Auteur Topic: Meeste ongevallen door slecht wegdek in Antwerpen  (gelezen 3251 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Meeste ongevallen door slecht wegdek in Antwerpen
« Gepost op: maandag 24 juli 2006 - 15:50:20 »
Citaat van: Gazet van Antwerpen

24/07 Meeste ongevallen door slecht wegdek in Antwerpen 
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
 

« Laatst bewerkt op: zondag 07 augustus 2011 - 04:53:07 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Meeste ongevallen door slecht wegdek in Antwerpen
« Reactie #1 Gepost op: maandag 24 juli 2006 - 16:28:46 »
Sinds men goed op dreef kwam met de idiote snelheidsbeperkingen heeft men plots geen cijfers meer, toeval ?

De wegen in Vlaanderen zijn inderdaad vreselijk slecht onderhouden. Dikwijls gaat het om nalatig onderhoud. Na een winter zijn er enkele scheuren, putjes, ... in de weg, die men niet repareert. Niemand heeft er op dat moment last van. Nochtans kan dit soort probleempjes op korte termijn en goedkoop weggewerkt worden, met quasi geen verkeerhinder. Na enkele jaren worden door vorst deze scheuren echter zo groot dat het ding kan heraangelegd worden. Dan staat het verkeer weer maanden aan te schuiven, tijdens de werken.

Bovendien heeft men in Vlaanderen in 2003 het project 3V opgestart. Dit project diende om zwarte punten in het verkeer weg te werken. Ik heb daar nog geen cijfers van gezien. Ondertussen weet ik dat er al een groot aantal projecten zijn afgewerkt. Vermits dit zwarte punten waren moet toch vrij snel een statistisch significante daling van de ongevallen merkbaar zijn. Nu zijn deze projecten niet altijd even efficiënt afgerond. Een aantal van de verkeersdeskundigen daar kent hun job en hebben goed werk afgeleverd. Waarom zien we daar dan geen cijfers van ?
Zou het kunnen dat de lichte daling van doden in het verkeer zich vnl. rond deze punten citueert ? Ik hoop het voor de mensen van 3V waar ik er zelf een aantal van ken. Natuurlijk fnuikt dit het snelheidsbeleid. Ik ben benieuwd, maar het intellect van Renaatje kennende hoop ik niet te fel.


Nog even toegevoegd, je kan op de website www.tv3v.be gaan kijken wat zij in je buurt hebben uitgevoerd.
« Laatst bewerkt op: maandag 24 juli 2006 - 16:35:11 door JC »
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: Meeste ongevallen door slecht wegdek in Antwerpen
« Reactie #2 Gepost op: maandag 24 juli 2006 - 23:16:26 »
Ik heb weinige technische knowhow over de wegen.
Toen ik in Leuven kwam was één van de eerste dingen die mij opviel dat de wegen zo slecht zijn met al die scheuren en putten en dat de trotoirs nogal onegaal zijn, ze lopen schuin en er zitten veel loszittende tegels.

Ik ben er met de rijlessen de eerste keer dat ik door zo'n put reed nogal van verschoten. Met fietsen hobbelt het ook nogal.
Met lopen heb ik wel eens gehad dat ik struikelde over zo'n uitstegende tegel op de stoep, dat is niet zo fijn als je op volle snelheid bent en daardoor op jouw snufferd gaat.
Het valt mij ook op dat veel wegen nogal schuin liggen en dat die goten hinderlijk groot zijn wat niet prettig is wanneer je als voetganger moet oversteken.

Als ik de infrastructuur hier vergelijk met die in Nederland dan is het óf in Nederland zeer goed geregeld en hebben de Nederlanders geluk mee óf het is in Vlaanderen heel slecht geregeld en ze hebben daar pech mee.

Een

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Meeste ongevallen door slecht wegdek in Antwerpen
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 25 juli 2006 - 03:04:08 »
Sinds men goed op dreef kwam met de idiote snelheidsbeperkingen heeft men plots geen cijfers meer, toeval ?

De wegen in Vlaanderen zijn inderdaad vreselijk slecht onderhouden. Dikwijls gaat het om nalatig onderhoud. Na een winter zijn er enkele scheuren, putjes, ... in de weg, die men niet repareert. Niemand heeft er op dat moment last van. Nochtans kan dit soort probleempjes op korte termijn en goedkoop weggewerkt worden, met quasi geen verkeerhinder. Na enkele jaren worden door vorst deze scheuren echter zo groot dat het ding kan heraangelegd worden. Dan staat het verkeer weer maanden aan te schuiven, tijdens de werken.

Bovendien heeft men in Vlaanderen in 2003 het project 3V opgestart. Dit project diende om zwarte punten in het verkeer weg te werken. Ik heb daar nog geen cijfers van gezien. Ondertussen weet ik dat er al een groot aantal projecten zijn afgewerkt. Vermits dit zwarte punten waren moet toch vrij snel een statistisch significante daling van de ongevallen merkbaar zijn. Nu zijn deze projecten niet altijd even efficiënt afgerond. Een aantal van de verkeersdeskundigen daar kent hun job en hebben goed werk afgeleverd. Waarom zien we daar dan geen cijfers van ?
Zou het kunnen dat de lichte daling van doden in het verkeer zich vnl. rond deze punten citueert ? Ik hoop het voor de mensen van 3V waar ik er zelf een aantal van ken. Natuurlijk fnuikt dit het snelheidsbeleid. Ik ben benieuwd, maar het intellect van Renaatje kennende hoop ik niet te fel.


Nog even toegevoegd, je kan op de website www.tv3v.be gaan kijken wat zij in je buurt hebben uitgevoerd.

Cijfers zullen er wel ergens zijn maar angstvallig ergens in een of andere kluis verborgen.
De reden moet ik niet vertellen. Duidelijk genoeg voor wie nu en dan de weg op gaat.

Verbeteren doet het meestal niet bij wegwerkzaamheden.
Mooi voorbeeld is o.a. het het viadukt in Gentbrugge.

Twee volle jaren was er ellende troef, omwegen, ongevallen,... noem maar op en wat is het resultaat?
Tis nog erger dan voorgeen, behalve dat er NOG niet doorgezakt is geweest maar als dat zo blijft boenken als je erover rijd zal dat niet lang meer duren.

Viadukt in Vilvoorde.
Hoeveel keer is dat al niet vernieuwd geweest en binnen de kortste keren weer helemaal stuk gereden.

En kom nu weer nie af met "de vrachtwagens" want vreemd genoeg heeft men enkel in België daar zoveel last van terwijl bvb een 44tonner in België in Nederland 50 ton mag laden.
Bij uitzonderlijk vervoer zit men vaak met kombinaties van meer dan 100ton en die rijden er niet meer rond in België dan in andere landen maar toch is "de chauffeur" weer de pineut bij velen.