Is het jullie al opgevallen dat er ook in Vlaanderen absurd weinig BAC-controles worden gehouden?
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.Dit is een slecht geformuleerde zin maar als ik het goed begrijp dan is meer dan de helft van de BAC-controles in één van de twaalf maanden gehouden. Dit geeft te denken, nietwaar?
4.272 BAC-controles door de Vlaamse politie. Even nuchter denken...
Meer dan 6.000.000 Vlamingen, 4.272 BAC-controles in het ganse jaar. Stel dat 4.272.000 Vlamingen frequent auto rijden dan zou 1 op 1.000 autobestuurders gecontroleerd zijn.
Hierbij ga ik nog voorbij aan het feit dat hier ook veel buitenlanders rijden en dat veel BAC-controles geen efficiënte controles zijn.
Agent: 'heb je gedronken?' Zatlap: Nee. Agent: 'dan is het goed, rijd maar door'.

Persoonlijk zou ik antwoorden dat ik gedronken heb; ja (water, fruitsap, soda). Flauw maar ja, stel dan correct de vraag.
Zo moeilijk is het toch niet om te vragen; 'Meneer, heeft u vanavond al een alcoholische drank genuttigd?'
Bepaalde politiezones zijn actiever dan andere. De politiezone van Athus-Aubange verrichte in 2006 399 alcholcontroles, de federale wegpolitie van Jabbeke 362.
[/quote]
Dit gaat dus door voor een actieve controle.
Weer even nuchter denken...
399 controles in 365 dagen, één controle per dag. Goh, dat zet echt zoden aan de dijk.
En ondertussen blijven ze de snelheidslimieten maar verlagen. Het is altijd het snelheidsmonster waardoor er verkeersongelukken ontstaan. Het kan natuurlijk niets te maken hebben met; alcohol, andere harddrugs, voorrangsnegatie, slecht gebruik van richtingaanwijzers, bumperkleven, op de verkeerde rijstrook rijden op het verkeerde moment enz.