Auteur Topic: VIAS  (gelezen 1926 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
VIAS
« Gepost op: maandag 29 april 2019 - 09:57:55 »
Vanmorgen bleek de website wegcode.be gehackt te zijn. Ik probeerde dit te melden aan VIAS, de opvolger van het BIVV, die de website overgenomen heeft van wijlen de v.z.w. wegcode.be.

Op het algemeen nummer 02 244 15 11 van VIAS werd pas na een kwartier opgenomen. Ik kreeg een vrouw aan de lijn die haar naam niet wilde zeggen, werkelijk extreem onbeschoft was, volhield dat VIAS zich niet zou bezighouden met wegcode.be (ik moest maar met de FOD Mobiliteit en Vervoer contact opnemen), en vervolgens het gesprek afbrak.

Via het nummer 02 244 15 11 van de Vorming bij VIAS heb ik dan een man aan de lijn gekregen die zeer vriendelijk en beleefd was, en me te woord kon staan m.b.t. de website wegcode.be.

Voor het geval iemand zou telefonisch contact willen opnemen met VIAS via het algemeen nummer 02 244 15 11: niet verwonderd zijn als dat onmens opneemt. Ik had trouwens de indruk dat ze, ondanks het vroege uur (9:15), al zwaar onder de invloed van alcohol en/of drugs was.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: VIAS
« Reactie #1 Gepost op: maandag 29 april 2019 - 19:45:34 »
Ik had gisteren al gemerkt dat bepaalde pagina's van wegcode.be inderdaad een foutmelding gaven.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: VIAS
« Reactie #2 Gepost op: maandag 29 april 2019 - 21:13:34 »
Je hebt gelukkig niet zoals ik het initiatief genomen om VIAS daarover te bellen.

Dan wil ik al eens informatie aanreiken, krijg ik daar zo een rotmens aan de telefoon. Als ik mij bij de bank ooit tegenover een buitenstaander zo zou misdragen hebben, zou het wel mijn laatste dag geweest zijn.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: VIAS
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 01 mei 2019 - 11:09:37 »
https://www.wegcode.be

Citaat
Wegcode.be tijdelijk niet beschikbaar door updates
OP 29 APRIL 2019. GEPOST IN RECENTE WIJZIGINGEN

Geachte bezoeker. Door updates van de serversoftware en het CMS kan het zijn dat de inhoud van wegcode.be tijdelijk niet beschikbaar is. De Franstalige website code-de-la-route.be is reeds geüpdate en weer beschikbaar. Onze excuses voor het ongemak.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: VIAS
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 01 mei 2019 - 17:22:11 »
Juist. Van de 11.267.910 Belgen waren er op 1.1.2016 ongeveer 6,5 miljoen Vlamingen, dus is het logisch dat de website eerst in het Frans bijgewerkt wordt.  >:D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: VIAS
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 01 mei 2019 - 18:23:41 »
Waarom zijn er twee websites? Elk CMS die naam waardig laat toch toe om een website meertalig op te zetten?

IT en overheid, twee dingen die niet samen gaan!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: VIAS
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 02 mei 2019 - 13:06:59 »
Elk CMS die naam waardig laat toch toe om een website meertalig op te zetten?

De website van wegcode.be werd destijds door Rik d'Huyvetters van de v.z.w. wegcode.be gemaakt met Joomla, dat niet echt een hoogstaand CMS is.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."