Auteur Topic: Duitse Autobahn krijgt mogelijk snelheidslimiet  (gelezen 1692 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Duitse Autobahn krijgt mogelijk snelheidslimiet
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 08 oktober 2019 - 07:44:43 »
In België dacht ik dat een wet éérst gestemd moet worden, en daarna bekrachtigd door de Koning (tenzij 'm ff voor een paar dagen afzetten zoals wijlen Koning Boudewijn), en daarna in het Staatsblad verschijnt.  En de wet pas vanaf dàn ingaat, niet eerder. 

Enfin, er zou dus over gestemd worden :

Citaat
Maar het is mogelijk dat het vanaf 18 oktober toch echt einde verhaal is. Dan stemt het Duitse parlement over een voorstel waarin staat dat de maximale snelheid op de Autobahn op 130 km/h wordt vastgesteld.

Mààr :

Citaat
Toch hoeven Die Grünen niet te verwachten dat hun voorstel er op 18 oktober doorheen komt. Het parlement bestaat vooral uit tegenstanders van het plan. De SPD heeft zelfs al haar leden opgeroepen om tegen te stemmen. FDP-politicus Oliver Luksic ging nog verder. Hij beschuldigde Die Grünen van een "obsessief geleide groene cultuurstrijd tegen de auto en individuele mobiliteit."

Dus mss nog niet te snel denken dat vanaf volgende maand de maximum toegestane snelheid overal 130 km/u zal zijn in Duitsland, neem ik aan ?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone