Auteur Topic: Arcimoto  (gelezen 1657 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Arcimoto
« Gepost op: donderdag 17 januari 2019 - 14:59:49 »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Arcimoto
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 18 januari 2019 - 10:39:13 »
Ik wil er alleen niet inzitten als het tot een aanrijding komt. En $US 12,000 voor dat ding... nee, dan heb ik wel andere prioriteiten. Je hebt verdorie al een Dacia Sandero voor 6.990 €.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Arcimoto
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 18 januari 2019 - 11:43:21 »
Is gewoon de prijs van een Twizy
Dat is dan Renault, reed net weg met mijn Twingo, eerste bocht hoor ik iets, gestopt, vooruit achteruit, aan het stuur draaien, uitgestapt en eens goed de wagen in zijn veren geduwd want het leek van vooraan links te komen. Knal, veer over. 118000 kilometer, hoe kan die veer nu al zo vermoeid zijn? 
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Arcimoto
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 18 januari 2019 - 19:39:06 »
Is gewoon de prijs van een Twizy
Dat is dan Renault, reed net weg met mijn Twingo, eerste bocht hoor ik iets, gestopt, vooruit achteruit, aan het stuur draaien, uitgestapt en eens goed de wagen in zijn veren geduwd want het leek van vooraan links te komen. Knal, veer over. 118000 kilometer, hoe kan die veer nu al zo vermoeid zijn? 

RENAULT = Roest En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Arcimoto
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 18 januari 2019 - 23:43:47 »
Is gewoon de prijs van een Twizy
Dat is dan Renault, reed net weg met mijn Twingo, eerste bocht hoor ik iets, gestopt, vooruit achteruit, aan het stuur draaien, uitgestapt en eens goed de wagen in zijn veren geduwd want het leek van vooraan links te komen. Knal, veer over. 118000 kilometer, hoe kan die veer nu al zo vermoeid zijn? 

RENAULT = Roest En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd!
Roest is heel rekbaar, de Twingo is van 2002 en nagenoeg 95% roestvrij, de Jazz is van 2005 en amper 75% roestvrij, mijn Saab van 200 en 80% roestvrij.
Maar heb nog twee Renaults Avantime staan, Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd staat gewoon in het dashbord gegrift geloof ik....
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Arcimoto
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 19 januari 2019 - 13:05:22 »
Knal, veer over. 118000 kilometer, hoe kan die veer nu al zo vermoeid zijn?

Het is al een aantal jaren dat er veel meer veren breken dan vroeger, en niet zelden al bij veel lagere kilometerstanden. Dat heeft twee oorzaken.

Ten eerste zijn er de waanzinnige eisen van de overheid inzake verbruik. Alle beetjes helpen, en dus worden de veren dunner gemaakt voor gewichtsbesparing.

Ten tweede hebben die waanzinnige eisen van de overheid inzake verbruik en uitlaatgassen geleid tot enorm veel kosten voor de autofabrikanten. Sommige maken nauwelijks nog winst op de verkoop van een nieuwe wagen, andere maken er zelfs verlies op. De autofabrikanten compenseren dit door voor meer en veel duurdere herstellingen te zorgen. Bepaalde onderdelen worden nu geproduceerd met een gepland breekpunt: ze zullen het begeven op het door de fabrikant gekozen ogenblik in plaats van wanneer ze versleten zijn. Om op productiekosten te besparen, wordt de reparatievriendelijkheid opgegeven. Een defect dat vroeger verholpen kon worden met de vervanging van een onderdeel, vereist nu de vervanging van een complete groep onderdelen. Samen met de complexiteit van moderne wagens zorgt dit voor veel meer arbeidstijd om een herstelling te kunnen uitvoeren.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Arcimoto
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 19 januari 2019 - 13:42:12 »
En nummer drie onze wegen, de Saab met zijn grote en brede wielen geraakt nog over een put, de Twingo knalt er vol in.
Om de 5 meter een waanzinnige verkeersbult.

Punt 4 de bouw van de wagen, kort karretje met heel stugge korte vering helpt er ook allemaal niet aan, die krijgt veel te verduren.

Ach het is geen rocket science om ze te vervangen en duur ook niet, had er enkel niet op gerekend in panne te staan.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien