Auteur Topic: Agressieve chauffeur in cel  (gelezen 14568 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Agressieve chauffeur in cel
« Gepost op: zaterdag 22 juli 2006 - 11:27:46 »
Citaat van: Gazet van Antwerpen

21/07 Agressieve chauffeur in cel

Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
 
« Laatst bewerkt op: dinsdag 09 augustus 2011 - 22:05:47 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: Agressieve chauffeur in cel
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 22 juli 2006 - 16:39:15 »
Die agenten zijn tegenwoordig toch ook geen echte kerels meer, hé  ;D
Een paar jaartjes vechtsportervaring en een goed fysiek en de kans op klappen (let op: meervoud) is al heel wat kleiner.
No offence cops  ;)

Het spreekt voor zich dat het erg is dat sommige mensen zo aggressief worden om zo'n onbenullig iets. Wellicht was hij ook onder invloed. Waar ik me wel kwaad om kan maken is het feit dat een ander die hetzelfde doet maar het geluk heeft dat er niemand gewond raakt hooguit een boete zou krijgen wegens 'verstoring van de openbare orde' of zoiets (ik ben geen jurist) terwijl deze chauffeur de pech heeft dat de ander met zijn hoofd tegen de muur viel en daarbij een snijwonde opliep.

Dit noemen veel mensen dan rechtvaardigheid. 2 identieke daden met verschillende gevolgen enkel door het toeval, beiden worden anders bestraft. Zie je nu Jozef waarom ik het krom vind dat de wet zich hoofdzakelijk richt op de consequenties van een daad en niet op de daad zelf.


Stel, ik sla jou na een ruzie op jouw hoofd (niet dat ik dat ooit zou doen ;)), je valt niet eens bewusteloos en hebt enkel een zere plek dan kom ik er van af met een boete of enkele maanden bajes. Als ik jou toevallig 2 cm meer naar links zou raken en jij in een coma zou geraken dan zou ik 10 jaar bajes krijgen.
Ik kan dat dus niet begrijpen.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Agressieve chauffeur in cel
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 22 juli 2006 - 16:53:35 »
Ik ben zelf ooit het slachtoffer geweest van verkeersagressie, in Brussel. Vier gure figuren en een oud bmw-tje (onze nieuwe belgen van noord-afrikaanse afkomst), stonden te stampen op mijn auto. Gelukkig waren al mijn deuren vast. Ik heb de politie opgebeld om ze te arresteren. Ik was gaan vluchten richting snelweg en mijn auto was gelukkig veel sneller dan het oude bmw-tje. Ik kon de politie dus zeggen waar deze kereltjes zich bevonden. Ik moest echter eerst naar het bureau komen en een verklaring afleggen. Dit heb ik uiteindelijk niet gedaan omdat er geen schade was aan mijn auto. De manier waarop ik 'geholpen' werd door de politie deed me al inzien dat er toch niet veel gevolg aan gegeven zou worden.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Agressieve chauffeur in cel
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 22 juli 2006 - 22:24:52 »
Citaat van: BBB
Die agenten zijn tegenwoordig toch ook geen echte kerels meer, hé  ;D
Een paar jaartjes vechtsportervaring en een goed fysiek en de kans op klappen (let op: meervoud) is al heel wat kleiner.
No offence cops  ;)

Ik denk dat het voor politiemensen zeer moeilijk moet zijn om te beslissen welke middelen ze inzetten. Pakken ze iemand wat te hard aan, dan staat er enkele uren later in de krant een artikel over politiebrutaliteiten, en riskeren ze ook nog een hoop problemen. Blijkt daarentegen dat ze de gewelddadigheid van de betrokkene wat onderschat hebben, dan lopen ze zelf klappen op, wat niet de bedoeling kan zijn.

Citaat
Stel, ik sla jou na een ruzie op jouw hoofd (niet dat ik dat ooit zou doen ;)), je valt niet eens bewusteloos en hebt enkel een zere plek dan kom ik er van af met een boete of enkele maanden bajes. Als ik jou toevallig 2 cm meer naar links zou raken en jij in een coma zou geraken dan zou ik 10 jaar bajes krijgen.
Ik kan dat dus niet begrijpen.

