Auteur Topic: Gevraagd: kandidaat-moderatoren voor dit forum  (gelezen 10198 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Gevraagd: kandidaat-moderatoren voor dit forum
« Reactie #15 Gepost op: woensdag 02 augustus 2006 - 00:59:48 »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Gevraagd: kandidaat-moderatoren voor dit forum
« Reactie #16 Gepost op: woensdag 02 augustus 2006 - 02:34:11 »
Mooi lijstje, ik wens ze veel succes, en bewonder ze voor hun uithoudingsvermogen.
Neutraal blijven bij hevige discussies is niet simpel.

Ik zie de functie van moderator (de ingeburgerde term op forums) niet in de eerste plaats als modereren in de zin van matigen, maar veeleer als modereren in de zin van het animeren van de gedachtenwisselingen, het opsplitsen en verhuizen van postings en draden zodanig dat er orde op het forum heerst, en het in goede banen leiden van eventuele conflicten.

Juist het niet censureren, maar het convergeren van de vaak enorme energie die achter een eventueel conflict schuilgaat, naar een meerwaarde voor het forum, kan enorm verrijkend zijn.

Ik ben ervan overtuigd dat de voorgestelde moderatoren hiertoe beter in staat zijn dan ik, die er meestal nogal zwart-wit tegenaan ga.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Gevraagd: kandidaat-moderatoren voor dit forum
« Reactie #17 Gepost op: woensdag 02 augustus 2006 - 14:52:36 »
Ik denk ook wel dat ze dat goed zullen doen en dat dit het overgrote deel van de noodzaak aan kennis zal dekken.

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: Gevraagd: kandidaat-moderatoren voor dit forum
« Reactie #18 Gepost op: donderdag 03 augustus 2006 - 15:50:58 »
Citaat
Ik zal eerstdaags zo een team voorstellen, waarbij ik zeker een vorm van inspraak zal verlenen aan de forumleden. Dat laatste mag dan misschien ongebruikelijk zijn op een forum, maar ik beschouw dit forum niet als "mijn" forum; het is ons forum, dat dank zij de bijdragen van alle posters groeit en bloeit, en ik ben er erg op gesteld dat niet alleen ik, maar ook jullie het hier naar jullie zin hebben.
Zo'n vermoeden had ik al.  ;)
Ik vind dat een verstandige keuze.

Ik heb geen  bezwaar tegen één van deze kandidaten maar ik vind 4 moderatoren eigenlijk wel wat veel voor zo'n 20-30 leden. Geen al te groot bezwaar, wel even deze kritische kanttekening plaatsen.

Citaat
Ik wil graag nog vermelden dat onze bijzonder sympathieke Nederlander BBB zich eveneens bereid verklaard heeft om als moderator op te treden, voor het geval we niet voldoende andere kandidaten zouden hebben. Ik heb heel veel waardering voor zijn initiatief, en houd hem beslist in het vizier als reservist.
Als het nodig mocht zijn dan stel ik me nog steeds beschikbaar om één van de moderatoren te worden.

Citaat
Moge hij hierin zijn volstrekte aanvaarding herkennen als Nederlander op dit Belgisch forum, en zich meer dan ooit welkom voelen in ons midden.
Dat was al het geval hoor :)


Citaat
Ik zie de functie van moderator (de ingeburgerde term op forums) niet in de eerste plaats als modereren in de zin van matigen, maar veeleer als modereren in de zin van het animeren van de gedachtenwisselingen, het opsplitsen en verhuizen van postings en draden zodanig dat er orde op het forum heerst, en het in goede banen leiden van eventuele conflicten.
Ik zie dat ook zo. Ik wil hier graag nog even aan toevoegen dat ik vind dat ieder lid van een forum gedachtenuitwisselingen kan animeren en mee conflicten kan oplossen. Een moderator moet het goede voorbeeld geven en heeft daarom sterker die plicht maar dit zijn in mijn ogen taken die ieder forumlid op zich mag nemen en misschien zelfs wel op zich moet nemen.











Citaat

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Gevraagd: kandidaat-moderatoren voor dit forum
« Reactie #19 Gepost op: donderdag 03 augustus 2006 - 16:41:22 »
Ik heb geen  bezwaar tegen één van deze kandidaten maar ik vind 4 moderatoren eigenlijk wel wat veel voor zo'n 20-30 leden. Geen al te groot bezwaar, wel even deze kritische kanttekening plaatsen.

