Auteur Topic: ???????????????  (gelezen 2727 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline xantingo

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 110
???????????????
« Gepost op: dinsdag 27 november 2007 - 08:58:41 »
Beste moderatoren, er lijkt me hier een compleet topic verdwenen te zijn...  niet erg netjes om een (blijkbaar) nogal delicaat onderwerp waarin Jozef aanvallen lanceert op andere fora en -deelnemers na enkele reacties van de betrokkenen zomaar weg te gooien...
Niet eens in de schrootpers, maar gewoon weg.

Ik ben ter info even in de forumetiquette gedoken:

Citaat van: jozef
De basis: respect voor elkaar

De gedachten zijn vrij. Op het forum ontmoeten mensen met zeer uiteenlopende opvattingen elkaar. Wat voor de ene vanzelfsprekend lijkt, is dat niet voor de andere. Het is niet de bedoeling gelijk te halen. Als verschillende meningen elk met rationele argumenten naar voor gebracht worden, kan de confrontatie ervan tot een wederzijdse verrijking leiden.

Het is daartoe wel vereist dat we elkaar als mensen respecteren en beleefd en vriendelijk met elkaar omgaan. Hoe meer je uit de toon valt en hoe minder hoffelijk je je op het forum gedraagt, hoe minder mensen geneigd zullen zijn je bij te treden.

Persoonsgebonden aanvallen worden niet geduld.

Door wie worden die niet geduld? Een aantal anderen en ik krijgen een persoonlijke aanval te slikken van Jozef en na onze reactie verdwijnt het gehele topic.

Citaat van: jozef
Bijdragen die een scheldwoord, een belediging of een gelijkaardige ontsporing inhouden, worden door de forumbeheerders en moderatoren zonder commentaar uit de draad verwijderd. Als het nodig is, kan een thema in zijn geheel afgesloten worden en in de schrootpers belanden. In uitzonderlijke gevallen kan een forumlid voor een vooraf bepaalde duur het gebruik van één of meer functies van het forum ontzegd worden.

Dergelijke modererende ingrepen worden beslist niet graag doorgevoerd. Ze zijn evenwel soms noodzakelijk om een passende discussiecultuur op het forum overeind te houden.

Ik heb in de schrootpers gezocht, maar niks gevonden. Voor mij is het nu dus helemaal duidelijk: al wie niet naar de pijpen van Jozef danst, wordt gewoon van het forum weggeveegd. Niet geband, want dat valt een beetje te veel op, maar gewoon met het ganse topic verdwenen in cyberspace...

Het getuigt van bijzonder weinig respect voor deelnemers aan dit forum om op die manier te werk te gaan.

Toevallig lees ik vandaag op een niet-meer-bevriend forum wel een reactie van Jozef om mensen naar dit forum te lokken. Best dat je dan eerst alle kritiek verwijdert, natuurlijk....

En deze mag je dan wel in de rubriek "Humor" klasseren:

Meer dan op welk ander forum ook, wordt hem hier desondanks nog altijd de ruimst mogelijke vrijheid van meningsuiting gewaarborgd, mits hij zich er zich, zoals iedere andere forumdeelnemer, aan de wet en aan de forumetiquette houdt.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 27 november 2007 - 09:04:10 door xantingo »
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8)

gratis rijbewijs online-forum
wegcode.be

Offline benny stinkens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 902
  • Geslacht: Man
Re: ???????????????
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 27 november 2007 - 11:12:34 »
Beste xantingo,

Ik denk dat je dit een beetje verkeerd ziet.
We zijn namelijk druk achter de schermen bezig om de vijandigheden (tussen iedereen) gedaan te maken.

En ik heb op dit moment ook nog niet alle informatie maar het zou wel eens terug de goede kant kunnen opgaan en het zou me niet verbazen dat het verdwijnen van deze topic eerder de bedoeling heeft om met een schone lei te beginnen.

Dus zie het aub niet als een aanval, verwijt of wat dan ook naar jou of wie dan ook toe.

Ik zou eerder zeggen wacht af en stel je niet direct defensief op (dit is niet alleen voor Xantingo zo maar voor iedereen)

Ik neem aan dat JC van zodra hij de tijd heeft wel het één en ander zal toelichten.

wooter

  • Gast
Re: ???????????????
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 27 november 2007 - 11:26:25 »
En bovenal:

 ;)

Offline eugeen

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 169
  • Geslacht: Man
    • GRATIS RIJBEWIJS ONLINE
Re: ???????????????
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 27 november 2007 - 14:12:18 »
Ik heb inderdaad een positief gesprek gehad met JC.
Ik meen dat JC, in overleg met andere moderators, en deels op vraag van mij, bezig is met topics waarin over en weer gediscussieerd wordt over collega's te verwijderen  om met tabula rasa te kunnen starten