Auteur Topic: Smart accelereert sneller dan Ferrari  (gelezen 7076 keer)

Offline Scarface

• Gevorderde
Smart accelereert sneller dan Ferrari
« Gepost op: dinsdag 28 augustus 2007 - 16:33:32 »
http://www.youtube.com/watch?v=vExpEl0_5-Y&mode=related&search=

Een hevig getunede smart trekt in dit filmpje sneller op dan een Ferrari 430. De Ferrari vertrekt wel wat later, maar toch houdt de Smart zijn voorsprong zeer stevig vast vind ik (volgens een van de comments komt de tragere start door de launch control die moet voorkomen dat de banden doorslippen, maar die er dus ook voor zorgt dat de auto iets trager vertrekt.)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Smart accelereert sneller dan Ferrari
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 28 augustus 2007 - 17:42:19 »
 ;D

Ze moesten daar na 400 m, zoals op bepaalde testpistes, eens een grote ventilator plaatsen om een zijwaartse rukwind te simuleren .. je zou het Smartje nogal zien gaan.

Het nadeel van de Ferrari is dan weer dat je ze per drie moet kopen. De eerste geraakt namelijk niet hersteld tegen dat de tweede al defekt is.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Scarface

• Gevorderde
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 28 augustus 2007 - 19:16:58 »
Het nadeel van de Ferrari is dan weer dat je ze per drie moet kopen. De eerste geraakt namelijk niet hersteld tegen dat de tweede al defekt is.
Mijn oom noemt ze geldvernietigingsmachines (niet alleen Ferrari's trouwens, maar ook Porsches, Lamborghini's en andere sportwagens :p)

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 28 augustus 2007 - 22:51:55 »
Klein stadswagentje, zoals dat heet. ;D ;D ;D

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 29 augustus 2007 - 00:26:08 »
Mijn oom noemt ze geldvernietigingsmachines (niet alleen Ferrari's trouwens, maar ook Porsches, Lamborghini's en andere sportwagens :p)
Dat is geen probleem wanneer je het geld hebt, al kan je natuurlijk voor een betrouwbare BMW kiezen. ;D
« Laatst bewerkt op: woensdag 29 augustus 2007 - 00:27:59 door BBB »

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 29 augustus 2007 - 00:32:39 »

Ja, dat zijn natuurlijk machines die veel geld kosten. Maar ik kan mij voorstellen dat, voor wie de prijs niet belangrijk is, een betrouwbare sportwagen zoals een Porsche wel enorm veel rijplezier biedt. En voor sommige mensen wegen pakweg 100.000 Euro voor de aankoop van een Porsche minder zwaar door dan 10.000 Euro voor anderen.

Ik heb ooit eens een reportage gelezen waarin een reporter een verkoper van Rolls-Royce intervieuwde. De reporter vroeg hem onder meer: "Hoe weet je dat een bezoeker al of niet van plan is om een Rolls-Royce te kopen? Zie je dat misschien aan zijn kledij?" "Neen," antwoordde de verkoper, "want ik heb al wagens verkocht aan klanten in jeans en baskets. Als de bezoeker naar de prijs van een Rolls-Royce vraagt, dan weet ik dat hij er geen gaat kopen."

Weet je, Scarface: ik heb ooit een Jaguar XJ 6 4.0 Daimler gehad. Tweedehands uiteraard.

Maandenlang heb ik het hele land afgereisd om een interessant exemplaar te vinden. Overal waar ik bij een eerste eigenaar kwam, had die nog minstens twee wagens uit dezelfde klasse (Audi A8, BMW 7-reeks, Mercedes S-klasse) op stal staan. De meesten doen de wagen weg na 3 jaar, en doordat ze er drie hebben, heeft die dan nog niet veel kilometers gereden (en heben ze er ook nog geen problemen mee gehad).

Uiteindelijk vond ik een exemplaar van 7 jaar oud, dat 70.000 werkelijke kilometers op de teller had, en eruit zag alsof hij uit de toonzaal kwam. Nieuw had hij 2.800.000 BEF gekost. Ik kon hem kopen voor 360.000 BEF. Niet duur dus.

De eerste tegenvaller was dat de klepzittingen van de motor niet geschikt waren voor LPG: langer dan 40.000 km zouden ze het niet overleven. Met benzine had de wagen een gemiddeld verbruik van 13 liter op 100 km (met mijn zuinige rijstijl kwam ik toe met 11,5 liter op 100 km).

De kosten voor verzekering en verkeersbelasting kun je vooraf te weten komen.

