Auteur Topic: Rijbewijs parlementsvoorzitter ingetrokken na ongeval én positieve ademtest  (gelezen 1353 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Rijbewijs parlementsvoorzitter ingetrokken na ongeval én positieve ademtest
« Gepost op: woensdag 10 juli 2019 - 20:53:52 »
Citaat van: Het Laatste Nieuws
Rijbewijs parlementsvoorzitter Kris Van Dijck ingetrokken na ongeval én positieve ademtest

Het rijbewijs van Kris Van Dijck - de kersverse voorzitter van het Vlaams parlement - is 6 uur ingetrokken na een ongeval met blikschade. De N-VA’er legde nadien namelijk een positieve ademtest af. Hij was op de terugweg naar huis na een cafébezoek. “Ik schaam me enorm”, reageert Van Dijck. “Dit had nooit mogen gebeuren.”

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/rijbewijs-parlementsvoorzitter-kris-van-dijck-ingetrokken-na-ongeval-en-positieve-ademtest~a3556ecc/

En om belangenvermenging te vermijden, moest een naburig politiekorps de vaststellingen komen doen.
Dat heeft 2,5 uur geduurd, waardoor de werkelijke promillage wellicht 1,8 geweest moet zijn volgens prof. Tytgat :

Citaat van: VTM Nieuws
Van Dijck Wachtte 2,5 UUR op test en had wellicht méér dan 1,42 promille in bloed

Vlaams Parlementsvoorzitter Kris Van Dijck had mogelijk nog meer gedronken dan wat zijn ademtest aanduidde. Er moest namelijk een ander politiekorps opgetrommeld worden om zijn test af te nemen. Dat zegt het parket in Gazet van Antwerpen. De man werd vorige week betrapt op dronken rijden en had 1,42 promille alcohol in zijn bloed.

https://nieuws.vtm.be/binnenland/van-dijck-wachtte-25-uur-op-test-en-had-wellicht-meer-dan-142-promille-bloed


Met ladderzatte botten een ongeval veroorzaken.  En het parket acht het niet nodig om het rijbewijs voor 15 dagen in te trekken.  Begrijpe wie begrijpen kan.
Aanvankelijk wilde hij de feiten zelfs nog minimaliseren.
"Jamaar, 0,62 promille, zó erg is dat nu toch ook weer niet ?"
Oepsie ... 't was 0,62 mg per uitgeademde liter alveolaire lucht, ofte 1,42 promille :

Citaat
Kris Van Dijck: “Glaasje te veel op is geen criminele daad”
NIEUWE VOORZITTER VLAAMS PARLEMENT VEROORZAAKT ONGEVAL MET 1,42 PROMILLE

DE KRANT Het rijbewijs van Kris Van Dijck (55), de voorzitter van het Vlaams Parlement, is ingetrokken nadat hij ’s nachts in Dessel inreed op een aanhangwagen. Bij controle had hij 1,42 promille alcohol in zijn bloed. “Ik schaam me diep. Dit had nooit mogen gebeuren.”

Enfin, zo ontsnapt hij vlotjes aan het alcoholslot.
De partijtop behoudt zelfs het vertrouwen in deze man.
Er vielen -gelukkig- géén gewonden te betreuren.

Dus ... voor deze man is 't nu gewoon wachten tot de storm weer gaat liggen.  Hoogstwaarschijnlijk simpelweg betalen, en klaar.




Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Rijbewijs parlementsvoorzitter ingetrokken na ongeval én positieve ademtest
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 11 juli 2019 - 08:13:31 »
Hij gaat een revalidatiecentrum bezoeken. De kantine misschien?

Ze hadden hem beter een werkstraf van 2 weken in een revalidatiecentrum opgelegd.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."