“Les excuses sont faites pour s’en servir”
En wàt voor excuses dan nog :
* een black-out
* psychotrope stoffen (in de vorm van medicatie die haar "gekke dingen" deed doen)
Ik zou denken: medisch en pscyhisch niet geschikt om een motorvoertuig te besturen.
Je kan toch zien dat er geen doorgang was, dat uitgebroken wegdek zie je toch ook,
Ach,
gang is alles hé. Ikzelf heb afgelopen week ook
>>> hier nog moeten ingrijpen tijdens een examen categorie C Vakbekwaamheid Openbare Weg. Leerling had nochtans het bovenste verkeersbord de (uitereraard veel te lage) ondertunneling van de spoorweg wél gezien.
"Oei, waarom grijp jij nou in ? Jajaa, dat bord had ik wel gezien. Maar is deze vrachtwagen dan hoger dan 2 meter ? Neeee .... écht ?" (edit : de lengte, breedte en hoogte staan vermeld vlak naast de tacho .....).
Ja, jongen .... er zijn Ford Transits en VW Transporters die al hoger dan 2 meter uitvallen ......
Soit, deze dame reageerde volgens het artikel als volgt :
“Ik kwam van de Lidl. En die overweg is de kortste weg naar huis. Ik zag wel dat er werken waren, maar het leek alsof je nog door mocht. Er was een smal spoor gelaten.
Er stonden verkeersborden die de doorgang verboden.
Er lag een hoopje kiezelsteentjes als fysieke belemmering.
De overweg lag opgebroken.
Mààr .... die weg is en blijft tot op heden de kortste weg naar huis. En een onderbroken overweg zat blijkbaar niet in haar
database.
En dusss ..... zette ze die verkeersborden toch gewoon ff opzij, en reed ze dwars door de berg kiezelsteentjes en klaar !
Wanneer ze dan die verkeersborden aan de andere zijde van de overweg dacht weg te zetten ? Als ze OP de overweg stond, denk ik.
Naja, zo ver is dus niet geraakt. Toemme toch !