Auteur Topic: Een Tesla is dierenvriendelijk  (gelezen 1793 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Een Tesla is dierenvriendelijk
« Gepost op: woensdag 20 februari 2019 - 14:26:12 »
All Tesla's (3, S en X) hebben voortaan de "Dog Mode", die ervoor zorgt een hond die in de geparkeerde, afgesloten wagen blijft zitten, het niet te warm of te koud heeft. De gewenste temperatuur kan naar keuze van de bestuurder ingesteld worden.

Tesla heeft er ook aan gedacht dat voorbijgangers uit bezorgdheid voor het welzijn van het dier een ruit zouden kunnen inslaan of de brandweer roepen. Op het display wordt in grote cijfers de temperatuur in het interieur getoond.

Als de batterij nog slechts een restcapaciteit van 20% heeft, krijgt de bestuurder automatisch een verwittiging op zijn Smartphone, zodat hij nog genoeg tijd heeft om naar de auto terug te keren.

https://www.bild.de/auto/mobilitaet-reisen-motorrad/mobilitaet-und-mehr/tesla-bringt-dog-mode-klima-funktion-fuer-vierbeiner-60227940.bild.html
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Een Tesla is dierenvriendelijk
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 20 februari 2019 - 22:37:32 »
Dat is een kleine aanpassing van de 'camper mode'. Hierbij kan de verwarming/airco aanblijven als de auto geparkeerd staat. Er was ook al een beveiliging tegen een oververhit interieur. De temperatuur op het scherm is een noodzakelijke extra functionaliteit. Ik zou het echter nog niet vertrouwen, de gemiddelde burger is dom tot zeer dom.
Uit ervaring weet ik dat de batterij het uren volhoudt, dat is dus geen probleem. Reken op enkele % per uur.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Een Tesla is dierenvriendelijk
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 21 februari 2019 - 09:55:09 »
De temperatuur op het scherm is een noodzakelijke extra functionaliteit. Ik zou het echter nog niet vertrouwen, de gemiddelde burger is dom tot zeer dom.

Dat vrees ik ook. Ik zou daarom bovendien een bericht in grote lettters aanbrengen op de zijvensters.

En in België uiteraard de temperatuur weergeven in ° Celsius, niet in ° Fahrenheit. Als het anders in het interieur 20° is (Celsius), staat er op het scherm 68° (Fahrenheit) ;D.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Een Tesla is dierenvriendelijk
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 21 februari 2019 - 17:10:10 »
Als wetenschapper werk ik het liefst met SI-eenheden. De SI-eenheid voor temperatuur is Kelvin.

20°C = 293,15 K

https://nl.wikipedia.org/wiki/SI-stelsel
« Laatst bewerkt op: donderdag 21 februari 2019 - 17:12:10 door JC »
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Een Tesla is dierenvriendelijk
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 22 februari 2019 - 11:05:38 »
Het probleem is dat die eenheden de meeste mensen niets zeggen. Ook na zovele jaren zegt een maximum vermogen in kW mij nog altijd niets, ik moet het in PK weten. Op buitenboordmotoren staat in grote cijfers het maximum vermogen, uiteraard nog altijd in PK. Snelheid drukken we meestal nog altijd uit in km/h, hoewel dat m/s zou moeten zijn.

In het Duits heb ik het geslacht moeten leren: der Meter, die Sekunde, das Kilogramm, das Kelvin, das Ampere, die Candela.

Mag ik jou een vraagje stellen, Joeri? Het klinkt misschien dom, maar wat meet ik als ik op een balans ga staan? Volgens mij niet mijn massa, maar mijn gewicht. Maar dan is het resultaat dus geen kg, maar N(ewton), hier op aarde de massa x 9,81 N/kg, toch? Dank je vooraf.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."