BBB, er zijn genoeg accidentjes met kinderen die geen ambulance vereisen, maar misschien wel een paar hechtingen...
Nu, ik drink gewoon niet... 
Als jouw kleine van de trap zou vallen en hierbij ernstig gewond raakt dan is het zeer onverstandig wanneer jij, als ongetraind persoon (wat ik nu even veronderstel), hem zelf naar de kliniek brengt.
Dan doe je er beter aan om de ambulance te laten komen.
Als het kind niet ernstig gewond geraakt dan kan je vaak wel even wachten totdat iemand anders het kind naar het ziekenhuis brengt. Nu zal het er ook van af hangen hoeveel je gedronken hebt, hoe goed je tegen de alcohol kan, de omstandigheden waaronder je hebt gedronken (bijvoorbeeld wel of niet nuchter) en het individu zijn rijvaardigheid.
Het linke van alcohol is dat de persoon zelf niet in de gaten heeft dat zijn vaardigheden tijdelijk zijn verminderd door de alcohol aangezien zelfoverschatting nu juist één van de symptomen is.
Ik zeg niet dat het in alle omstandigheden not done is om te rijden als je kort daarvoor wat alcohol hebt gedronken maar als je het ook maar enigzins kan vermijden dan is het verantwoordelijker om niet te rijden.
Wanneer het wel ernstig is en het kind bijvoorbeeld bewusteloos is of mogelijk pijn heeft aan zijn nek/rug blijf dan vooral van hem af en laat hem liggen. Wanneer er bijvoorbeeld een wervel is verschoven dan kan het kind ernstige schade oplopen aan zijn zenuwen wanneer hij beweegt.
Ik weet niet of jij een gezin of kinderen hebt?
Ik ben zelf kind geweest.

In mijn buurt kenden de mensen elkaar nog.
Was er iets dan kon je altijd terecht bij één van de vele buren met wie we contact hadden (er was altijd wel iemand thuis).

Dus ook om bijvoorbeeld eventjes het kind van de 'buren' naar het ziekenhuis te brengen, dat deed je daar gewoon voor elkaar.
Andersom hebben we eens voorgehad dat een kind van de buren werd gebeten (bij haar thuis) door een konijn en dat zij dan bij ons aanbelde en dat mijn moeder haar vervolgens eventjes naar het ziekenhuis bracht voor een tetanusinjectie.
De norm nu maakt het mogelijk om, zoals ik schreef, om na, wat voor veel mensen een normale maaltijd is (met een glaasje wijn of een pintje) toch nog onder de 0,5 in onverwachte omstandigheden de straat op te kunnen.
Voor
sommige mensen is dit een normale maaltijd. Er zijn waarschijnlijk meer mensen die geen alcohol drinken tijdens het eten. Ik raad om gezondheidsredenen iedereen aan om gemiddeld niet meer dan 3 alcoholische consumpties per dag te drinken.
De 0,2 norm maakt dat je in een gezin nooit meer een glaasje zou kunnen drinken, dat is wat ik bedoel.
Ik vraag me af ofdat dit wel waar is. Volgens mij kan je ook met die 0,2-norm nog wel 1 glaasje wijn drinken hoor.
http://en.wikipedia.org/wiki/Blood_Alcohol_ContentTrouwens, ongevallen die voorkomen uit alcoholverbruik zijn echt niet van diegenen die onder de 0,5 norm zitten, maar van diegenen die er (veel) boven zitten
Dat is jouw geloof.
1-3 pintjes is ook zeker al genoeg om een lagere alertheid te hebben, je eigen te overschatten en een slechter beoordelingsvermogen en een slechtere coördinatie te hebben. Al deze factoren zorgen er al voor dat het risico op een ongeval groter wordt. We kunnen nu gaan soebatten over gradaties in risico maar een risicostijging is er.
Drink je nog wat meer, waarbij het exacte aantal glazen afhangt van het individu en de omstandigheden, dan komt er nog eens bovenop dat jouw dieptezicht en periphere zicht verslechteren, dat jouw visie minder snel herstelt na verblinding (zonlicht, koplampen van tegenligger), dat jouw redeneervermogen verslechtert en dat jouw reflexen minder goed worden.
Natuurlijk kan een goede rijvaardigheid deze risico's verminderen doordat je meer marge krijgt om verkeerde inschattingen te compenseren maar ik zou hier toch niet al te veel op rekenen al is het maar dat 90% van de chauffeurs van zichzelf denkt dat ze goed kunnen rijden terwijl maar een kleine minderheid van de chauffeurs inderdaad goed kan rijden.
Ik ben een voorstander van de 0,2-norm, voor mij wegen de voordelen zwaarder dan de nadelen. Wel is dit symboolpolitiek zolang de politie er zo weinig op controleert.