Auteur Topic: Verkoop Model 3 in NL  (gelezen 2127 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Verkoop Model 3 in NL
« Gepost op: maandag 11 maart 2019 - 11:05:47 »
De Tesla Model 3 blaast de concurrentie omver in Nederland. In februari was het de best verkochte in zijn klasse. Bovendien was de Model 3 pas beschikbaar vanaf 7 februari. Als we de verkoopcijfers omrekenen naar een volledige maand komen we op  629 inschrijvingen!

   1. Tesla Model  3 - 472
   2. Mercedes C-Class - 411
   3. Volvo S/V60 PHEV - 301
   4. BMW 3-series - 169
   5. Audi A4 - 131

Dit gaat de ice-fabrikanten pijn doen! Ik voorspel dan ook dat er binnen de 10 jaar een grote Duitse autofabrikant er gaat uit liggen. 
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Verkoop Model 3 in NL
« Reactie #1 Gepost op: maandag 11 maart 2019 - 11:35:21 »
Ik voorspel dan ook dat er binnen de 10 jaar een grote Duitse autofabrikant er gaat uit liggen.

Wow! Alsmaar gespierdere taal...  ;D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Verkoop Model 3 in NL
« Reactie #2 Gepost op: maandag 11 maart 2019 - 14:47:17 »
Misschien moet ik maar eens een poll openen. Welke Duitse fabrikant werpt de handdoek in de ring?
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Verkoop Model 3 in NL
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 12 maart 2019 - 10:25:12 »
Welke Duitse fabrikant werpt de handdoek in de ring?

30 jaar geleden zou ik gezegd hebben: Trabant en Wartburg. Maar vandaag? Opel? Smart?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Verkoop Model 3 in NL
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 12 maart 2019 - 19:31:05 »
Welke Duitse fabrikant werpt de handdoek in de ring?

30 jaar geleden zou ik gezegd hebben: Trabant en Wartburg. Maar vandaag? Opel? Smart?

Opel is ondertussen toch Frans niet? Opel zal het allicht niet zijn, maar met Smart kom je volgens mij in de buurt. Ik zie de toekomst van Mercedes niet rooskleurig in. Je weet zelf dat de kwaliteit de laatste 30 jaar geweldig bergaf is gegaan en de keuzes van de laatste jaren zijn ook niet geweldig.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Verkoop Model 3 in NL
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 13 maart 2019 - 19:19:56 »
Ik zie de toekomst van Mercedes niet rooskleurig in.

Daar ben ik niet ongerust in. In een dergelijk symbool van de Duitse autoindustrie zal de overheid zo nodig miljarden pompen om het overeind te houden.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Verkoop Model 3 in NL
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 13 maart 2019 - 19:24:30 »
Je weet zelf dat de kwaliteit de laatste 30 jaar geweldig bergaf is gegaan.

De tijd toen je, als je een Mercedes kocht, gerust kon zijn dat je een degelijke wagen kocht, is inderdaad al lang voorbij.

Het probleem is dat het geen algemeen verschijnsel is. Zelfs eenzelfde model en type heeft zware problemen als het gebouwd werd tussen datum x en datum y, maar de andere exemplaren ervan zijn zeer degelijk.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."