Auteur Topic: alcohol  (gelezen 1230 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
alcohol
« Gepost op: zondag 13 januari 2019 - 22:29:11 »
Rond sluitingstijd staat een agent bij een café te wachten, om te zien of hij nog wat mensen kan betrappen die met een slok teveel op achter het stuur willen kruipen.
Op een gegeven moment strompelt er een vent de kroeg uit.
De man struikelt bijna over de drempel, schopt de kat, hangt enige tijd aan een paal, en zwalkt dan wat rond over de parkeerplaats.
Hij probeert zijn sleutel op 5 verschillende auto's en in alle gaatjes uit vooraleer hij zijn eigen auto gevonden heeft.
Daarna is hij nog zeker 10 minuten bezig om zijn sleutel in het deurslot te krijgen.
Alle overige bezopen bezoekers zijn intussen al lang en breed zwalkend vertrokken.
Maar de agent heeft enkel oog voor deze éne dronkelap.
Eindelijk lukt het hem om in de auto te geraken en als hij uiteindelijk al startend, hortend en stotend met de auto wil wegrijden laat de agent de bestuurder stoppen om een blaastest te ondergaan.
Zelfs na meerdere pogingen en andere batterijen geeft het apparaat nog steeds 0,0 promille aan.
De agent vraagt stom verbaasd aan de man hoe dat in hemelsnaam mogelijk is, waarop de man antwoordt: "Vanavond was ik Bram".
Agent: "Bram?"
Man: "Bewust Rijdend Afleiding Manoeuvre ..."


Nog diezelfde nacht gaat de alcoholcontrole voort, dit keer met een controledispositief langs een drukke gewestweg.
Er komt een oude man aangereden.
De man blaast positief, en krijgt een rijverbod van 6 uur opgelegd.
Ondertussen neemt de agent een verklaring af van de bestuurder.
"En, waar gaat het heen ?"
"Naar een lezing over de gevaren van alcohol in het verkeer, en verkeersveiligheid in het algemeen"
"Nu ?  Op dit uur ?  Het is 2u30 's nachts !  En dan uitgerekend in déze toestand nog wel ?  Wie geeft die lezing dan wel, als ik vagen mag ?"
"Mijn echtgenote"
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: alcohol
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 15 januari 2019 - 17:49:40 »
De eerste is er één uit de oude doos, maar de tweede is niet slecht!  ;D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."