Auteur Topic: Pechstrook wordt zeven keer op de tien onwettig gebruikt  (gelezen 4697 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline benny stinkens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 902
  • Geslacht: Man
Pechstrook wordt zeven keer op de tien onwettig gebruikt
« Gepost op: zaterdag 15 september 2007 - 10:45:07 »
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY
 

Bron: Het belang van Limburg online
« Laatst bewerkt op: dinsdag 09 augustus 2011 - 00:04:21 door jozef »

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Pechstrook wordt zeven keer op de tien onwettig gebruikt
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 15 september 2007 - 22:49:46 »
Volgens mijn idee en ervaringen kloppen die cijfers ongeveer. Wat je ook heel vaak ziet is dat mensen hun voertuig dwars over de pechstrook achterlaten, daarbij zelfs gedeeltelijk op de rijweg soms en hun stuur volledig naar links gedraaid. :-\
Zonder nummerplaat, gevaarsdriehoek (of als ze hem zetten hem gewoon achterlaten wanneer ze weer vertrekken ;)) en daar soms weken, zelfs maanden blijven staan.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Pechstrook wordt zeven keer op de tien onwettig gebruikt
« Reactie #2 Gepost op: zondag 23 september 2007 - 00:55:50 »
Wat het plassen betreft, lijkt de rechtspraak inschikkelijk te zijn wanneer het om de bestuurder gaat. Een bestuurder die zit te wippen omdat hij dringend moet plassen, is immers niet meer in staat om te voldoen aan

Citaat
AR 8.3. Elke bestuurder moet in staat zijn te sturen, en de vereiste lichaamsgeschiktheid en de nodige kennis en rijvaardigheid bezitten.

Hij moet steeds in staat zijn alle nodige rijbewegingen uit voeren en voortdurend zijn voertuig of zijn dieren goed in de hand hebben.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Pechstrook wordt zeven keer op de tien onwettig gebruikt
« Reactie #3 Gepost op: zondag 23 september 2007 - 01:00:35 »
Wat ik mij al lang afvraag, is (behoudens bevel van een bevoegd persoon) welk artikel van de wegcode een bestuurder van een takelwagen toelaat om over de pechstrook te rijden. Een takelwagen is immers geen prioritair voertuig.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Scarface

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 114
Re: Pechstrook wordt zeven keer op de tien onwettig gebruikt
« Reactie #4 Gepost op: zondag 23 september 2007 - 02:06:10 »
Wat het plassen betreft, lijkt de rechtspraak inschikkelijk te zijn wanneer het om de bestuurder gaat. Een bestuurder die zit te wippen omdat hij dringend moet plassen, is immers niet meer in staat om te voldoen aan

Citaat
AR 8.3. Elke bestuurder moet in staat zijn te sturen, en de vereiste lichaamsgeschiktheid en de nodige kennis en rijvaardigheid bezitten.

Hij moet steeds in staat zijn alle nodige rijbewegingen uit voeren en voortdurend zijn voertuig of zijn dieren goed in de hand hebben.

Daar ben ik het mee eens. Weinig dingen zijn zo ambetant als dringend moeten plassen. Ik heb het in de auto al vaak gehad (niet op de autosnelweg), maar ook tijdens testen of examens op school heb ik al meer dan eens dat probleem gehad. En daaruit heb ik ervaren dat als je echt dringend moet plassen, je niet helder meer kan nadenken.
Spijtig echter dat er hier niet zoveel parkings zijn langs de snelweg, in tegenstelling tot in Frankrijk waar dat toch een stuk beter georganiseerd is.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Pechstrook wordt zeven keer op de tien onwettig gebruikt
« Reactie #5 Gepost op: zondag 23 september 2007 - 02:17:37 »
Weinig dingen zijn zo ambetant als dringend moeten plassen.

Dringend moeten sch@#ten is ook niet alles ...  :D

Citaat
Spijtig echter dat er hier niet zoveel parkings zijn langs de snelweg, in tegenstelling tot in Frankrijk waar dat toch een stuk beter georganiseerd is.

