Auteur Topic: Verdomde hollanders!!!  (gelezen 9482 keer)

Offline vlammerke

• Starter
  • *
Verdomde hollanders!!!
« Gepost op: zaterdag 01 december 2007 - 15:21:37 »
 Om toch maar even een stereotype aan te snijden;

Reed ik gisteren naar huis vanuit Antwerpen. Stoot ik daar letterlijk een paar keer op irritante hollanders met hun nog irritantere rijgedrag!

Eerst op de ring, ik voeg in, voeg verder door (zat eerst op de afslagstrook naar E313) maar nee hoor: noodgedwongen op de strook moeten blijven tussen 2 vrachtwagens want links van mij reed een irritante hollander die niet door had wat mijn bedoelingen waren. 2 vrije stroken links van hem, maar even uitwijken en mij ertussen laten zat er niet in...  Teneindelijk heeft de vrachtwagen achter mij plaats moeten laten, heb ik ingehouden en achter die zeikert toch kunnen invoegen op de ring zelf.  ::) Desondanks mijn richtingaanwijzer en zelfs even klaxon had die niets door  >:( Mooi claxonconcertje van mij en de vrachtwagen had hij dan ook verdiend  :P

Dan, rij ik rustig 130 de ring over op het linkse vak. Zie ik dat ik wel erg vlot nader opalweer een hollander voor me. Ik trek even an men lichten om hem attent te maken op mijn komst. Alweer 2 stroken vrij rechts van hem, maar nee hoor. Blijven volharden aan 100 op de linkerstrook.. Ik al enkele keren geflikkert van 'opzouten eikel'maar noppes. Dan maar rechtsom hé.

Flink geirriteerd verder, richting E19 brussel, blijft er een fransoos dit keer links pal naast een vrachtwagen hangen... lekker met zen allen erachteraan dus, nu goed, daar is een scherpe bocht ook, maar goed. Dan op de E19 ALWEER een hollander die zich lekker links hield aan net geen 120. Helaas redelijk druk in die zin dat rechtsomgaan niet altijd even veilig leek (als er dan iemand van rechts naar het midden komt... je weet wel. drukte viel best mee)

Nu was men geduld op na enkele KM en kansen genoeg om zonder vertragen of problemen even op te krassen, ik mijn pinker aangezet, wat linkser gaan rijden, faren en claxon, achter mij waren nog enkele wagens die graag wat sneller naar huis wilden. Begon hij nog wat te gebaren en te remmen.

Dat deed de deur dicht en ik ben hem rechtsom voorgegaan. En dit keer met niet meer plaats dan nodig bij het invoegen.

Vraag ik me af: leren die hollanders wel autorijden? Dat begint echt wel op te vallen en te irriteren.

Rij bijvoorbeeld maar eens achter een Duitser die minder snel gaat, nog voor je er 20 meter achter hangt gaat die al hoffelijk opzij als hij kan. Een hollander gaat niet opzij tenzij je hem van de baan gaat duwen >:( >:( >:(

« Laatst bewerkt op: zaterdag 01 december 2007 - 15:26:13 door vlammerke »

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: Verdomde hollanders!!!
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 01 december 2007 - 15:57:11 »
Goh, één Nederlander blijkft links plakken aan 100 km/uur en alle Nederlanders zijn zo. ::)
Ik weet niet hoe de verkeerssituatie was maar linksplakken is inderdaad ergerlijk, ik zie het echter ook veel Vlaamse automobilisten doen.

Citaat
Dan op de E19 ALWEER een hollander die zich lekker links hield aan net geen 120.
Wat is dan het probleem? Je rijd toch tegen de maximumsnelheid?

Citaat
Vraag ik me af: leren die hollanders wel autorijden?
Met het risico JC op het spek te binden ;D: ja, die Nederlanders leren rijden. Gemiddeld 35 uur les van een rijschool voordat ze examen mogen doen, op het examen worden itt hier ook nog maneuvres getoetst.
Ik garandeer jou dat ook veel Nederlanders zich afvragen ofdat de Belgen wel leren rijden, in dit geval veelal terecht aangezien de meesten geen rijles hebben gevolgd. Veel Nederlanders die ik ken rijden liever niet in België, ze vinden dat de Belgische chauffeur nogal agressief en ondoordacht is, ze ergeren zich aan de slechte bewegwijzering en de vele gaten en scheuren in de wegen.
Ik heb overigens in geen enkel land zo verdomd veel voorrangsnegatie en zo'n gebrekkig gebruik van richtingaanwijzers gezien als in België, behoorlijk ernstig en verwijtbaar aangezien voorrangsnegatie de grootste oorzaak is van verkeersongevallen (geloof vooral niet de politiek gekleurde cijfers van de Vlaamse/Belgische overheid). Geen wonder dat in België het aantal verkeersdoden het hoogst ligt van alle welvarende landen in Europa, terwijl Nederland het laagste aantal verkeersslachtoffers heeft van alle Europese landen, uitgezonderd één dwergstaatje wat de grootte heeft van een groot dorp.

