Auteur Topic: Wielertoerist schrijft open brief over… gedrag wielertoeristen  (gelezen 2002 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Wielertoerist schrijft open brief over… gedrag wielertoeristen
« Gepost op: maandag 01 april 2019 - 10:22:52 »
Citaat van: GVA
Wielertoerist schrijft open brief over… gedrag wielertoeristen

Ze steken hun middelvinger op naar autobestuurders, zelfs als die netjes uit de weg gaan. Ze gooien hun afval massaal in de graskant en gaan voor niets of niemand uit de weg. Wielertoeristen hebben vaak niet het beste imago, maar dat hebben ze grotendeels aan zichzelf te danken. Dat staat te lezen in een open brief, geschreven door... een wielertoerist.

https://www.gva.be/cnt/dmf20190331_04292727/wielertoerist-schrijft-open-brief-over-gedrag-wielertoeristen-wat-ik-vandaag-gezien-heb-was-echt-de-druppel

Vreemd hoe gemeen heel wat mensen worden eens ze op een fiets zitten.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wielertoerist schrijft open brief over… gedrag wielertoeristen
« Reactie #1 Gepost op: maandag 01 april 2019 - 19:28:15 »
Dergelijke lieden beseffen niet dat door dit soort gedrag menig medeweggebruiker al snel de neiging heeft om ineens àlle wielertoeristen over 1 kam te scheren.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wielertoerist schrijft open brief over… gedrag wielertoeristen
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 02 april 2019 - 12:42:01 »
In het algemeen dient men inderdaad te vermijden om iedereen die tot een bepaalde groep behoort, over dezelfde kam te scheren. Maar bij de wielertoeristen zijn de fatsoenlijken toch echt wel de uitzonderingen die de regel bevestigen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wielertoerist schrijft open brief over… gedrag wielertoeristen
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 03 april 2019 - 20:10:18 »
Niet enkel de wielertoeristen, die met een speedpedelec zijn nog erger.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wielertoerist schrijft open brief over… gedrag wielertoeristen
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 09 april 2019 - 14:49:56 »
Niet enkel de wielertoeristen, die met een speedpedelec zijn nog erger.


Inderdaad, ik kom ze hier dagelijks tegen aan het station in Mechelen. Het fietspad loopt voor het station langs waar er altijd veel voetgangers rondlopen. Het is er een gevaarlijk punt waar voetgangers en fietsers dikwijls in conflict komen. De speedelecs vertragen er nauwelijks!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519