Dat mag ook wel, gelet op de niet geringe péage die je voor het gebruik van de Franse autosnelwegen moet betalen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Scarface

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 114
Re: Pechstrook wordt zeven keer op de tien onwettig gebruikt
« Reactie #6 Gepost op: zondag 23 september 2007 - 02:53:53 »
Weinig dingen zijn zo ambetant als dringend moeten plassen.

Dringend moeten sch@#ten is ook niet alles ...  :D

Citaat
Spijtig echter dat er hier niet zoveel parkings zijn langs de snelweg, in tegenstelling tot in Frankrijk waar dat toch een stuk beter georganiseerd is.

Dat mag ook wel, gelet op de niet geringe péage die je voor het gebruik van de Franse autosnelwegen moet betalen.

Allebei waar (a man's got to go when a man's got to go  :D)

Offline benny stinkens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 902
  • Geslacht: Man
Re: Pechstrook wordt zeven keer op de tien onwettig gebruikt
« Reactie #7 Gepost op: zondag 23 september 2007 - 17:11:28 »
Citaat
Wat het plassen betreft,
Hij moet steeds in staat zijn alle nodige rijbewegingen uit voeren en voortdurend zijn voertuig of zijn dieren goed in de hand hebben.

Hang er vanaf wat je dat ding wat je dan in je hand hebt wil noemen  ;D

En er bestaat nog altijd de wet dat je niet zomaar in het openbaar (vrije natuur of andere gevels) mag plassen.
wildplassen werd zoiets genoemd dacht ik.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Pechstrook wordt zeven keer op de tien onwettig gebruikt
« Reactie #8 Gepost op: zondag 23 september 2007 - 18:36:33 »
Citaat
Wat het plassen betreft,
Hij moet steeds in staat zijn alle nodige rijbewegingen uit voeren en voortdurend zijn voertuig of zijn dieren goed in de hand hebben.

Hang er vanaf wat je dat ding wat je dan in je hand hebt wil noemen  ;D

Zoals het spreekwoord zegt: beter één vogel in de hand dan tien in de lucht ...  :D

Citaat
En er bestaat nog altijd de wet dat je niet zomaar in het openbaar (vrije natuur of andere gevels) mag plassen.
wildplassen werd zoiets genoemd dacht ik.

Gevels mag je uiteraard niet bevuilen.

In de natuur is het geen probleem zolang er voor niemand openbare zedenschennis door ontstaat.

Het doet me denken aan de kandidaat-rijschoolinstructeur die geen bewijs van goed gedrag en zeden kon voorleggen. Integendeel: hij bleek veroordeeld geweest te zijn voor zedenfeiten. Vanzelfsprekend was de rijschooldirecteur zeer terughoudend om zo iemand als praktijklesgever aan te werven. Uiteindelijk bleek het echter om een veroordeling te gaan uit zijn studententijd, wegens plassen in een brievenbus. De rijschooldirecteur heeft hem dan ook aangeworven.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline benny stinkens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 902
  • Geslacht: Man
Re: Pechstrook wordt zeven keer op de tien onwettig gebruikt
« Reactie #9 Gepost op: maandag 24 september 2007 - 20:57:00 »
Citaat
Gevels mag je uiteraard niet bevuilen.

In de natuur is het geen probleem zolang er voor niemand openbare zedenschennis door ontstaat.

Dus met andere woorden als ik gewoon ergens naast de weg sta te plassen in den berm (geen auto/snelweg) gaat dit zonder gevolgen blijven als er agenten langs komen ??

Ik ben er nog niet zo zeker van.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Pechstrook wordt zeven keer op de tien onwettig gebruikt
« Reactie #10 Gepost op: maandag 24 september 2007 - 21:51:26 »
Dus met andere woorden als ik gewoon ergens naast de weg sta te plassen in den berm (geen auto/snelweg) gaat dit zonder gevolgen blijven als er agenten langs komen ??

Ik ben er nog niet zo zeker van.

Je moet er natuurlijk wel voor zorgen dat niemand je voorkant kan zien, hé. Dus niet met je voorkant naar de rijbaan toe staan plassen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."