Auteur Topic: Opleiding  (gelezen 7072 keer)

Offline Rafael

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
Re: Opleiding
« Reactie #15 Gepost op: woensdag 12 september 2007 - 01:01:06 »

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #16 Gepost op: woensdag 12 september 2007 - 14:08:12 »
Citaat
Citaat
Waarom werd het 2-takt principe bij automotoren verlaten, ondanks zijn theoretische voordelen, en wordt het nog steeds toegepast bij bijvoorbeeld scheepsmotoren?
En waarom worden die in schepen nog wel gebruikt?

Bij grote schepen worden 2-takt dieselmotoren gebruikt, waarvan het toerental tussen 60 en 300 toeren per minuut ligt. Omdat de motoren zo traag draaien, speelt de inertie slechts een beperkte rol tijdens het spoelen (uitlaten van verbrande gassen en inlaten van lucht), zodat de voordelen van de 2-takt cyclus beter tot hun recht komen.

Voorbeeld

Dit is een motor met 14 cilinders. Bij 97 toeren per minuut kan hij 87.220 kW ontwikkelen. Hij is ongeveer 29 meter lang en 13 meter hoog.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #17 Gepost op: woensdag 12 september 2007 - 14:37:19 »
Ik ben maar een gewone timmerman van opleiding en heb er bovendien later nooit nog iets mee gedaan.
Mischien daarom dat ik dit niet zogoed begrijp.

"Kan je met wapen X door een betonnen muur van 30 cm schieten? Zo ja, waarom niet?"  ;) 

Lijkt me een bijzonder moeilijke vraag om op te lossen. ;D

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #18 Gepost op: woensdag 12 september 2007 - 14:44:56 »
Ik ben maar een gewone timmerman van opleiding en heb er bovendien later nooit nog iets mee gedaan.

"Kan je met wapen X door een betonnen muur van 30 cm schieten? Zo ja, waarom niet?"  ;) 

Er gaat niets boven empirisch onderzoek !  ;D
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #19 Gepost op: woensdag 12 september 2007 - 17:32:19 »

Het ligt niet aan jou, hoor bibi585. Het was gewoon de lesgever-beroepsmilitair die deze vraag verkeerd geformuleerd had.  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #20 Gepost op: woensdag 12 september 2007 - 20:49:06 »

Het ligt niet aan jou, hoor bibi585. Het was gewoon de lesgever-beroepsmilitair die deze vraag verkeerd geformuleerd had.  :D

Dacht al zoiets.  ;D ;D ;D

Offline Freddie

• Gevorderde
« Reactie #21 Gepost op: dinsdag 18 september 2007 - 17:37:40 »
Gaat dat hier nog altijd over opleidingen?? ;)

Zoja:

Ik heb Economie - Moderne Talen gedaan in't middelbaar.
Nu 2de bach Accountancy - Fiscaliteit ^^

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #22 Gepost op: zondag 23 september 2007 - 01:27:30 »

Aha, dat moet ik onthouden! Medio 2008 gaat mijn vrouw namelijk in Duitsland wonen en in Oostenrijk werken, terwijl ik (officieel) nog even in België blijf wonen. We zullen dan bedrijfsinkomsten hebben in België en in Oostenrijk, roerende inkomsten in België en Duitsland, en onroerende inkomsten in Duitsland. Ik reken dan ook op jou voor wat fiscaal advies ...  :D ;)
« Laatst bewerkt op: zondag 23 september 2007 - 01:31:50 door jozef »

Offline Freddie

• Gevorderde
« Reactie #23 Gepost op: zondag 23 september 2007 - 16:33:11 »

Aha, dat moet ik onthouden! Medio 2008 gaat mijn vrouw namelijk in Duitsland wonen en in Oostenrijk werken, terwijl ik (officieel) nog even in België blijf wonen. We zullen dan bedrijfsinkomsten hebben in België en in Oostenrijk, roerende inkomsten in België en Duitsland, en onroerende inkomsten in Duitsland. Ik reken dan ook op jou voor wat fiscaal advies ...  :D ;)
hehe, dan g'ebt ge geluk, dit hebben we vorig jaar gezien ;D