Auteur Topic: Gevraagd: kandidaat-moderatoren voor dit forum  (gelezen 10197 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Gevraagd: kandidaat-moderatoren voor dit forum
« Gepost op: woensdag 26 juli 2006 - 02:15:32 »
Beste mensen,

Ik ben op zoek naar medewerkers voor de functie van moderator op dit forum. Alleen kan ik dit forum immers niet 365 of 366 dagen per jaar runnen.

Kandidaten die nog niet over een uitgebreide kennis inzake wegverkeer beschikken, doch interesse hebben om hun desbetreffende kennis uit te breiden, komen beslist in aanmerking.

Belangrijker voor mij is vooral dat de kandidaten:

  • begaan zijn met het bevorderen van sociaal, hoffelijk, vlot en veilig wegverkeer.
  • beschikken over goede sociale vaardigheden.
  • bereid zijn hun functie als moderator uit te oefenen in nauw overleg met hun collega's en met mij.
  • zich kunnen vinden in de fundamentele peilers voor een aangename en serene sfeer op dit forum:
    • het waarborgen van de ruimst wettelijk mogelijke vrijheid van meningsuiting.
    • het zo nodig handhaven van de naleving van de forumetiquette.
    • het bevorderen van een hechte forumgemeenschap.

Ik weet zeker dat er onder de geregistreerde forumleden mensen zijn die aan dit profiel ruimschoots voldoen.

Het enige dat ik jullie momenteel kan bieden is de eer en de voldoening om aldus jullie steentje bij te dragen tot een aangenamer wegverkeer in het raam van een projekt dat nog maar in zijn kinderschoenen staat, doch zal uitgroeien naarmate de heropbouw van de website vordert.

Teneinde ten allen tijde objectieve informatie te kunnen aanbieden, wat ik een noodzaak acht voor de verkeersveiligheid, wens ik de website Christophoros immers uit te baten in volstrekte onafhankelijkheid van wie dan ook.

Belangstellenden nodig ik vriendelijk uit mij een PB te sturen of een e-mail naar info@christophoros.be.

Met mijn beste dank bij voorbaat.

Jozef
« Laatst bewerkt op: woensdag 26 juli 2006 - 02:17:11 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Bertje

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: Gevraagd: kandidaat-moderatoren voor dit forum
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 26 juli 2006 - 21:52:12 »
Als alle kandidaturen binnen zijn kan je eventueel aan de hand van een poll een finale selectie maken.

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: Gevraagd: kandidaat-moderatoren voor dit forum
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 28 juli 2006 - 16:59:37 »
Een verkiezing lijkt mij het eerlijkste, er van uitgaande dat er meerdere kandidaten zijn.
Ik pleit wel voor een open verkiezing ipv een anonieme poll.

Offline os2lover

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 497
  • Geslacht: Man
    • BASM
Re: Gevraagd: kandidaat-moderatoren voor dit forum
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 28 juli 2006 - 17:25:04 »
Ja met een voorronde, en stembureaus, wie gaat er tellen ? :)
Komen jullie feitelijk soms wel es op andere fora ? Ik denk nie da'k er al één gezien heb, waar er een voting is voor het kiezen van een nieuwe moderator :-)
« Laatst bewerkt op: vrijdag 28 juli 2006 - 17:27:14 door os2lover »
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: Gevraagd: kandidaat-moderatoren voor dit forum
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 28 juli 2006 - 17:27:40 »
Citaat
Ja met een voorronde, en stembureaus, wie gaat er tellen ?  :)

Een onafhankelijke waarnemer natuurlijk! Sorry Jozef, jij valt als beheerder van het forum dus af  ;)

Olivier, wat maakt het uit wat ze op andere fora doen? Ik vind het wel goed dat Jozef vraagt wie er interesse heeft om moderator te zijn ipv te pushen met als gevolg een ongemotiveerde moderator. Dat heeft alleen maar voordelen voor de lange termijn.
We zijn nu nog een klein forum, het lijkt mij dan alleen maar goed als we democratisch bepalen wie wij als moderator willen.


