Auteur Topic: Lange file op A12 door nieuwe “conflictvrije” regeling van verkeerslichten  (gelezen 2949 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Lange file op A12 door nieuwe “conflictvrije” regeling van verkeerslichten
« Gepost op: maandag 18 maart 2019 - 21:58:37 »
Citaat van: Nieuwsblad
Lange file op A12 door nieuwe “conflictvrije” regeling van verkeerslichten

AARTSELAAR - Op de A12 tussen Antwerpen en Brussel staat maandagochtend ter hoogte van Aartselaar in beide richtingen een veel langere file dan gewoonlijk door een nieuwe conflictvrije verkeerslichtenregeling, die dit weekend in gebruik is genomen. Dat zegt het Vlaams Verkeerscentrum. De wachttijden lopen er op tot een uur. Het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) bevestigt de oorzaak en stelt dat er niet meteen een pasklare oplossing voorhanden is.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190318_04265063


Maar ach, enkele uren later kwam men alweer op die woorden terug :

Citaat van: Het Laatste Nieuws
Verkeerslichten op A12 amper enkele uren na fileleed alweer aangepast

Er stonden vanmorgen lange files op de A12 ten zuiden van Antwerpen. Het Agentschap Wegen en Verkeer paste afgelopen weekend de verkeerslichten aan op een kruispunt in Aartselaar. Daardoor moeten er minder conflicten ontstaan en moet het kruispunt dus veiliger worden, maar wordt het verkeer op de hoofdrijbaan wel gestremd. Het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) bevestigt de oorzaak. “Bestuurders zullen ermee moeten leren leven”, klonk het eerder op de dag, maar nu trekt AWV zijn staart terug in. De verkeerslichten worden opnieuw aangepast om de file in te korten.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/verkeerslichten-op-a12-amper-enkele-uren-na-fileleed-alweer-aangepast~aa326b4a/?fbclid=IwAR0rG_Jr-W3Ud1Ol_rwYVkAGIi3P_-bINNnGIEwx4cQRS72SD_neWaIHBb0

En ook VOKA, reageerde intussen al :

Citaat van: Het Laatste Nieuws
Voka boos na farce met nieuwe verkeerslichtenregeling: “Maak van A12 volwaardige snelweg”

AARTSELAAR Vorm de A12 om tot een volwaardige snelweg met ongelijkvloerse kruisingen. Dat is het voorstel waarmee ondernemerskoepel Voka - Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland naar de Vlaamse overheid stapt. De oproep komt er naar aanleiding van het enorme fileleed dat de gewijzigde verkeerslichtenregeling maandagochtend teweegbracht in Aartselaar.

https://www.hln.be/regio/aartselaar/voka-boos-na-farce-met-nieuwe-verkeerslichtenregeling-maak-van-a12-volwaardige-snelweg~a3c27650/
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Lange file op A12 door nieuwe “conflictvrije” regeling van verkeerslichten
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 27 juni 2019 - 20:50:42 »
Met het begin van de werken en de nieuwe regeling van de lichten, de A12 het eerste jaar vermijden, wat een puinhoop
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Lange file op A12 door nieuwe “conflictvrije” regeling van verkeerslichten
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 01 oktober 2019 - 23:35:18 »
Verkeerslichten krijgen ze nog altijd niet geregeld.

En die zever, deint GVD nog uit, ook.  De verkeerslichten aan de R11, onder de viaduct is 't ook al van dattum.  En op de Bisschoppenhoflaan, het kruispunt aan Desco, voor wie richting Schoten wil (Hoogmolenbrug), hebben ze sinds kort de verkeerslichten ook al in dezélfde zin gewijzigd.  Daar is het nu ook véél langer aanschuiven als je richting Schoten wil.

En dan, ganse maand wegenwerken hier thv kruispunt Cleydallaan/A12.  De ganse zomer, konden we hier de A12 niet dwarsen wegens het plaatsen van nieuwe rioleringen.  Het kruispunt ligt juistgeteld sinds begin september terug geopend.  En hopla, de éérste de beste stevige regenbui.  Guess what : het ganse zootje onder water.  De riolen konden het overtollige water niet meer slikken.

https://atv.be/nieuws/wateroverlast-in-aartselaar?fbclid=IwAR3BLkeh3vDKcwadPlsbNVRAez3rPJCQJG5Zw2oAzHczv975ici1MuvHroY

Citaat van: Gazet Van Antwerpen
Hevige regenval zet straten en industrieterrein onder water

AARTSELAAR / BOOM - Op verschillende plaatsen heeft de zware regenval van dinsdagochtend voor overlast gezorgd.

https://www.gva.be/cnt/dmf20191001_04638529/hevige-regenval-zet-straten-en-industrieterrein-onder-water

Voor sommige dingen, is mijn verstand gewoon te klein.

« Laatst bewerkt op: dinsdag 01 oktober 2019 - 23:40:12 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone