Auteur Topic: Vrouw belandt met haar Mercedes op treinsporen nadat ze wegomlegging negeert  (gelezen 2801 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Vrouw belandt met haar Mercedes op treinsporen nadat ze wegomlegging negeert
« Gepost op: woensdag 05 juni 2019 - 19:30:17 »
Citaat van: Het Laatste Nieuws
Vrouw belandt met haar Mercedes op treinsporen nadat ze wegomlegging negeert

LEDE Het treinverkeer tussen Lede en Aalst moest woensdag iets na 11 uur onderbroken worden nadat een Mercedes op de sporen belandde.

https://www.hln.be/in-de-buurt/lede/vrouw-belandt-met-haar-mercedes-op-treinsporen-nadat-ze-wegomlegging-negeert~a7c82722/?fbclid=IwAR0QqROzcjrigisLceJoglnK6lgGGbmOnnlr9qeTocu8wfv25ytMBGx-eLE

Borden blijven negeren, en nog ff rap de versperringen aan de kant schuiven.
En dan .... shit, vastgereden op de overweg.

Hoe àchterlijk kàn je zijn ?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Vrouw belandt met haar Mercedes op treinsporen nadat ze wegomlegging negeert
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 07 juni 2019 - 00:52:15 »
De vrouw verdedigt zich intussen al :

Citaat van: Nieuwsblad
Vrouw die over gesloten overweg reed, zegt dat pillen haar parten speelden: “Iedereen verklaart me zot”

LEDE - “Ik begrijp zelf niet goed wat me bezield heeft. Ik zie die beelden en vraag me af: Ben ik dat echt? Maar ik ben het wel degelijk.” De 57-jarige vrouw uit Aalst die enkele wegversperringen wegnam om zich daarna met haar Mercedes vast te rijden op de treinsporen, is er nog niet goed van. “Iedereen verklaart me zot. Begrijpelijk. Misschien waren het mijn pillen voor mijn zwak hart die opspeelden.”

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190606_04447966
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Vrouw belandt met haar Mercedes op treinsporen nadat ze wegomlegging negeert
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 08 juni 2019 - 17:09:05 »
“Les excuses sont faites pour s’en servir”

Je kan toch zien dat er geen doorgang was, dat uitgebroken wegdek zie je toch ook, laat staan de verkeersborden. Neem haar rijbewijs maar levenslang af, zoiets hoort niet op de weg.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Vrouw belandt met haar Mercedes op treinsporen nadat ze wegomlegging negeert
« Reactie #3 Gepost op: zondag 09 juni 2019 - 15:41:10 »
“Les excuses sont faites pour s’en servir”

En wàt voor excuses dan nog :

* een black-out
* psychotrope stoffen (in de vorm van medicatie die haar "gekke dingen" deed doen)

Ik zou denken: medisch en pscyhisch niet geschikt om een motorvoertuig te besturen.

Je kan toch zien dat er geen doorgang was, dat uitgebroken wegdek zie je toch ook,

Ach, gang is alles hé.  Ikzelf heb afgelopen week ook >>> hier nog moeten ingrijpen tijdens een examen categorie C Vakbekwaamheid Openbare Weg.  Leerling had nochtans het bovenste verkeersbord de (uitereraard veel te lage) ondertunneling van de spoorweg wél gezien.

"Oei, waarom grijp jij nou in ?  Jajaa, dat bord had ik wel gezien.  Maar is deze vrachtwagen dan hoger dan 2 meter ?  Neeee .... écht ?"  (edit : de lengte, breedte en hoogte staan vermeld vlak naast de tacho .....).

Ja, jongen .... er zijn Ford Transits en VW Transporters die al hoger dan 2 meter uitvallen ......

Soit, deze dame reageerde volgens het artikel als volgt :

Citaat
“Ik kwam van de Lidl. En die overweg is de kortste weg naar huis. Ik zag wel dat er werken waren, maar het leek alsof je nog door mocht. Er was een smal spoor gelaten.