Kijk, BBB, als je iemand krachtig op of tegen zijn hoofd slaat, dan weet je vooraf dat het slecht kan aflopen. Als dat dan effectief zo is, dan moet je ook maar de verantwoordelijkheid opnemen voor de gevolgen van je daden. De rechter zal echter ook rekening houden met de mate waarin de aangerichte letsels en schade jouw intentie waren.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: Agressieve chauffeur in cel
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 22 juli 2006 - 23:10:35 »
Citaat
Ik denk dat het voor politiemensen zeer moeilijk moet zijn om te beslissen welke middelen ze inzetten. Pakken ze iemand wat te hard aan, dan staat er enkele uren later in de krant een artikel over politiebrutaliteiten, en riskeren ze ook nog een hoop problemen. Blijkt daarentegen dat ze de gewelddadigheid van de betrokkene wat onderschat hebben, dan lopen ze zelf klappen op, wat niet de bedoeling kan zijn.
Wel Jozef, dat is nu het mooie van het trainen van de juiste verdedigingssporten (combinatie van judo, ju-jutsu en taekwando/karate is vrij goed). Als je die sporten goed beheerst en daarnaast een goede fysiek hebt (lees: dat je op de coopertest de 3 km in 12 minuten loopt wat voor de meeste mensen haalbaar is en dat je voldoende hebt gefitnesst) dan kan je vrij makkelijk de meeste gewelddadige verdachten aanhouden zonder dat de gearresteerde daar enige fysieke schade of pijn aan overhoudt.
Het is juist wanneer een agent slecht getraind is dat hij zich moet beroepen op bruut en ongecontroleerd geweld.
Een probleem voor de politie lijkt de zijn dat de fysieke toelatinseisen voor de opleiding aan de lage kant liggen.


Citaat
Kijk, BBB, als je iemand krachtig op of tegen zijn hoofd slaat, dan weet je vooraf dat het slecht kan aflopen. Als dat dan effectief zo is, dan moet je ook maar de verantwoordelijkheid opnemen voor de gevolgen van je daden.
Dat bestrijd ik niet maar ga ajb eens in op mijn argument dat het toch zot is dat het toeval van hoe het afloopt bepaalt ofdat je een zware- of een lichte straf krijgt.
Ik kan dat rationeel niet rechtvaardigen.
Het gaat om de daad  en niet om het feit ofdat je geluk of pech hebt met de afloop. Helaas dachten de opstellers van ons rechtsysteem daar anders over.




Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Agressieve chauffeur in cel
« Reactie #5 Gepost op: zondag 23 juli 2006 - 11:43:54 »
De technieken die de politie gebruikt bij bv. arrestaties komen voor een stuk uit Aikido. Dit is bijzonder handig voor de meer tengere politieagenten. Je gebruikt de kracht van de andere tegen zich, dus een licht dametje kan in principe een beer arresteren. Het wordt hen echter niet goed aangeleerd, waarschijnlijk door tijdsdruk.
De klemmen die kunnen gelegd worden bij Aikido zijn zeer efficiënt. Maar het klassieke armpje achter de rug van de politie is een heel zwakke sankio. Je kan die veel efficiënter zetten.
Wat het geven van slagen betreft, dat leert men niet in Aikido. In ieder geval ik zal het mijn kinderen later altijd laten leren, zeker als het meisjes zijn. Het is de perfecte verdediging en je krijgt er nog een pak lenigheid en geestelijke verrijking bovenop. Ik kan trainen met enkele mensen met zeer hoge graad, 4e Dan en hoger, je staat er versteld van wat die mensen kunnen.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: Agressieve chauffeur in cel
« Reactie #6 Gepost op: zondag 23 juli 2006 - 15:25:39 »
Ik had ook begrepen dat de politieagenten internationaal vooral aikido- en ju-jutsu technieken leren welke elkaar nogal overlappen aangezien sporten als aikido en judo uit het ju-jutsu van de samoerais voortkomen.
Ik zou zelf eerder voor een ude-garami kiezen als ik dan toch de arm op de rug zou leggen, uiteraard kan je die ude-garami in meerdere richtingen plaatsen. Je hebt dan meer controle en je kan de arm makkelijker in de gewenste positie krijgen dan met de klassieke hand op de rug. Meer controle betekent dat die arm zeker blijft zitten zogauw je de klem toepast en dat de kans veel kleiner is dat de verdachte gewond geraakt. Is dat één van die technieken waar je op doelt?
Ook een goede techniek als de ander sterker is (heb dat eens gezien op de Nederlandse televisie van de politie in Engeland) is als je doet alsof je de arm op de rug legt, de ander geeft tegenkracht en vervolgens buig je de pols de andere kant op, arm van de verdachte supineert met de elleboog geplooid (soort houding zoals wanneer je jouw biceps zou tonen) met de palmzijde van de hand naar de verdachte toe gericht. Dat kleine relatief slappe politiemeisje hield zo een sterke dronken man die minstens 20 cm groter is een paar minuten lang onder controle totdat de collega kwam. Die man verzette zich behoorlijk maar ze had er geen probleem mee.

