Auteur Topic: Niet opvallend minder doden en gewonden door flitscamera's  (gelezen 2693 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Niet opvallend minder doden en gewonden door flitscamera's
« Gepost op: vrijdag 28 juli 2006 - 08:43:10 »
Citaat van: Gazet van Antwerpen

27/07 Niet opvallend minder doden en gewonden door flitscamera's

Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

« Laatst bewerkt op: dinsdag 09 augustus 2011 - 22:12:45 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Bertje

• Gevorderde
Re: Niet opvallend minder doden en gewonden door flitscamera's
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 28 juli 2006 - 17:55:26 »
Inderdaad, het beste voorbeeld dat ik ken is wel de de Antwerpseweg tussen het Albertkanaal en de ring van Geel. Daar staan er zoveel (maar op dit ogenblik wel eentje minder dan vroeger, zie hier) dat niemand het aandurft om sneller dan 70km/h te rijden.

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
Re: Niet opvallend minder doden en gewonden door flitscamera's
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 28 juli 2006 - 18:23:32 »
Misschien werkt het hier minder goed omdat ze niet op plaatsen staan waar ze veiligheid toen toenemen, maar op plaatsen staan waar ze meer boetes opleveren.

Een goed voorbeeld vind ik de ring van Turnhout. Hier staan de camera's tussen de lichten en staat er dikwijls nog een zwart golfje te flitsen niet ver van het politiebureel. De ongevallenstatistieken geven echter weer dat de ongevallen op de kruispunten gebeuren. Een gecombineerde snelheid, roodlichtflitser had hier toch een beter resultaat gegeven, denk ik.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519