Er stonden verkeersborden die de doorgang verboden.
Er lag een hoopje kiezelsteentjes als fysieke belemmering.
De overweg lag opgebroken.
Mààr .... die weg is en blijft tot op heden de kortste weg naar huis.  En een onderbroken overweg zat blijkbaar niet in haar database
En dusss .....  zette ze die verkeersborden toch gewoon ff opzij, en reed ze dwars door de berg kiezelsteentjes en klaar !
Wanneer ze dan die verkeersborden aan de andere zijde van de overweg dacht weg te zetten ?  Als ze OP de overweg stond, denk ik. 

Naja, zo ver is dus niet geraakt.  Toemme toch !
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Paprieka

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 292
Re: Vrouw belandt met haar Mercedes op treinsporen nadat ze wegomlegging negeert
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 14 juni 2019 - 13:44:18 »
Deze vrouw ging wel erg ver, maar ik zou toch een deel van de verantwoordelijkheid willen leggen bij alle wegenwerkenaannemers die zomaar al hun borden rondstrooien of ze nu nodig of juist zijn of niet.
Het is niet moeilijk dat mensen die borden niet meer volgen als je ziet hoe vaak die niet kloppen.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Vrouw belandt met haar Mercedes op treinsporen nadat ze wegomlegging negeert
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 14 juni 2019 - 17:49:20 »
Deze vrouw ging wel erg ver, maar ik zou toch een deel van de verantwoordelijkheid willen leggen bij alle wegenwerkenaannemers die zomaar al hun borden rondstrooien of ze nu nodig of juist zijn of niet.
Het is niet moeilijk dat mensen die borden niet meer volgen als je ziet hoe vaak die niet kloppen.

Deze dame heeft natuurlijk wel de borden opzij gezet.
Daarbij had ze toch makkelijk zélf visueel kunnen vaststellen dat die borden er déze keer wél met een goede reden stonden.  Toch ?

En daarbij : wanneer dacht deze dame de signalisatie aan de overkant uit de weg te zetten ?
Juist: éérst nog ff stoppen OP de overweg.

Goed bezig, zou 'k dan denken.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Vrouw belandt met haar Mercedes op treinsporen nadat ze wegomlegging negeert
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 15 juni 2019 - 13:18:27 »
En wat als er iemand na die vrouw de overweg opgereden was, omdat hij dacht dat het mocht, vermits de borden opzijgeschoven waren?

In Duitsland valt dat opzijschuiven van die borden onder "gefärhlicher Eingrif im Straßen- und Banhnverkehr" (gevaarlijke ingreep in het weg- en spoorverkeer)". Dat zijn geen overtredingen. Het zijn beiden "Straftaten", te vergelijken met correctionele misdrijven in België. Er staat tot 5 jaar gevangenisstraf op.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Vrouw belandt met haar Mercedes op treinsporen nadat ze wegomlegging negeert
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 18 juni 2019 - 00:58:02 »
De vrouw verdedigt zich intussen al :

Citaat van: Nieuwsblad
Vrouw die over gesloten overweg reed, zegt dat pillen haar parten speelden: “Iedereen verklaart me zot”

LEDE - “Ik begrijp zelf niet goed wat me bezield heeft. Ik zie die beelden en vraag me af: Ben ik dat echt? Maar ik ben het wel degelijk.” De 57-jarige vrouw uit Aalst die enkele wegversperringen wegnam om zich daarna met haar Mercedes vast te rijden op de treinsporen, is er nog niet goed van. “Iedereen verklaart me zot. Begrijpelijk. Misschien waren het mijn pillen voor mijn zwak hart die opspeelden.”

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190606_04447966
Als die pillen voor haar zwak hart opspelen , moet die haar rijbewijs dan niet inleveren?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Vrouw belandt met haar Mercedes op treinsporen nadat ze wegomlegging negeert
« Reactie #8 Gepost op: dinsdag 18 juni 2019 - 22:30:42 »
Als die pillen voor haar zwak hart opspelen , moet die haar rijbewijs dan niet inleveren?

https://wegcode.be/wetteksten/secties/wetten/verkeerswet/452-t3hs2

Citaat
Artikel 24

De houder van een Belgisch rijbewijs moet dit inleveren bij het overheidsorgaan dat het heeft afgegeven, hetzij voor kanttekening, hetzij voor intrekking, indien:

