Bij het vergelijken van de reistijd met de auto en met de trein moeten we er uiteraard wel rekening mee houden dat je, als je op de trein kan zitten, een groot deel van die reistijd nuttig kunt besteden (lezen, notebook, enz.).
Ha, die is goed gevonden.

Als je die tijd nuttig kan besteden, dan is dat een goed punt.
Dit geldt natuurlijk voor lang niet iederéén. Je moet maar net iets moeten lezen voor jouw job. Wanneer je administratie op een pc moet doen dan heb je een dure laptop met een beperkte batterij nodig. Ik zou er al één van minstens 3 uur moeten hebben, die van Rafael volstaat dus niet voor mij

.
Als je al wordt neergestoken voor een sigaret,gsm Ipot en dergelijke ga ik zeker niet met een notebook in de trein gaan zitten.
Met andere woorden er is in deze topic nog geen rekening mee gehouden met de veiligheid of sfeer in een station.
Dat heb ik nog niet zo veel ondervonden. Er zijn bepaalde tijdstippen waarop ik bepaalde lijnen liever mijd. Zo vind ik de lijnen richting/van Luik en richting/van Venlo niet altijd prettig (drugstoerisme). Wanneer ik zo'n jongens in een coupé zie zitten (de echte verslaafden herken je snel) dan ga ik gewoon naar een andere coupé toe. Daar moet ik dan wel bij vertellen dat dit maar een kleine minderheid van de passagiers is die iha makkelijk te mijden is. Maandag kwam ik mogelijk één zo'n passagier tegen.
Meestal voel ik me echter wel veilig op de trein.
Ik zou dan ook rustig een laptop meenemen als ik er één zou hebben (voor mij te duur en te kwetsbaar, ik kies liever voor een desktop).
Als je een drukke lijn gebruikt dan doe je er verstandig aan om aan het uiteinde van het perron in te stappen, daar zijn meestal de meeste vrije plaatsen. Het lukt mij vrijwel altijd om een 2x2 plaats te vinden wat voor mij imperatief is aangezien ik op een 'normale' plaats niet pas met mijn lengte.
Als je al wordt neergestoken voor een sigaret,gsm Ipot en dergelijke ga ik zeker niet met een notebook in de trein gaan zitten.
Je moet dat ook niet overdrijven he.

Heb jij het ooit al eens in den lijve meegemaakt of gezien? Dit lijken mij eerder incidenten. Je moet gewoon wat jouw verstand gebruiken en bepaalde passagiers mijden.
Maar goed, het is duidelijk dat iemand meestal de trein neemt omdat hij de auto niet kan of wil betalen ofwel omdat hij niet kan of wil autorijden (angst voor verkeer, geen rijbewijs). De meesten die kunnen rijden en het zich kunnen veroorloven zullen niet vrijwillig voor de trein kiezen. Het openbaar vervoer is onberekenbaar en weinig flexibel, dit is een zeer groot nadeel.
PS je spelt Ipod, vergelijk het met podcast