PS Holland is vooralsnog is geen eigen land maar een provincie van Nederland.
Of is jouw klacht specifiek gericht aan de Hollanders en niet aan de Brabanders, de Limburgers, de Friezen, de Groningers, de Drenthenaren, de Zeelanders, de Nijmegenaren, de Overijsselaars, de Flevolanders, de Utrechtenaren en de Gelderlanders?
« Laatst bewerkt op: zaterdag 01 december 2007 - 19:14:39 door BBB »

Offline Daffodil31LE

• Expert
  • Pienter Pookje
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 01 december 2007 - 17:13:48 »
Of is jouw klacht Specifiek gericht aan de Hollanders en niet aan de Brabanders, de Limburgers, de Friezen, de Groningers, de Drenthenaren, de Zeelanders, de Nijmegenaren, de Overijsselaars, de Flevolanders, de Utrechtenaren en de Gelderlanders?

Bijkomende vraag zal dan ook zijn of je zo goed wil zijn om even duidelijk aan te geven of de personen in kwestie uit Noord- of Zuid-Holland kwamen. Maar dat is sinds begin jaren '50 niet meer zo goed te herkennen, daar men toen overschakelde van provinciale nummerplaten op landelijke... En, BBB, Nijmegen is tot nader order geen provincie. Gewoon een stad (en dan nog een tamelijk rode stad)

Nu, wat ik wel met vlammerke eens ben, is dat de gemiddelde Nederlander zodanig geïndoctrineerd is door het flitsopperhoofd Koos Spee, zodat er van enig vlot verkeer al jaren niets meer te merken is.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 01 december 2007 - 18:36:06 »
Citaat
Dan op de E19 ALWEER een hollander die zich lekker links hield aan net geen 120.

Wat is dan het probleem? Je rijd toch tegen de maximumsnelheid?

Oei, dat is een gevaarlijk gedachtengoed.

Juridisch: je moet in principe zo ver mogelijk rechts rijden, en je mag andere bestuurders niet meer dan naar omstandigheden onvermijdelijk is hinderen. Nooit als een bevoegd persoon optreden als je dat niet bent.

Sociaal:  draag bij tot de vlotheid van het verkeer door niemand onnodig te beletten om in te halen.

"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 01 december 2007 - 22:05:00 »
Of is jouw klacht Specifiek gericht aan de Hollanders en niet aan de Brabanders, de Limburgers, de Friezen, de Groningers, de Drenthenaren, de Zeelanders, de Nijmegenaren, de Overijsselaars, de Flevolanders, de Utrechtenaren en de Gelderlanders?
En, BBB, Nijmegen is tot nader order geen provincie. Gewoon een stad (en dan nog een tamelijk rode stad)
Één van de 2 mooiste steden van Nederland, verdient een aparte vermelding. ;D

Citaat
Nu, wat ik wel met vlammerke eens ben, is dat de gemiddelde Nederlander zodanig geïndoctrineerd is door het flitsopperhoofd Koos Spee, zodat er van enig vlot verkeer al jaren niets meer te merken is.
Dat is een andere kwestie, dat heeft volgens mij weinig te maken met 100 km/uur links rijden; 20 km/uur is immers wel een zeer ruime marge, te meer daar er ook nog wat speling naar boven is (meetonnauwkeurigheidscorrectie).
Veel Nederlanders zullen inderdaad erg voorzichtig zijn dat ze niet te hard rijden, vooral wanneer ze zich de boetes/radarverklikkers niet kunnen veroorloven.
De Vlamingen zijn inmiddels toch ook wel aardig afgericht, nietwaar?