1° hij lijdt aan een van de lichaamsgebreken of kwalen door de Koning bepaald overeenkomstig artikel 23, § 1, 3°, of indien hij niet voldoet aan het geneeskundig onderzoek door Hem ingericht in de gevallen die Hij bepaalt;

2° hij onderworpen is en niet meer voldoet aan de reglementsbepalingen welke de Koning inzake geneeskundig toezicht en geneeskundige schifting heeft uitgevaardigd ter uitvoering van de besluitwet van 30 december 1946 houdende herziening en coördinatie van de wetgeving betreffende het bezoldigd vervoer van personen door middel van automobielen.

Die formaliteit moet vervuld worden binnen vier dagen na de dag waarop de houder kennis krijgt van het lichaamsgebrek of van de kwaal, of binnen vier dagen na de intrekking van het getuigschrift van geneeskundige schifting; zaterdagen, zondagen en wettelijke feestdagen zijn in deze termijn niet inbegrepen.

Het rijbewijs, ingeleverd met toepassing van 1°, wordt teruggegeven aan de houder die, in de gevallen door de Koning bepaald, met goed gevolg een door hem in te richten onderzoek heeft ondergaan.


Als ze verklaart, dat ze pillen moet nemen, die haar kennelijk dermate parten gespeeld hebben dat ze in het verkeer tot zoiets in staat was, dan riskeert ze dat de rechter het anders wel ff in haar plaats doet :

https://www.wegcode.be/wetteksten/secties/wetten/verkeerswet/464-t4hs6afd2

Citaat
Afdeling 2. Verval uitgesproken wegens lichamelijke of geestelijke ongeschiktheid

Artikel 42


Verval van het recht tot sturen moet uitgesproken worden wanneer, naar aanleiding van een veroordeling of opschorting van straf of internering wegens overtreding van de politie over het wegverkeer of wegens een verkeersongeval te wijten aan het persoonlijk toedoen van de dader, de schuldige lichamelijk of geestelijk ongeschikt wordt bevonden tot het besturen van een motorvoertuig.

De uitspraak van dit verval is mogelijk in elke graad van veroordeling, ongeacht wie het rechtsmiddel heeft ingesteld.

De duur van het verval van het recht tot sturen is afhankelijk van het bewijs dat betrokkene niet meer ongeschikt is om een motorvoertuig te besturen.


Artikel 43

Het verval van het recht tot sturen wegens lichamelijke of geestelijke ongeschiktheid van de bestuurder gaat in bij de uitspraak van de beslissing wanneer deze op tegenspraak is gewezen en bij de betekening wanneer zij bij verstek is gewezen, niettegenstaande voorziening.


Artikel 44

Hij die wegens lichamelijke of geestelijke ongeschiktheid van het recht tot sturen vervallen is verklaard, kan, na minstens zes maanden te rekenen van de dag van de uitspraak van het vonnis dat in kracht van gewijsde is gegaan, een herziening vragen via een aan het openbaar ministerie gericht verzoekschrift voor het gerecht dat het verval heeft uitgesproken. Tegen de uitspraak van dit gerecht staat geen hoger beroep open.

Wordt het verzoek afgewezen dan kan geen nieuw verzoek worden ingediend voordat een termijn van zes maanden te rekenen van de datum van de afwijzing, is verstreken.


Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Vrouw belandt met haar Mercedes op treinsporen nadat ze wegomlegging negeert
« Reactie #9 Gepost op: donderdag 27 juni 2019 - 19:02:48 »
En wat als er iemand na die vrouw de overweg opgereden was, omdat hij dacht dat het mocht, vermits de borden opzijgeschoven waren?

In Duitsland valt dat opzijschuiven van die borden onder "gefärhlicher Eingrif im Straßen- und Banhnverkehr" (gevaarlijke ingreep in het weg- en spoorverkeer)". Dat zijn geen overtredingen. Het zijn beiden "Straftaten", te vergelijken met correctionele misdrijven in België. Er staat tot 5 jaar gevangenisstraf op.
Terecht.