De grote onbekende waren de werkplaatskosten. Ik had mij wel aan wat meer verwacht dan een doorsnee wagen, maar toch. Ik had het geluk dat ik in mijn buurt een garagehouder heb die geen officiële Jaguar-dealer is (anders had ik minstens het dubbele betaald). Hij gebruikte wel originele Jaguar onderdelen, en liet aan de Jaguars enkel werken door de chef van de werkplaats, die 20 jaar ervaring opgedaan had bij een officiële Jaguar dealer. Hij heeft mij meermaals gezegd dat mijn Jaguar, voor een occasie, in beduidend betere toestand was dan de gemiddelde. Maar toen ik na 3,5 jaar en 35.000 km al meer dan 400.000 BEF werkplaatskosten had mogen ophoesten, vond ik het welletjes, en heb ik hem verkocht voor 200.000 BEF.

Ik heb de bluts met de buil genomen: 160.000 BEF waardeverlies op 3,5 jaar is weinig, maar 400.000 BEF werkplaatskosten op 35.000 km is wel heel veel. Het feit dat de auto zo onbetrouwbaar was, plaatste een domper op het plezier dat ik eraan had. Ik durfde er bijvoorbeeld niet mee naar het buitenland rijden.

Dat is een kwestie van ingesteldheid. Ik heb in die tijd gepraat met een dame die vrijwel hetzelfde model had als ik, er al veel meer kosten aan gehad had dan ik, doch er niettemin zeer tevreden over was. Ze vertrok er elk jaar mee op vakantie naar de Azurenkust, want ze vond met een Jaguar vertrekken toch wel het mooiste wat er was om een vakantie te beginnen. Nooit is zij met haar Jaguar aan de Azurenkust geraakt. De ene keer begaf hij het al in Parijs, de andere keer in Lyon, en de rest van het trajekt legde zij met de trein en de Jaguar op een takelwagen af. Tijdens haar vakantie liet ze hem dan herstellen. Op de terugkeer hetzelfde verhaal.

Nu moet ik toegeven: met je verstand koop je zo een wagen niet. Trouwens, een Jaguar XJ koop je niet: hij koopt jou. Doe nooit een proefrit met een Jaguar XJ, want je bent verloren: dat sublieme interieur in leder en notelaarhout, dat ongeëvenaard comfort, dat ongelooflijk rijplezier ... een Mercedes lijkt er wel een vrachtwagen tegen.

Toch ben ik nu gelukkiger met een eenvoudige VW Bora. Want die heeft me nog nooit in de steek gelaten, en de werkplaatskosten vallen altijd erg mee.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 29 augustus 2007 - 00:37:16 »
Dat is geen probleem wanneer je het geld hebt, al kan je natuurlijk voor een betrouwbare BMW kiezen. ;D

Een BMW is inderdaad een uitstekende en betrouwbare auto. Maar weet wel dat de werkplaatskosten erg hoog zijn.

Een Mercedes is even degelijk en betrouwbaar, maar kost wel heel wat minder aan werkplaatskosten.

Maar ik geef het toe: als je je aangesproken voelt door het sportieve imago en rijplezier van een BMW, zul je nu eenmaal geen Mercedes kopen.

Audi, BMW, Mercedes: het zijn alle uitstekende wagens voor wie zich wat beter dan de middelmaat kan veroorloven.

Offline Scarface

• Gevorderde
« Reactie #7 Gepost op: woensdag 29 augustus 2007 - 03:24:25 »
Wel, als ik kan kiezen wat voor auto ik later zal hebben zou het een Mercedes zijn. Als klein kind wou ik er al één. (Ik vond de E-klasse fantastisch mooi)

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #8 Gepost op: woensdag 29 augustus 2007 - 09:50:58 »
Wel BBB, blijkbaar heb je wel interesse in een BMW. Ik kan je enkel maar aanraden om daar nog enkele jaartjes af te blijven. Vooral voor beginnende chauffeurs zijn deze wagens gevaarlijk. Er is niet alleen de achterwielaandrijving, maar vooral de combinatie van deze met de sportieve stijl van de wagens.
Ik heb al meerdere collega's gehad die lijkbleek op het werk aankwamen met hun firma BMW. Op natte baan zullen ze de onervaren bestuurder bijten ! Op sneeuw moet je al een ervaren chauffeur zijn om ermee te kunnen rijden.
Enkele weken geleden ging ik met mijn nieuwe collega's naar een musical kijken. De parking was enigszins geimproviseerd, het bleek kort afgereden gras te zijn op redelijk harde ondergrond (bijna een gazon). Hiertussen stond dan nog eens zeer veel mos. Iemand met een 120D geraakte hier niet weg, ook al had hij tractiecontrole, het gras was immers te nat. Nu vermoed ik wel dat zijn onervarenheid er ook iets mee te maken had. Een andere collega met een 530D had meer ervaring en het lukte bij hem wel.
Ik heb ooit collega's gedepaneert op de snelweg in Verviers, op de lange klim net voorbij Verviers. Zij schoven meer achteruit dan vooruit. Ik kan rustig stoppen, mijn collega's oppikken en terug vertrekken en dat met een automaat waar door je in dergelijke omstandigheden toch minder controle hebt.