Ik begrijp je, maar daar staat tegenover dat er van meetaf aan op het forum een aantal functies moeten vervuld worden, ongeacht het aantal leden. Ik kan onbeschikbaar zijn (vakantie, gevangenis, ziek, ongeval, dood), en als het forum dan in de soep draait, is het goed dat er enkele informatici toegang tot de server en de webhoster hebben. Mocht er een tros onverlaten neerstrijken, dan is het goed dat met enkele mensen overleg kan gepleegd worden over de maatregelen die zich opdringen. En natuurlijk moet erover gewaakt worden dat alle verkeersvragen beantwoord worden met correcte informatie.

Citaat
Citaat van: Jozef
Ik zie de functie van moderator (de ingeburgerde term op forums) niet in de eerste plaats als modereren in de zin van matigen, maar veeleer als modereren in de zin van het animeren van de gedachtenwisselingen, het opsplitsen en verhuizen van postings en draden zodanig dat er orde op het forum heerst, en het in goede banen leiden van eventuele conflicten.
Ik zie dat ook zo. Ik wil hier graag nog even aan toevoegen dat ik vind dat ieder lid van een forum gedachtenuitwisselingen kan animeren en mee conflicten kan oplossen. Een moderator moet het goede voorbeeld geven en heeft daarom sterker die plicht maar dit zijn in mijn ogen taken die ieder forumlid op zich mag nemen en misschien zelfs wel op zich moet nemen.

Daar heb je volkomen gelijk in. Alleen: laten we hopen dat het op dit forum niet gebeurt, maar bij een conflict krijg je soms het verschijnsel dat de forumleden zich in groepen tegenover elkaar gaan opstellen. En dan zijn er enkele mensen nodig die, in nauw overleg met elkaar en in het belang van het forum, kunnen zeggen: "Zo en niet anders", en over de technische middelen beschikken die daarbij nodig zijn.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Gevraagd: kandidaat-moderatoren voor dit forum
« Reactie #20 Gepost op: dinsdag 08 augustus 2006 - 16:30:56 »
Met genoegen kan ik mededelen dat er geen enkel bezwaar geuit werd tegen de voorgestelde moderatoren.

Ik vraag dan ook

  • benny stinkens
  • Bertje
  • JC
  • os2lover
om vanaf nu hun functie als moderator te willen opnemen, waarvoor ze zich alvast van mijn beste dank mogen verzekerd weten, en wens hen veel succes en voldoening toe met deze activiteit.

Oane geht noch ...

Ein Prosit der Gemütlichkeit
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline benny stinkens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 902
  • Geslacht: Man
Re: Gevraagd: kandidaat-moderatoren voor dit forum
« Reactie #21 Gepost op: dinsdag 08 augustus 2006 - 16:52:14 »
Dank je wel Jozef,

We zullen zeker ons best doen en als de site blijft bollen zoals ze nu bezig is zal het zeker aangenaam zijn.
Het is hier gezellig en ik ben nog geen enkel lelijk woord tegengekomen  ;)

Integendeel er zijn lange gesprekken en ik merk dat iedereen zijn standpunt duidelijk maakt met respect voor de anderen en ik hoop dat dit nog lang zo blijft. 8)

Ik wens dus iedereen nog een aangenaam verblijf op deze site.
Groetjes Benny

Offline os2lover

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 497
  • Geslacht: Man
    • BASM
Re: Gevraagd: kandidaat-moderatoren voor dit forum
« Reactie #22 Gepost op: dinsdag 08 augustus 2006 - 17:18:19 »
Hehe ik kan het niet beter verwoorden collega-moderator :-)
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Gevraagd: kandidaat-moderatoren voor dit forum
« Reactie #23 Gepost op: dinsdag 08 augustus 2006 - 21:07:09 »

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Gevraagd: kandidaat-moderatoren voor dit forum
« Reactie #24 Gepost op: woensdag 09 augustus 2006 - 02:11:21 »
Nogmaals proficiat aan de 4 moderatoren :)

Van mij hetzelfde en ook voor jou Rafael op het zusterforum. ;)

Offline eugeen

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 169
  • Geslacht: Man
    • GRATIS RIJBEWIJS ONLINE
Re: Gevraagd: kandidaat-moderatoren voor dit forum
« Reactie #25 Gepost op: woensdag 09 augustus 2006 - 22:06:21 »
Ook van mij een proficiat aan de moderatoren.
Ik zie dat sommige moderatoren zowel hier als op Gratis Rijbewijs Online moderator zijn. Dit kan alleen de goede samenwerking tussen beide fora alleen maar bevorderen.

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Gevraagd: kandidaat-moderatoren voor dit forum
« Reactie #26 Gepost op: donderdag 10 augustus 2006 - 03:07:39 »
Ook van mij een proficiat aan de moderatoren.
Ik zie dat sommige moderatoren zowel hier als op Gratis Rijbewijs Online moderator zijn. Dit kan alleen de goede samenwerking tussen beide fora alleen maar bevorderen.

Dat is inderdaad zo eugeen. ;)