Dit is een prachtige illustratie van actie-reactie; anticiperen op de ander zijn kracht en beweging en die verlengen en op een gunstige manier sturen. Aikido staat daar terecht bekend om maar datzelfde principe is ook de basis van judo, van het judo is dat gek genoeg veel minder bekend. Ofdat je op het judo nu een grondgevecht doet of een staande randori, een goede beheersing van dat principe is essentieel. Het simpelste voorbeeld daarvan is dat wanneer de ander zou duwen dat ik dan meteen aan hem trek. Hoe harder hij duwt, hoe harder hij naar voren vliegt op de wijze die ik wil.
Het is voor de politieagent of de persoon die aangevallen wordt natuurlijk een voordeel wanneer de aanvaller razend is of onder invloed is omdat de aanvaller dan niet meer helder nadenkt (in het Engels hebben ze daar een goed woord voor: impaired), zodoende kan je veel makkelijker dat actie-reactie principe toepassen. Dit veronderstelt dan natuurlijk wel dat de agent de technieken beheerst en in staat is om goed te anticiperen. Vooral voor het goed leren anticiperen is enorm veel oefening en maintenance nodig. Een politieagent zijn opleiding duurt maar een jaar (eigenlijk belachelijk kort als je dat afzet tegen de hogeschoolstudies van 4 jaar, zeker voor zo'n verantwoordelijk vak). In een jaar kan je al amper fatsoenlijk een technische basis verkrijgen. Als je dan ook nog eens niet aan maintenance doet wat standaard het geval is (uitgezonderd de agent die in zijn vrije tijd verder gaat met de sport) dan kan je onmogelijk verwachten dat de agent deze technieken goed kan toepassen.
Ik vind zoiezo dat de fysieke toelatingseisen om agent te worden nogal laag liggen, daarnaast hoeven ze niet verplicht te sporten en hun technieken te onderhouden. Ik zal in mijn volgende reactie eens wat bronnen geven die dat staven.
Politieagenten die geen goede fysiek en techniek hebben zijn onzeker en zullen eerder grof geweld gebruiken ipv iemand op de zachte wijze onder controle te krijgen.

Nu klinkt dat principe van actie-reactie voor de leek wellicht vrij simpel, het 'probleem' wanneer je zo'n sport beoefent is natuurlijk dat jouw tegenstander dat principe ook kent en toepast en daarom blijft het gelukkig een hele strijd om te winnen. Als ik echter ooit op straat zou worden aangevallen, waar ik niet van uit ga, dan weet ik dat ik me 9 op 10 keer vrij makkelijk zal kunnen verdedigen. Mijn grootste motief om de sport te beoefen is echter de fysieke, mentale en geestelijke ontwikkeling. Je krijgt er een zekere mentale hardheid van, het is goed voor de coördinatie, het is interessant om na te denken over de bewegingen en de tactiek en er zijn wat leuke mensen met wie ik de sport beoefen met wie ik rap bevriend ben geraakt.
Ik zou als ik ooit een kind zou krijgen hem dan ook op een sport als judo zetten, als hij/zij het na een jaar proberen niet plezant vindt
dan mag hij stoppen en iets anders doen maar ik vind dat je kinderen in ieder geval op jonge leeftijd moet laten kennismaken met ontwikkelingsbevorderende hobbies. Mijn ouders hebben mij als kind niet op een dergelijke sport gezet met als gevolg dat mijn lenigheid wat matig is wat ik enorm spijtig vind.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Agressieve chauffeur in cel
« Reactie #7 Gepost op: zondag 23 juli 2006 - 15:56:47 »
Citaat
ga ajb eens in op mijn argument dat het toch zot is dat het toeval van hoe het afloopt bepaalt ofdat je een zware- of een lichte straf krijgt.