Het ergste van BMW vind ik dan ook dat ze specifiek jongeren aanspreken. Ze hebben hier speciale modellen voor. Het is niet hun kracht die deze gevaarlijk maakt, het is de combinatie van alle factoren. Vooral de 1-reeks heeft hier wel een reputatie in.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #9 Gepost op: donderdag 30 augustus 2007 - 00:13:27 »
De grote onbekende waren de werkplaatskosten.

Toen ik indertijd repatriering van voertuigen deed viel het me inderdaad erg op de service die je kreeg bij Jaguar en ik vreesde er al voor dat dit zich wel in de prijs ging vertalen. Van het ogenblik dat je voor de deur stopt staan er direkt minimum 3 mensen klaar om je met alles te helpen.
Dit zowel in binnen- als buitenland. Wel staan er, opvallend ook, weinig voertuigen bij een officiele dealer.

Maar toen ik na 3,5 jaar en 35.000 km al meer dan 400.000 BEF werkplaatskosten had mogen ophoesten, vond ik het welletjes, en heb ik hem verkocht voor 200.000 BEF.

Ik lag met m'n Ford Galaxy na 18 maanden al aan die prijs voor enkel en alleen onderhoud. Me er ook zo snel mogelijk vanaf gemaakt en een nieuwe gekocht. ;)

een Mercedes lijkt er wel een vrachtwagen tegen.

Ik zit wel veel liever in een vrachtwagen dan in een Mizerides hoor. Zeker ook qua service ;D

Offline Scarface

• Gevorderde
« Reactie #10 Gepost op: donderdag 30 augustus 2007 - 00:27:25 »
Ik zit wel veel liever in een vrachtwagen dan in een Mizerides hoor. Zeker ook qua service ;D
Waarom ineens geen Mercedes-vrachtwagen? :p

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #11 Gepost op: donderdag 30 augustus 2007 - 01:07:49 »
Waarom ineens geen Mercedes-vrachtwagen? :p

Nee hoor bedankt. Zeker niet!

Offline benny stinkens

• Meer dan expert
« Reactie #12 Gepost op: donderdag 30 augustus 2007 - 04:33:45 »
Maar toen ik na 3,5 jaar en 35.000 km al meer dan 400.000 BEF werkplaatskosten had mogen ophoesten, vond ik het welletjes, en heb ik hem verkocht voor 200.000 BEF.

Ik lag met m'n Ford Galaxy na 18 maanden al aan die prijs voor enkel en alleen onderhoud. Me er ook zo snel mogelijk vanaf gemaakt en een nieuwe gekocht. ;)

400.000 bfr voor onderhoudskosten voor een Ford Galaxy  :o
Ik heb er zelf ook één en zelfs al neem ik een nul weg zou het nog veel zijn.

Offline Scarface

• Gevorderde
« Reactie #13 Gepost op: donderdag 30 augustus 2007 - 12:46:43 »
Mijn vader heeft vroeger ook een Ford Galaxy gehad en hij heeft er ook nooit zoveel last mee gehad.

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #14 Gepost op: donderdag 30 augustus 2007 - 19:17:53 »
Hja, ik wel. Nooit meer ford voor mij al geven ze hem gratis. Ik kreeg zelfs tot 2x maal toe een brief van fabriek uit dat er een fabrikagefout aanwezig was bij die versie (de tweede kreeg ik 6 maand nadat ik hem verkocht had :-\). Die fabrikagefout had te maken met airco en brandstofleidingen (benzine) die verkeerd geplaatst waren en gratis zouden hersteld worden. Natuurlijk had ik weer de hoofdvogel en er al last van kort voordat ik de eerste brief gekregen had. De rekening (14.000fr) was net betaald. Tot 3x toe heb ik om uitleg gevraagd en m'n centen terug maar steeds een hele uitleg erbij maar m'n centen heb ik nooit terug gezien. >:(