« Laatst bewerkt op: vrijdag 28 juli 2006 - 17:32:16 door BBB »

Offline Bertje

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: Gevraagd: kandidaat-moderatoren voor dit forum
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 28 juli 2006 - 17:49:40 »
Komen jullie feitelijk soms wel es op andere fora ? Ik denk nie da'k er al één gezien heb, waar er een voting is voor het kiezen van een nieuwe moderator :-)
Ontkenningen zijn heel gevaarlijk; vroeg of laat komt er toch altijd iemand met een tegenvoorbeeld af: http://www.tones.be/forum/viewtopic.php?t=33702

Offline os2lover

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 497
  • Geslacht: Man
    • BASM
Re: Gevraagd: kandidaat-moderatoren voor dit forum
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 28 juli 2006 - 21:18:41 »
Tsja, daar kom ik al in jaren niet meer wegens slechte ervaringen met die winkel :)
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen

Offline os2lover

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 497
  • Geslacht: Man
    • BASM
Re: Gevraagd: kandidaat-moderatoren voor dit forum
« Reactie #7 Gepost op: vrijdag 28 juli 2006 - 21:19:58 »
Olivier, wat maakt het uit wat ze op andere fora doen? Ik vind het wel goed dat Jozef vraagt wie er interesse heeft om moderator te zijn ipv te pushen met als gevolg een ongemotiveerde moderator. Dat heeft alleen maar voordelen voor de lange termijn.
We zijn nu nog een klein forum, het lijkt mij dan alleen maar goed als we democratisch bepalen wie wij als moderator willen.

Don't shoot me hé, 'k zeg alleen maar, dat da geen "doordeweekse beslissing" is.
Als gellie graag een verkiezingske houdt, why not :)
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen

Offline benny stinkens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 902
  • Geslacht: Man
Re: Gevraagd: kandidaat-moderatoren voor dit forum
« Reactie #8 Gepost op: zondag 30 juli 2006 - 19:50:35 »
Hier ben ik het niet met jullie eens hoor!
Ik vindt nog altijd dat het Jozef zijn site is en dat hij groot en wijs genoeg is om zijn keuze te maken tussen de kandidaten!

Als hij kandidaten genoeg heeft vindt ik dat hij de keuze moet maken en niet de gebruikers.

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: Gevraagd: kandidaat-moderatoren voor dit forum
« Reactie #9 Gepost op: maandag 31 juli 2006 - 23:06:25 »
Natuurlijk gaat het er uiteindelijk om wat Jozef vindt. Uiteraard heeft hij als forumbeheerder het recht om zijn eigen keuze te maken. Als hij er voor kiest om met zijn allen te kiezen dan is dat ook zijn keuze.
Ik schat in dat Jozef die keuze zal maken die hij het beste acht voor de toekomst van dit forum, ofdat hij nu de keuze in eigen hand wilt houden of in de groep te gooien.
Mijn gevoel zegt dat het bij een startend relatief klein forum beter is om de groep de keuze te laten maken als er al wat te kiezen is.
Dat is goed voor het 'groepsgevoel' en de betrokkenheid.
Wat Jozef ook kiest, mijn steun heeft hij.


Offline os2lover

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 497
  • Geslacht: Man
    • BASM
Re: Gevraagd: kandidaat-moderatoren voor dit forum
« Reactie #10 Gepost op: dinsdag 01 augustus 2006 - 12:51:16 »
Ik denk dat hij zowiezo ieders steun heeft, en volgens mij zal hij een keuze maken op basis van wat hij denkt dat het beste is voor het forum, op basis van verschillende aspecten: wie kan hem het beste "vervangen" (echt vervangen kunt ge Jozef nooit maar bon  :D) als hij er niet is, wie heeft de beste inter-sociale contacten met de anderen op het forum (al is de sfeer opperbest op het forum zoals het nu is  ;D), wie heeft de nodige technische background, voor als er toch iets mis gaat, wie heeft voldoende diplomatie om in conflictsituaties de kordate en toch juiste beslissingen te nemen.. en bovenal, met wie kan Jozef best op hetzelfde niveau denken qua beslissingen, oplossingen bedenken, conflicten, etc...
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen

Offline benny stinkens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 902
  • Geslacht: Man
Re: Gevraagd: kandidaat-moderatoren voor dit forum
« Reactie #11 Gepost op: dinsdag 01 augustus 2006 - 16:38:07 »
@
Jozef,

Heb je al een idee hoeveel moderators je nodig hebt ?
Gewoon uit nieuwsgierigheid zou ik het willen weten want je kunt er 2 hebben maar je kunt er ook 20 hebben  ;)

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: Gevraagd: kandidaat-moderatoren voor dit forum
« Reactie #12 Gepost op: dinsdag 01 augustus 2006 - 21:56:59 »
Ik denk dat hij zowiezo ieders steun heeft, en volgens mij zal hij een keuze maken op basis van wat hij denkt dat het beste is voor het forum, op basis van verschillende aspecten: wie kan hem het beste "vervangen" (echt vervangen kunt ge Jozef nooit maar bon  :D) als hij er niet is, wie heeft de beste inter-sociale contacten met de anderen op het forum (al is de sfeer opperbest op het forum zoals het nu is  ;D), wie heeft de nodige technische background, voor als er toch iets mis gaat, wie heeft voldoende diplomatie om in conflictsituaties de kordate en toch juiste beslissingen te nemen.. en bovenal, met wie kan Jozef best op hetzelfde niveau denken qua beslissingen, oplossingen bedenken, conflicten, etc...
Jij steekt nogal de loftrompet over jouw pa zeg ;)
« Laatst bewerkt op: zondag 06 augustus 2006 - 19:18:28 door jozef »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Gevraagd: kandidaat-moderatoren voor dit forum
« Reactie #13 Gepost op: dinsdag 01 augustus 2006 - 22:26:02 »
@
Jozef,

