Wat zou er eigenlijk gebeuren als je op sla-olie zou rijden. De meeste diesels kunnen dit zonder problemen aan, zeker de oudere. Momenteel is slaolie goedkoper dan diesel, zeker als je deze in grote hoeveelheden koopt. De prijs van een liter olie in de LIDL is al onder de officiële dieselprijs, bij aankoop van 100 l moet de prijs er al een stuk onder liggen. Ik weet niet of men deze kan opsporen.
Hetzelfde geldt voor Jet A1, vliegtuigbrandstof bij de meeste gekend als kerosine. De prijs hiervan is ongeveer 0,65 €/l. Kerosine is zeker niet de explosieve brandstof die de mensen denken dat het is. Het is in wezen niet veel meer dan diesel zonder vluchtige bestanddelen en met een laag smeltpunt, dit om stolling in de tanks op grote hoogte tegen te gaan en om het uitkoken (destilleren) van de vluchtige bestanddelen op grote hoogte te vermijden (door de verminderde luchtdruk).
Jet A1 werkt perfect in een dieselmotor. De mercedes diesels worden door een bedrijfje geavioniseerd en zijn zeer succesvol. Kijk maar eens op
http://www.thielert.com/.
Ik wil niemand aanmoedigen om de wet te overtreden. Ik vrees echter dat er nogal wat personen de hierboven beschreven kennis ook bezitten en dat er dus nog wel meer mensen zijn die niet op de correcte diesel rijden.