Auteur Topic: Vijftien procent voertuigen heeft defecte verlichting  (gelezen 1426 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Vijftien procent voertuigen heeft defecte verlichting
« Gepost op: donderdag 15 november 2007 - 15:51:21 »
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline e49Memling

• Meer dan expert
Re: Vijftien procent voertuigen heeft defecte verlichting
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 15 november 2007 - 19:03:19 »
Of gebruikt... de verkeerde verlichting, door onwetendheid, nonchalance of verkeerde spaarzaamheid.
Ik zie er veel met standlichtjes rijden bij regen, mist, halfduister of waar voldoende wegverlichting is.
Mistlichten vooraan-achteraan zonder mist of regen enz.
Ze vormen ook allemaal verhoogde risico's voor ongevallen.

Offline bibi585

• Meer dan expert
Re: Vijftien procent voertuigen heeft defecte verlichting
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 15 november 2007 - 21:36:48 »
Ik dacht dat er veel meer waren, ofwel rijden die met kapotte of verkeerd afgestelde lichten meer in het donker.

Die mistlichten, zowel voor als achter, mogen van mij gerust verboden worden.
Voor die ene keer per jaar dat ze effektief van doen zijn moeten ze voor die ene keer maar wat beter opletten. Nu is misbruik ervan schering en inslag en zelden wordt er iets tegen ondernomen.
Vooral bij regenval in het duister zijn ze erg storend, trouwens een piekmoment van ongevallen (kop/staart).
Men is verblind door de mistlichten en merkt de remlichten niet of te laat op en patat tis prijs.