Heb je al een idee hoeveel moderators je nodig hebt ?
Gewoon uit nieuwsgierigheid zou ik het willen weten want je kunt er 2 hebben maar je kunt er ook 20 hebben  ;)

Met teveel moderatoren wordt het te omslachtig om tot een consensus te komen als er overleg moet gepleegd worden.

Ik had mij evenwel niet vastgepind op een bepaald aantal moderatoren. Het lijkt mij veeleer aangewezen om, op basis van de sterke punten van de kandidaten, samen met een aantal onder hen een team te vormen waarin alle vereiste eigenschappen aanwezig zijn.

Ik zal eerstdaags zo een team voorstellen, waarbij ik zeker een vorm van inspraak zal verlenen aan de forumleden. Dat laatste mag dan misschien ongebruikelijk zijn op een forum, maar ik beschouw dit forum niet als "mijn" forum; het is ons forum, dat dank zij de bijdragen van alle posters groeit en bloeit, en ik ben er erg op gesteld dat niet alleen ik, maar ook jullie het hier naar jullie zin hebben.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Gevraagd: kandidaat-moderatoren voor dit forum
« Reactie #14 Gepost op: woensdag 02 augustus 2006 - 00:40:21 »
Vooreerst wens ik van harte alle forumdeelnemers te bedanken die mij gemeld hebben dat ze bereid zijn aan dit forum hun medewerking te verlenen als moderator.

Zoals ik reeds geschreven heb, acht ik het wenselijk een team samen te stellen dat over de nodige sociale vaardigheden beschikt om dit forum samen met mij verder in goede banen te leiden, over een grondige kennis van wegverkeersaangelegenheden beschikt, en tevens op informaticavlak vertrouwd is met websites in het algemeen en forums in het bijzonder.

In functie daarvan stel ik voor een team van moderatoren te vormen met volgende kandidaten (in alfabetische volgorde), die zich formeel voor het waarnemen van deze functie opgegeven hebben:

    • Benny Stinkens
    • Bertje
    • JC
    • os2lover[/b]
    De keuze voor os2lover (Olivier Baum) is geenszins ingegeven door het feit dat hij mijn zoon is, doch veeleer door zijn ervaring met forums en als informaticus inzake websites, en vooral door zijn bereidheid om voor zijn mening op te komen, ook als deze niet strookt met deze van zijn vader.

    Zoals ik beloofd had, is dit slechts een voorstel. Ik zou het niet gepast vinden jullie stemmen te laten uitbrengen over deze kandidaten. Elk van hen beschikt immers over bijzondere vaardigheden, die een aanzienlijke meerwaarde zullen betekenen voor het forum, en niet voor een onderlinge vergelijking vatbaar zijn. Wel mag ieder forumlid zich volkomen vrij voelen op dit forum, via PB of e-mail, zijn eventuele bezwaren te uiten met betrekking tot de voorgestelde moderatoren; indien deze bezwaren gegrond blijken, zal hiermee uiteraard rekening gehouden worden. Tegen het einde van de week zullen de uiteindelijke moderatoren dan officieel in functie gesteld worden.

    Ik wil graag nog vermelden dat onze bijzonder sympathieke Nederlander BBB zich eveneens bereid verklaard heeft om als moderator op te treden, voor het geval we niet voldoende andere kandidaten zouden hebben. Ik heb heel veel waardering voor zijn initiatief, en houd hem beslist in het vizier als reservist. Moge hij hierin zijn volstrekte aanvaarding herkennen als Nederlander op dit Belgisch forum, en zich meer dan ooit welkom voelen in ons midden.

    Ik wil ten slotte ook nog graag alle andere forumleden danken voor hun actieve deelname aan dit forum. Het feit dat ze geen formele moderatorfunctie waarnemen, hoeft hen geenszins te weerhouden van opmerkingen en suggesties die dit forum nog aangenamer zouden kunnen maken. Op dit forum staan we volkomen open voor iedereen, en is de bijdrage van Jan met de Pet even belangrijk als deze van de moderatoren en de forumbeheerder.
    « Laatst bewerkt op: woensdag 02 augustus 2006 - 00:56:22 door jozef »
    "Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."