Wel, de rechter zal niet alleen rekening houden met de gevolgen, maar ook met de intentie. Zo zal bijvoorbeeld moord met voorbedachtheid doorgaans zwaarder gestraft worden dan onvrijwillige slagen en verwondingen met de dood tot gevolg, hoewel er in beide gevallen een dode valt.

In hoeverre de gevolgen van je daden afhankelijk zijn van het toeval, kun je natuurlijk in grote mate zelf bepalen. Als je me met je vlakke hand een mep in mijn aangezicht geeft, is het risico dat ik in het ziekenhuis beland kleiner dan wanneer je keihard tegen mijn hoofd schopt.

Dat toeval speelt in beide richtingen. Als het slecht afloopt, kun je zeggen: dermate erge gevolgen, dat is toeval, die man heeft pech gehad. Als het goed afloopt, kun je zeggen: dermate lichte gevolgen, dat is toeval, die man heeft geluk gehad.

Wat is toeval? Als iemand eens één enkele keer wat teveel gedronken heeft, en daardoor een dodelijk ongeval veroorzaakt, is dat dan ook geen toeval?

Stel dat iemand met hoge snelheid een rood verkeerslicht voorbijrijdt aan een onoverzichtelijk kruispunt, er bij toeval geen ongeval gebeurt, en hij ervan afkomt met een boete. De volgende dag doet die man dat opnieuw, er vallen bij toeval 3 doden te betreuren, deze keer wordt hij zwaar gestraft. Wat is er dan eigenlijk niet eerlijk: dat hij de tweede keer zo zwaar gestraft wordt, of dat hij de eerste keer zo licht gestraft werd?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: Agressieve chauffeur in cel
« Reactie #8 Gepost op: zondag 23 juli 2006 - 22:06:36 »
Bij deze de bronnen.

Het nieuwsblad op http://webnieuws3.nieuwsblad.be/Article/PrintArticle.aspx?ArticleID=nbna13012004_001:
Citaat
Agent heeft geen conditie meer - 13/01/2004
De conditie van onze politieagenten is bedroevend, vindt de politievakbond NSPV. De bond is voorstander van de herinvoering van de wekelijkse verplichte sporttraining. ,,Men heeft geopteerd voor meer blauw op straat. Daarvoor zijn de verplichte uren sportbeoefening gesneuveld. En omdat de nood aan nieuw personeel groot is, is de sportieve selectieproef van een bedroevend niveau.''


In Nederland vreest het politiepersoneel dat vijfduizend agenten hun wapen zullen moeten inleveren omdat zij niet zullen slagen voor de verplichte fysieke trainingstests. Vooral de oudere agenten zouden niet fit genoeg meer zijn om de nieuwe aanhoudings- en zelfverdedigingsoefeningen met vrucht af te leggen. Belgische politiemensen hoeven zich daar geen zorgen over te maken, want dergelijke fysieke tests op regelmatige basis bestaan hier niet eens.
Filip Van Hamme van het Nationaal Syndicaat van het Politie- en Veiligheidspersoneel (NSPV) ziet nog andere redenen voor de belabberde conditie van de doorsnee agent. ,,Men heeft ook de sportieve proeven versoepeld die een kandidaat moet afleggen om te worden aangeworven. Men heeft dat gedaan om de job vrouwvriendelijker te maken en omdat er een tekort was aan kandidaten. Bovendien is de wekelijkse sportbeoefening afgeschaft. Dit alles leidt ertoe dat sommige politiemannen een hartaanval riskeren als zij op straat een boef moeten achtervolgen.''

,,De politiehervorming volgt een andere logica'', zegt Fernand Koekelberg, adviseur van minister Dewael. ,,Vroeger moest je eerst slagen voor strengere fysieke proeven alvorens je een rijkswachtopleiding kon volgen. Met als gevolg dat sommige universitairen uit de boot vielen omdat zij jarenlang tijdens hun studies hun conditie hadden verwaarloosd. Nu krijgt iedereen de kans te beginnen aan een politieopleiding. Pas op het einde daarvan moet hij of zij slagen voor de sportieve proeven.''

