggen). De vrachtwagen mag echter niet, zoals je terecht opmerkt, over jouw bestemd gedeelte rijden, tenzij hij voorrang geeft.
« Laatst bewerkt op: maandag 17 december 2018 - 18:47:51 door de rijprof »


Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: dwarsmarkering met witte driehoeken
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 18 december 2018 - 11:26:26 »
Tijdens de fase van rood licht, vóór de stopstreep. Tijdens de fase van groen licht vóór de haaientanden (voorrang verlenen als de verkeerslichten niet werken of oranjegeel knipperlicht).
Wil je naar rechts, zo rechts mogelijk voorsorteren.
Wil je rechtdoor, zo rechts mogelijk voorsorteren.
Wil je naar links, zo links mogelijk voorsorteren.
Lijkt mij logisch en niet ongewoon, of heb ik iets over het hoofd gezien?
« Laatst bewerkt op: dinsdag 18 december 2018 - 11:28:51 door de rijprof »

Offline mazda

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.355
Re: dwarsmarkering met witte driehoeken
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 18 december 2018 - 20:09:46 »
Hallo,

De vraag blijft nog steeds dezelfde.
"Mag men zich links van die driehoekjes nog opstellen om links af te slaan of bepaalt deze markering welk deel van de weg je mag gebruiken."
Of : Mag men komende uit de rue Paul Janson linkser gaan voorsorteren dan de haaietanden?
« Laatst bewerkt op: dinsdag 18 december 2018 - 20:13:52 door mazda »

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: dwarsmarkering met witte driehoeken
« Reactie #8 Gepost op: dinsdag 18 december 2018 - 23:01:33 »
Pas nu zie ik die versleten pijl als je uit de rue Paul Janson komt  :-[.
Citaat van: Mazda
"Mag men zich links van die driehoekjes nog opstellen om links af te slaan of bepaalt deze markering welk deel van de weg je mag gebruiken."
Of : Mag men komende uit de rue Paul Janson linkser gaan voorsorteren dan de haaientanden?
Ja, als de verkeerslichten normaal werken. De omgekeerde driehoek en bijhorende haaientanden gelden enkel als de verkeerslichten niet werken of als er een oranjegeel knipperlicht in werking is. Verkeerslichten staan in de rangorde boven de verkeerstekens.
Men had beter de haaientanden doorgetrokken. Dat zou duidelijker geweest zijn.

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: dwarsmarkering met witte driehoeken
« Reactie #9 Gepost op: dinsdag 18 december 2018 - 23:43:13 »
Ik wil een aanpassing (edit) doen maar het knopje 'verander' zie ik niet...

Correctie op vorig berichtje:
Citaat
Men had beter de haaientanden doorgetrokken. Dat zou duidelijker geweest zijn.
  Door nog eens naar de foto te kijken, denk ik dat men de haaientanden bewust niet heeft doorgetrokken omwille van een reden die ik eerder aanhaalde.
Citaat
Denk eraan dat een grote vrachtwagen meer ruimte nodig heeft bij afslaan.
Wanneer de verkeerslichten niet werken (of oranjegeel knipperlicht), is het de bedoeling om niet linkser dan de haaientanden voor te sorteren, anders wordt het te smal voor het verkeer dat uit de Chaussée de Charleroi links wil afslaan en voorrang heeft.
Als de verkeerslichten normaal werken, spelen die haaientanden geen rol.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: dwarsmarkering met witte driehoeken
« Reactie #10 Gepost op: woensdag 19 december 2018 - 01:52:58 »
Ik wil een aanpassing (edit) doen maar het knopje 'verander' zie ik niet...

Momentele instellingen (= standaardinstellingen van de software):

- Vrije bewerktijd na plaatsing = 90 seconden
- Maximale tijd dat een bericht nog bewerkt mag worden = 5 minuten
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: dwarsmarkering met witte driehoeken
« Reactie #11 Gepost op: woensdag 19 december 2018 - 11:36:35 »
Citaat
- Vrije bewerktijd na plaatsing = 90 seconden
- Maximale tijd dat een bericht nog bewerkt mag worden = 5 minuten
Kan dit aangepast worden zodat je achteraf altijd nog iets kunt aanpassen als je je bedenkt of iets over het hoofd hebt gezien?
Ik ken een forum waar dat wel kan  :D

Offline mazda

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.355
Re: dwarsmarkering met witte driehoeken
« Reactie #12 Gepost op: woensdag 19 december 2018 - 11:44:18 »
Als ik het goed begrijp mag men als de lichten werken de zogenaamde voorsorteerstrook gebruiken en als die niet werken niet.
Of is het geen voorsorteerstrook gezien er geen pijlen staan bij het naderen van het kruispunt, ook geen F13.
Mogen er pijlen staan enkel op het kruispunt als deze niet volgen op een voorsorteerstrook?

Om het extreem te stellen zou je op een T kruispunt met verkeerslichten komende uit de T een straat met tweerichtingsverkeer helemaal links mogen gaan voorsorteren naast de stopstreep of de haaientanden?
« Laatst bewerkt op: woensdag 19 december 2018 - 11:47:23 door mazda »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: dwarsmarkering met witte driehoeken
« Reactie #13 Gepost op: woensdag 19 december 2018 - 14:56:03 »
Citaat
- Vrije bewerktijd na plaatsing = 90 seconden
- Maximale tijd dat een bericht nog bewerkt mag worden = 5 minuten
Kan dit aangepast worden zodat je achteraf altijd nog iets kunt aanpassen als je je bedenkt of iets over het hoofd hebt gezien?
Ik ken een forum waar dat wel kan  :D

Het probleem is dat er geen instelling is om te vermijden dat je een bericht nog kunt wijzigen nadat er al iemand op gereageerd heeft.

Ik ken ook een forum waar dat wel kan. Auteur A schrijft een bericht. Auteur B reageert er verontwaardigd op. Auteur A wijzigt zijn bericht en doe alsof hij niet begrijpt waarover auteur B zich druk maakt. Sint-Job kent zijn volk;)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: dwarsmarkering met witte driehoeken
« Reactie #14 Gepost op: woensdag 19 december 2018 - 18:28:45 »
Citaat
- Vrije bewerktijd na plaatsing = 90 seconden
- Maximale tijd dat een bericht nog bewerkt mag worden = 5 minuten
Kan dit aangepast worden zodat je achteraf altijd nog iets kunt aanpassen als je je bedenkt of iets over het hoofd hebt gezien?
Ik ken een forum waar dat wel kan  :D

Voel je niet aangevallen, ik heb het niet over jou.

Maar écht moeilijk is het niet, om je nog te herinneren waarom het forum op deze manier werd ingesteld. 

Maar het heeft inderdaad z'n voordelen en z'n nadelen.  Een voordeel is nu, dat een topic niet moeilijk te volgen wordt doordat forumdeelnemers hun bericht nog wijzigen nadat er al op gereageerd werd.  Hoeft daarbij zelfs niet te gaan om verhitte gemoederen.  Maar berichten die gewijzigd worden nadat er al op gereageerd werd .... maken het nadien moeilijk om de chronologie soms te volgen.  (ook wanneer zulks in een perfect serene sfeer gebeurt).

Nadeel is dan inderdaad dat wanneer je iets post, en je je bericht nog wil wijzigen .... je dat idd. al tamelijk snel niet meer kan.  Ook niet, als er intussen nog niemand gereageerd heeft.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone