Auteur Topic: Vlammerke is bak! ;D  (gelezen 4899 keer)

Offline vlammerke

• Starter
  • *
Vlammerke is bak! ;D
« Gepost op: dinsdag 27 november 2007 - 08:36:39 »
Alvast bedankt voor de uitnodiging Joeri!
Lang geleden!

Ik ben dus vlammerke, iemand met een zwaar verleden bij ikbenertegen.be en tuftufclub.be Dat laatste is volgens de media een "organisatie" al-quaida waardig, maar insiders weten beter.
In alle geval heb ik me al wel enkele jaren met verkeer beziggehouden, en dan vooral de frustratie inzake verkeerd beleid, gestapo-praktijken van de blauwbloezen en parkeerwachten etc.
Verwacht van mij niet meteen een blad voor de mond, ik zeg het zoals ik denk op een forum. Het is een vorm van ventilatie, die meestal recht voor de raap gaat. Uiteraard met het nodige respect en beleefdheid  :P

Ik heb ondertussen al een 200K Km afgeraced met de wagen, zonder enig ongeval (hetzij langs achter aangereden aan een verkeerslicht  ::)) en sinds laatste lente ook al 9000Km met de Moto.

Met dat laatste ben ik enige tijd geleden goed op de bek gegaan, dus dat is voorlopig wat minder. Een verhaal op zich, helaas met gevolg dat ik mijn milt kwijt ben. Dit niet meteen door de val, maar omdat er een gigantische cyste opzat die gesprongen is allicht bij het rechttrekken van de moto.

Door snelheid? Nope! ik weet best hoe snel dat ding gaat, maar dit gebeurde op de Mechelse buitenring aan 70peruur! (en geen 90 zoals toegelaten  :P)
Ik kwam van de E19, het regende oude wijven, ik ging rustig door de lange bocht en kwam "beneden". Het licht sprong op oranje en rood, ik liet gas los van 90 tot 70, begon aan te remmen (niet echt doorremmen, maar de aanvang) en lag plots op mijn muil.... Mazout op de baan.

Shit happens zeg maar.
Aanvankelijk geen lichamelijke schade, zoals steeds in "full leathers" met extra protectoren in de vest.

Verder weet ik niet zo zeer wat te vertellen, dus als je per sé iets wil weten vraag je het maar. Ik ga eens verder rondloeren op dit forum.

Groetjes!

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
Re: Vlammerke is bak! ;D
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 27 november 2007 - 08:50:54 »
Welkom vlammerke. Hier is plaats voor elke mening ! Wij wensen allemaal een veiliger verkeer, maar zullen ons al eens kritisch uitlaten tegen het huidig verkeersbeleid.

Je vindt hier alvast nog enkele motorrijders en zal dus zeker wat ervaringen kunnen uitwisselen.

"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 27 november 2007 - 14:28:16 »
Ook van mij een hartelijk welkom, vlammerke. We hopen dat je hier geregeld zult posten, en je deelname aan het forum voor jou een aangename en verrijkende ervaring zal zijn.  ;)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 29 november 2007 - 14:28:45 »
Vanharte welkom van mij ook.

Inderdaad lang geleden en ik weet zeker dat je op jou specifieke wijze een vruchtbare bijdrage kan leveren op dit forum.
Ik heb een tijdlang gezocht op een manier om je te bereiken na de teloorgang van ikbenertegen en ben blij dat het Joeri blijkbaar toch gelukt is.

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 29 november 2007 - 16:26:20 »
Welkom. Zolang je het met respect doet mag je van mij elke mening ventileren. ;)

Wat was ikbenertegen voor forum?

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 29 november 2007 - 17:56:54 »
Wat was ikbenertegen voor forum?

Renaat Landuyt heeft een website www.ikbenvoor.be in het leven geroepen. Om de boot van tegenstanders van zijn beleid af te houden, werd meteen ook de domeinnaam www.ikbentegen.be gereserveerd. Vandaar dat iemand het initiatief genomen heeft om www.ikbenertegen.be op te richten.

Het was een drukke website, maar de initiatiefnemer is er helaas mee gestopt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 29 november 2007 - 23:14:15 »
Ja, maar wat voor website/forum was het?
Werd er kritisch gediscussieerd over het gevoeerde (non/wan)beleid?
Wanneer sloot die site?
Waarom werd die site opgedoekt?

Ik vind het een prachtig initiatief. Het zegt imho veel over het gebrekkige functioneren van de overheid dat ze de domeinnaam www.ikbentegen.be claimden, het riekt akelig veel naar propagande (hard roepen dat we met zijn allen goed bezig zijn en het kritische tegengeluid de mond snoeren). Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.
« Laatst bewerkt op: donderdag 29 november 2007 - 23:17:23 door BBB »

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #7 Gepost op: donderdag 29 november 2007 - 23:49:28 »
Ikbenertegen was een praatbarak. Het was een relatief klein clubje mensen die niet akkoord waren met het beleid. De sfeer was anders dan op dit forum, eerder een plek waar men zijn frustraties kwijt kon. De site is opgedoekt toen de beheerder plotseling verdween. Er waren zelfs plannen voor een versie 2, maar plots was de beheerder verdwenen.

Het ook claimen van het domein ikbentegen was inderdaad een sterk staaltje van web-marketing door Het Land Uit. De site ikbenvoor gebruikt trouwens ook bedenkelijke technieken om hun statistieken op te schonen. Propaganda is inderdaad geen slecht woord voor dit soort technieken.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline vlammerke

• Starter
  • *
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 30 november 2007 - 08:52:10 »
En wat vooral stoorde; Wij (van ikbenertegen) poste regelmatig beleefde constructieve doch vraagstellende berichten op het forumpje van ikbenvoor.
Deze werden steevast na enkele minuten weer weggegooid door de moderator, username werd gebanned....

Recht op vrije meningsuiting.....

ZO werkt nonkel renaat dus!

En we poste toen heus geen scheldtirades hoor (toch niet aanvankelijk  ;D)

In alle geval dulde men er geen kritiek, wat al duidelijk was door de registratie van ikbenertegen.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #9 Gepost op: vrijdag 30 november 2007 - 15:07:03 »
De site ikbenvoor gebruikt trouwens ook bedenkelijke technieken om hun statistieken op te schonen.

Precies. Als je je inschreef op de nieuwsbrief, vernam je pas daarna dat je daardoor tot diegenen gerekend werd die het beleid van Landuyt zouden goedkeuren.

Offline vlammerke

• Starter
  • *
« Reactie #10 Gepost op: vrijdag 30 november 2007 - 15:24:47 »
De site ikbenvoor gebruikt trouwens ook bedenkelijke technieken om hun statistieken op te schonen.

Precies. Als je je inschreef op de nieuwsbrief, vernam je pas daarna dat je daardoor tot diegenen gerekend werd die het beleid van Landuyt zouden goedkeuren.

Dat is ook waar!

Inclusief als je op het forumpje een bericht naliet!

Als je even iets van een naam op die site achterliet ging de counter met "aanhangers" met 1 omhoog....

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #11 Gepost op: vrijdag 30 november 2007 - 16:51:47 »
Staatspropaganda dus. Het mooie van de democratie en de vrije media is dat dit soort technieken altijd een boomerangeffect hebben. ;D
« Laatst bewerkt op: vrijdag 30 november 2007 - 16:53:42 door BBB »