,,De overheid rekent er ook op dat de agenten op eigen houtje aan hun conditie blijven werken. Sommige cursussen die zij buiten hun uren volgen, kunnen zij zelfs aanrekenen als dienstprestaties.''
Wat hier staat is verontrustend.


De feitelijke vereisten op de potentailiteitstest (niet mijn verzinsel, dit vreemde woord  ;) ):

A. Evenwichtsproef op zo'n turnbalk.
Evenwichtsbalk van 4 meter lang, 10 cm breed en 150 cm boven de grond.

De kandidaat moet voorwaarts het evenwicht bewaren zonder enige steun op de balk vooraleer hij of zij de balk mag overschrijden eveneens zonder steun. Daarna moet de kandidaat achterwaarts het evenwicht bewaren zonder enige steun op de balk vooraleer hij of zij de balk mag overschrijden eveneens zonder steun.

Resultaten:

Voorwaarts
Tijd : 30 sec
Eerste poging : goed
Tweede poging : middelmatig
Derde poging : slecht

Achterwaarts
Tijd : 1 min
Eerste poging : goed
Tweede poging : middelmatig
Derde poging : slecht

Dit is vrij makkelijk als je een normaal evenwicht hebt. Ik heb het maanden geleden al eens geprobeerd omdat ik er toevallig van hoorde.


B. 2.Shuttle-run

a. Beschrijving van de proef

De kandidaat vertrekt achter een lijn, in buiklig steunend op de ellebogen.

Op het signaal loopt de kandidaat naar een andere lijn 10 meter verder en neemt daar een voorwerp. Met dit voorwerp loopt hij terug naar de eerste lijn en legt het daar neer. Daarna zal de kandidaat een tweede voorwerp halen en terugkeren.

De tijd stopt op het moment dat de kandidaat de vertreklijn overschrijdt. De beste van twee pogingen zal als resultaat gelden.

Resultaat voor man die jonger dan 40 is:
11.3" of minder : goed
11.4" - 12.3" : middelmatig
12.4" of meer : slecht

Resultaat voor vrouw die jonger is dan 40, beduidend soepeler terwijl ze toch dezelfde job moeten doen:
13" of minder : goed
13.1" - 14" : middelmatig
14.1" of meer : slecht


C. De cooper-test
a. Beschrijving van de proef

Tijdens deze test loopt de kandidaat gedurende 12 minuten en probeert zo veel mogelijk afstand af te leggen. Deze test evalueert het maximale zuurstofgebruik of de VO2-max. 
Een man van onder de 30 hoeft slechts 2200 m te lopen.
Een vrouw van onder de 30 hoeft slechts 1900 te lopen.
Iedereen die aan sport doet zal beseffen dat je geen goed uithoudingsvermogen nodig hebt om dit te lopen in 12 minuten.
Een professioneel scheidsrechter moet 3 km lopen in 12 minuten. Ik zelf loop ook zoiets.
Ik ben er vrij zeker van dat iedereen die jong en gezond is en 6 maanden 4 keer per week 30 - 60 minuten traint makkelijk zo'n 2600 m moet kunnen lopen. Dat lijkt mij dan ook een goede minimumvereiste.
Bedenk dat een coopertest maar een middenafstand is. Je kan 12 minuten lang sterk anaeroob lopen tegen zo'n 90-95% van de maximale hartslag en je kan de laatste 3 ronden sprinten met een optimale snelheid (iets boven de 1m20 na die afstand bij mij, 1m30 - 1m36 bij de 2 ronden daarvoor) in de laatste ronde.


Het feit dat oom agent niet verplicht moet sporten zolang hij op straat werkt dat vind ik onbegrijpelijk. Het feit dat ze geen periodieke fysieke evaluatie moeten ondergaan dat vind ik schokkend.


Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: Agressieve chauffeur in cel
« Reactie #9 Gepost op: zondag 23 juli 2006 - 22:10:24 »
Ik heb met googlen nog een testje en een reactiespelletje gevonden.
Zie de volgende site: http://www.limburg.be/pric/politieopleiding/
Helemaal onderaan de pagina staan 2 linkjes in kleine blauwe lettertjes.
De cognitieve test zou moeten aangeven ofdat je het niveau van de opleiding aankan. Combinatie van simpele intelligentietestvragen en inzichts/persoonlijkheidsvragen.

Mijn resultaten.
Citaat
Probleemoplosser 100 %
Jij bent een evenwichtskunstenaar die tovert met cijfers. Je hebt blijkbaar weinig problemen met vergelijkingen. Of heb je gewoon geluk gehad ? Wil je meer zekerheid ? Probeer dan eens volgende test …

 

--------------------------------------------------------------------------------

Tolerantie 67 %
Op het eerste gezicht lijk je matig tolerant. Je zoekt evenwicht tussen respect voor anderen hun mening en je eigen mening. Misschien kan de uitgebreide test bevestigen dat je al een heel eind op de goede weg zit.

 

--------------------------------------------------------------------------------

Botsing 50 %
Je geeft niet altijd negatieve signalen als het gedrag van anderen je stoort. Maar je slaagt er misschien ook niet altijd in om spanningen die tot agressie leiden weg te nemen. In de politieopleiding kan je hieraan leren werken. Heb je een goed beeld van hoe je omgaat met mogelijke conflictsituaties? Neem eens wat tijd voor de uitgebreide test.

 

--------------------------------------------------------------------------------

Taal 100 %
Proficiat ! Je bent op weg een taalvirtuoos te worden of je bent een onverbetelijke gokker. Dat kan deze test niet uitmaken, jij wel !

 

--------------------------------------------------------------------------------

Persoonlijkheid 100 %
Politiebeambten zijn volgens jou geen cowboys. Goed zo. Hopelijk maken we kennis met je op onze infodagen. Doe ook wat andere tests, dan weet je of de vooropleiding je slaagkansen kan vergroten.

 

--------------------------------------------------------------------------------

Ken jezelf 100 %
Je voelt je goed met de keuze om je kans te wagen bij de politie. Doe eens wat andere tests en denk er eens over na. Op de infodagen krijg je alle info over de loopbaan bij de politie en de vooropleiding.



Het is een korte test. Benieuwd wat anderen hierop halen.
De reactietest is wel grappig voor een minuutje of wat. Je moet eerst beslissen ofdat je een blauw bord of een rood bort ziet en op de muis drukken bij een blauw bord.

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: Agressieve chauffeur in cel
« Reactie #10 Gepost op: zondag 23 juli 2006 - 22:36:56 »
Ik heb nog eventjes de uitgebreidere testen gedaan op mijn 2 zwakke onderdelen:
Resultaat op de botsingstest
Citaat
Jouw totaalscore op deze "botsingtest" bedraagt: 20 / 28

--------------------------------------------------------------------------------
 
Ook al lukt het niet altijd, je beseft dat gezond verstand heel wat bedreigende omstandigheden kan voorkomen of oplossen. Aan zelfbeheersing kan je werken, maar het kost moeite. Ook het leren zien van oplossingen die helpen geweld te voorkomen kan je leren. Als je er maar toe bereid bent. Ben je onzeker over jezelf? Neem dan deel aan de vooropleiding. Je kan er niet alleen achterstanden wegwerken maar je leert ook jezelf beter kennen. Al gauw heb je dan door of je normale slaagkansen hebt of niet.



De uitgebreidere tolerantietest:
Citaat
Jouw totaalscore op deze "tolerantietest" bedraagt: 24 / 28

--------------------------------------------------------------------------------
 
Mega score! Enkele keren getwijfeld? Of heb je vooral geantwoord wat je dacht dat men van een politiebeambte verwacht? Niemand is altijd en overal even tolerant. En tolerant zijn eindigt waar bepaalde grenzen overschreden worden. Het kan dus zijn dat je op een dag eens zal verschieten van jezelf. In ieder geval, als ook de andere tests goed lukken kan je volgens ons inschrijven voor de echte tests van de politie.

