Auteur Topic: "Papa, klik je vast of ik zeg het aan mama"  (gelezen 4166 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
"Papa, klik je vast of ik zeg het aan mama"
« Gepost op: zondag 23 september 2007 - 14:18:21 »
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
Re: "Papa, klik je vast of ik zeg het aan mama"
« Reactie #1 Gepost op: maandag 24 september 2007 - 08:55:22 »
Ik snap niet waarom er nog steeds een dergelijk lage gordeldracht is. Slechts 75% bij de bestuurders, terwijl dit net je leven kan redden. Hoe durft men dan nog praten over een beleid dat het aantal doden naar beneden wil halen. Er zou een percentage gehaald moeten worden van meer dan 95%.
Ook de auto's kunnen nog wat veranderen op dat gebied. Er zijn modellen die, wanneer men voorwaarts rijdt zonder gordel, een hinderlijk gepiep produceren. Dikwijls geldt hetzelfde voor de passagier.
Misschien moet er iemand van het forum even een gordelflitspaal produceren, er zou direct op gecontroleerd worden, dat garandeer ik !
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

wooter

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: maandag 24 september 2007 - 11:57:41 »
Ook de auto's kunnen nog wat veranderen op dat gebied. Er zijn modellen die, wanneer men voorwaarts rijdt zonder gordel, een hinderlijk gepiep produceren. Dikwijls geldt hetzelfde voor de passagier.
Dat is lachen.  Enkele jaren terug stond ik bij een ongeval waar een auto zich tegen een boom had gewerkt.  Auto van recente makelij, dus de structuur was nog altijd volledig en de inzittenden hadden het ongeval mogelijks overleefd, áls de passagier z'n gordel had aangedaan (ipv langs het passagiersvenster eruit te schieten) én de bestuurder de gordel rondom 'm had gedaan (ipv achter de zetel om, om zo van het hinderlijke lawaai af te raken) ipv z'n passagier achterna te gaan.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #3 Gepost op: maandag 24 september 2007 - 19:50:56 »
Men pleit voor toestellen die het alcoholgehalte controleren en wanneer dit te hoog is, het wegrijden met de wagen verhinderen.

Waarom geen soortgelijke toestellen om het correct dragen van de gordel te controleren? (Met de mogelijkheid om de belemmering uit te schakelen met een chipkaart waarover men beschikt als men om medische redenen vrijgesteld is van gordeldracht)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Scarface

• Gevorderde
« Reactie #4 Gepost op: maandag 24 september 2007 - 20:15:24 »
Ik heb van jongsaf een gordel leren dragen en ik voel me niet op mijn gemak (zo'n beetje bloot) als ik mijne gordel niet aanheb.

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: maandag 24 september 2007 - 21:00:16 »
Ik heb hetzelfde gevoel. Toen ik pas met de auto reed moesten de diesels nog even voorverwarmen (een 5-tal sec.). Tijdens deze seconden deed ik de gordel aan. Ik heb die reflex nog steeds, contact aan, gordel aan, starten.
Mijn vrouw heb ik kunnen overtuigen van het dragen van een gordel, in China steekt dit allemaal zo nou niet. Mijn schoonvader nam een aantal weken geleden mijn dochtertje uit haar autozitje toen we op de snelweg reden. Ik kreeg het in de gaten in mijn spiegel en huiverde. Gelukkig waren we vlak bij een parking waar ik onmiddellijk ben gestopt en hem serieus de les heb gespeld. Ik denk niet dat hij het nog durft te doen.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline benny stinkens

• Meer dan expert
« Reactie #6 Gepost op: maandag 24 september 2007 - 21:02:27 »
Men pleit voor toestellen die het alcoholgehalte controleren en wanneer dit te hoog is, het wegrijden met de wagen verhinderen.

Waarom geen soortgelijke toestellen om het correct dragen van de gordel te controleren? (Met de mogelijkheid om de belemmering uit te schakelen met een chipkaart waarover men beschikt als men om medische redenen vrijgesteld is van gordeldracht)

met p(b)leiten geraken we nergens, net hetzelfde dat sommige zich afvragen waarom er in personenwagen er geen snelheidsbegrenzers zitten.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #7 Gepost op: maandag 24 september 2007 - 21:46:57 »
met p(b)leiten geraken we nergens, net hetzelfde dat sommige zich afvragen waarom er in personenwagen er geen snelheidsbegrenzers zitten.

In vele wagens  zit wel degelijk een snelheidsbegrenzer. Audi, BMW en Mercedes bijvoorbeeld beperken al vele jaren vrijwillig de maximum snelheid tot 250 km/h bij wagens die sneller zouden kunnen rijden (behalve voor de voertuigen van de Polizei). Porsche doet dat uiteraard niet.

Offline Freddie

• Gevorderde
« Reactie #8 Gepost op: dinsdag 25 september 2007 - 17:40:42 »
Ik heb van jongsaf een gordel leren dragen en ik voel me niet op mijn gemak (zo'n beetje bloot) als ik mijne gordel niet aanheb.
idd.
Ik heb er eigenlijk vanaf m'n 1ste rijles altijd een gewoonte van gemaakt direct m'n gordel om te doen zodra ik ingestapt was.
Zo had ik al m'n gordel aan terwijl de instructeur nog aan't vertellen was wat we gingen doen :D

Ondertussen ben ik dat zodanig gewoon dat gordel aandoen zowat het 1ste is dat ik doe als ik instap.

Allez, 't is niet dat het hinderlijk is ofzo, dus waarom zou je die niet willen aandoen.

Offline e49Memling

• Meer dan expert
« Reactie #9 Gepost op: dinsdag 06 november 2007 - 13:44:56 »
Bij mij is de reflex zo groot dat ik bij het buitenrijden van mijn garage soms de gordel weer moet losklikken om de (niet autmatische) poort weer te kunnen sluiten.
Ik heb ooit vlak voor mijn neus een auto aan een 20 km/u tegen een boom zien rijden. (Bejaarde bestuurster was onwel geworden)
Een meisje van ongeveer 15 jaar zat vooraan zonder gordel, behoorlijk toegetakeld aan hoofd en ledematen. En dit was maar aan ongeveer 20 km/u....

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #10 Gepost op: dinsdag 06 november 2007 - 15:01:08 »
Vele mensen geven zich geen rekenschap van de gevaren van zonder gordel te rijden.

En nochtans is het niet zo moeilijk om je voor te stellen wat er bijvoorbeeld gebeurt als je met een fiets tegen 20 km/h tegen een dikke boom knalt: je vliegt naar voor en je hoofd knalt tegen die boom (althans toch met een gewone fiets; weeral een pluspunt voor de ligfiets).