Sinds men goed op dreef kwam met de idiote snelheidsbeperkingen heeft men plots geen cijfers meer, toeval ?
De wegen in Vlaanderen zijn inderdaad vreselijk slecht onderhouden. Dikwijls gaat het om nalatig onderhoud. Na een winter zijn er enkele scheuren, putjes, ... in de weg, die men niet repareert. Niemand heeft er op dat moment last van. Nochtans kan dit soort probleempjes op korte termijn en goedkoop weggewerkt worden, met quasi geen verkeerhinder. Na enkele jaren worden door vorst deze scheuren echter zo groot dat het ding kan heraangelegd worden. Dan staat het verkeer weer maanden aan te schuiven, tijdens de werken.
Bovendien heeft men in Vlaanderen in 2003 het project 3V opgestart. Dit project diende om zwarte punten in het verkeer weg te werken. Ik heb daar nog geen cijfers van gezien. Ondertussen weet ik dat er al een groot aantal projecten zijn afgewerkt. Vermits dit zwarte punten waren moet toch vrij snel een statistisch significante daling van de ongevallen merkbaar zijn. Nu zijn deze projecten niet altijd even efficiënt afgerond. Een aantal van de verkeersdeskundigen daar kent hun job en hebben goed werk afgeleverd. Waarom zien we daar dan geen cijfers van ?
Zou het kunnen dat de lichte daling van doden in het verkeer zich vnl. rond deze punten citueert ? Ik hoop het voor de mensen van 3V waar ik er zelf een aantal van ken. Natuurlijk fnuikt dit het snelheidsbeleid. Ik ben benieuwd, maar het intellect van Renaatje kennende hoop ik niet te fel.
Nog even toegevoegd, je kan op de website www.tv3v.be gaan kijken wat zij in je buurt hebben uitgevoerd.
Cijfers zullen er wel ergens zijn maar angstvallig ergens in een of andere kluis verborgen.
De reden moet ik niet vertellen. Duidelijk genoeg voor wie nu en dan de weg op gaat.
Verbeteren doet het meestal niet bij wegwerkzaamheden.
Mooi voorbeeld is o.a. het het viadukt in Gentbrugge.
Twee volle jaren was er ellende troef, omwegen, ongevallen,... noem maar op en wat is het resultaat?
Tis nog erger dan voorgeen, behalve dat er NOG niet doorgezakt is geweest maar als dat zo blijft boenken als je erover rijd zal dat niet lang meer duren.
Viadukt in Vilvoorde.
Hoeveel keer is dat al niet vernieuwd geweest en binnen de kortste keren weer helemaal stuk gereden.
En kom nu weer nie af met "de vrachtwagens" want vreemd genoeg heeft men enkel in België daar zoveel last van terwijl bvb een 44tonner in België in Nederland 50 ton mag laden.
Bij uitzonderlijk vervoer zit men vaak met kombinaties van meer dan 100ton en die rijden er niet meer rond in België dan in andere landen maar toch is "de chauffeur" weer de pineut bij velen.