Het is dat ik geen Belg ben, anders zou ik hier zo politieagent kunnen worden volgens deze testjes  ;)  ;D



Ik heb nog een leuk idee. Aangezien de opleidng voor politieagent toch maar een jaar duurt waarom niet jongens en meisjes die interesse hebben na de middelbare school de opleiding laten doen en dan tijdens de studietijd parttime in dienst nemen. Ik zou best wel 8 uur per week politieagent willen zijn en in de vakante nog 1,5 maand fulltime werken als agent.
Het personeelstekort zou meteen opgelost zijn en wij kunnen eens agentje spelen  ;D


Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Agressieve chauffeur in cel
« Reactie #11 Gepost op: zondag 23 juli 2006 - 23:39:19 »
Citaat van: BBB

Het is dat ik geen Belg ben, anders zou ik hier zo politieagent kunnen worden


Dat is geen probleem. Om Belg te worden moet je slechts aan 3 voorwaarden voldoen:

  • 18 jaar of ouder zijn.
  • 3 jaar in België wonen (2 jaar voor erkende vluchtelingen en staatlozen).
  • Tijdens de procedure in België blijven wonen.
Ik zal later aan heel wat strengere voorwaarden moeten voldoen om de Duitse nationaliteit te verkrijgen (8 jaar in Duitsland wonen, taalkennis en integratie bewijzen, geen zware veroordelingen opgelopen hebben).
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Agressieve chauffeur in cel
« Reactie #12 Gepost op: maandag 24 juli 2006 - 14:11:46 »
Is er bovendien geen quotum aan allochtonen bij de politie ? Dus die krijgen er nog even positieve discriminatie bovenop.

Dus forumlezers, binnen 8 jaar oppassen. Die dikke BMW 7-reeks, wit-met-groene-streep, in de buurt van Munchen wordt bestuurd door Jozef, laatste aanwinst van de polizei.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Agressieve chauffeur in cel
« Reactie #13 Gepost op: maandag 24 juli 2006 - 15:23:59 »

Dus forumlezers, binnen 8 jaar oppassen. Die dikke BMW 7-reeks, wit-met-groene-streep, in de buurt van Munchen wordt bestuurd door Jozef, laatste aanwinst van de polizei.




 :D

Neen, je moet 17 tot 25 jaar zijn (24 tot 34 jaar voor het Sonderprogramm München). En als je even op de forumkalender kijkt, zie je dat ik die leeftijden al zeer lang voorbij ben.

Voor Belgische politiemensen die willen vergelijken: de netto lonen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Agressieve chauffeur in cel
« Reactie #14 Gepost op: dinsdag 25 juli 2006 - 04:56:53 »
   



reactiespel
vragenlijst


   Jouw score


--------------------------------------------------------------------------------

Probleemoplosser 100 %
Jij bent een evenwichtskunstenaar die tovert met cijfers. Je hebt blijkbaar weinig problemen met vergelijkingen. Of heb je gewoon geluk gehad ? Wil je meer zekerheid ? Probeer dan eens volgende test …

 

--------------------------------------------------------------------------------

Tolerantie 67 %
Op het eerste gezicht lijk je matig tolerant. Je zoekt evenwicht tussen respect voor anderen hun mening en je eigen mening. Misschien kan de uitgebreide test bevestigen dat je al een heel eind op de goede weg zit.

 

--------------------------------------------------------------------------------

Botsing 100 %
Vervelend gedrag ervaar je niet als een aanval op je persoon. Je slaagt erin om conflictgeladen situaties te ontladen. Schuilt er een politieambtenaar in je? Denk er eens over na.

 

--------------------------------------------------------------------------------

Taal 67 %
Je bent goed op weg. De Nederlandse taal heeft nog heel wat geheimen voor jou, maar je kan al goed verbanden leggen tussen woord en betekenis. Nog even oefenen.

 

--------------------------------------------------------------------------------

Persoonlijkheid 100 %
Politiebeambten zijn volgens jou geen cowboys. Goed zo. Hopelijk maken we kennis met je op onze infodagen. Doe ook wat andere tests, dan weet je of de vooropleiding je slaagkansen kan vergroten.

 

--------------------------------------------------------------------------------

Ken jezelf 100 %
Je voelt je goed met de keuze om je kans te wagen bij de politie. Doe eens wat andere tests en denk er eens over na. Op de infodagen krijg je alle info over de loopbaan bij de politie en de vooropleiding.

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

 
 

 ;)