Een dorpje ten noorden van Mechelen is vrijwel afgesneden van de buitenwereld. Door dit dorp loopt één belangrijke weg, de N1 van Antwerpen naar Mechelen. De weg is nu afgesloten net in het dorp en net buiten het dorp richting Mechelen is er een moeilijke doorgang. Dit laat nog één weg over om het dorp redelijk makkelijk te bereiken nl. de Lange Zandstraat. Wegenwerken zijn een noodzakelijk kwaad, maar de timing is hier toch wel heel slechts te noemen.
Toen ik daarstraks door die Lange Zandstraat reed merkte ik een wel erg bizarre situatie op. Op het grondgebied Duffel (één van die gemeentes waar ze de 3-zones idiotie aanhangen) stond net voor een bocht een bord met einde zone 70, ééntje met begin zone 50. Een 100 m verder, na de bocht, stond dan het omgekeerde, begin zone 70, einde zone 50. Ik dacht dat zoneborden voor dergelijke situaties helemaal niet bedoeld waren, een bordje gevaarlijke bocht was beter op zijn plaats geweest.
Een 100 m verder stond dan einde zone 70 want dan kom je op Mechels grondgebied.