Citaat
Dat hangt er van af ofdat de linksplakker of de achterliggende 'te hard'-rijder dit denkt. ;)
Schooljuf spelen lijkt mij wat risicozoekend. Het punt was dat Vlammeke weinig reden had om in te halen als hij toch al tegen de maximumsnelheid rijdt.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 01 december 2007 - 23:28:02 »
Citaat van: BBB
De Vlamingen zijn inmiddels toch ook wel aardig afgericht, nietwaar?

Juist. Ik zie dat er hoe langer hoe meer zijn die zoals ik rijden. Vroeger hielden we het bij 150 km/h; de pakkans was klein, en de boete redelijk. Nu weten kennen we intussen zeer goed de plaatsen waar we best niet ver over 120 km/h op de teller gaan. Ik kan jou bijvoorbeeld uit het hoofd zeggen dat ze op de E17 van Gent naar Antwerpen dikwijls iets voorbij kilometerpaal 88 staan. Alsmaar meer bestuurders slaan de locaties op in hun GPS. Op andere plaatsen maken we dat dan weer goed tegen 180 km/h.

Citaat
Het punt was dat Vlammeke weinig reden had om in te halen als hij toch al tegen de maximumsnelheid rijdt.

Dat kan alleen Vlammerke weten. Maar zelfs als het puur voor de lol was, had iemand die geen bevoegd persoon was niet het recht om hem dat nodeloos te beletten.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

• Meer dan expert
« Reactie #6 Gepost op: zondag 02 december 2007 - 00:06:39 »

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #7 Gepost op: zondag 02 december 2007 - 01:42:45 »
Wanneer er iemand al een hele tijd voor je hangt, aan ongeveer de maximumsnelheid, schommelen die meestal. Ongemerkt versnellen ze wat, dan is het weer paniek, en gas weer los. Als er dus iemand kilometers voor jou rijdt aan 115 <-> 120km/u, kan ik je garanderen dat ook jij het op je zenuwen krijgt.

Dat is waartoe de verhoging van de pakkans als je sneller dan 120 km/h rijdt op een autosnelweg geleid heeft.

Er wordt nu in trosjes op veel te weinig afstand bij elkaar gereden. Want de ene snelheidsmeter heeft een al wat grotere afwijking dan de andere, en de ene bestuurder weet dat er nog een correctie van 6% toegepast wordt, terwijl de andere dat niet weet. Komt daarbij het effect van het reliëf: velen houden het gaspedaal altijd even diep ingedrukt, waardoor ze in bergop vertragen en in bergaf versnellen.

Je moet maar eens proberen op een Belgische autosnelweg op cruise control te rijden. Je zet de naald van de snelheidsmeter pal op 120 km/h, en schakelt de cruise control in. In Vlaanderen, met zijn geringe niveauverschillen, houdt de auto dan ook exact dezelfde snelheid aan. Je wordt ingehaald door iemand die amper 2 km/h sneller dan jij rijdt en vóór jou invoegt. En even later moet je hem alweer inhalen, omdat hij intussen 4 km/h trager rijdt.

Een ramp is het. Je blijft minutenlang achter een vrachtwagen hangen, omdat er op de middenrijstrook iemand aanzienlijk sneller dan jij aankomt om jou te beletten om nog in te halen. Maar zodra hij naast jou hangt, zakt hij naar nagenoeg dezelfde snelheid als jij af.

En dan spreek ik nog niet over Duitsland, waar bijvoorbeeld een hele rij wagens op de linker rijstrook tegen 160 km/h rijden. Tot er plots een bestuurder van een auto met Belgisch, Nederlands of Oostenrijks kenteken het in zijn hoofd haalt om naar die linker rijstrook uit te wijken tegen amper 120 km/h om een vrachtwagen of een personenwagen met een aanhangwagen in te halen. Kilometers verderop veroorzaakt dat enorme files door het accordeoneffect (Oostenrijkers rijden ongeveer even slecht als Belgen).

Het is wat je ook geregeld beleeft op de Nederlandse autosnelwegen: je rijdt er tegen 120 km/h, en op nauwelijks 5 m vóór jou komt er een Nederlander ingevoegd tegen exact dezelfde snelheid. Hé, ome Joop, als je dan toch de maximum toegestane snelheid niet wil overschrijden: achter mij was er ook nog plaats om in te voegen, hoor!

Zoals ik al eerder schreef: in Nederland heerst er een veel grotere tolerantie tegenover elkaars fouten dan in België, doch wordt er zeker niet beter gereden.

Jammer dat vele Belgen, Nederlanders en Oostenrijkers zich totaal niet aanpassen aan het verkeer als ze in Duitsland rijden. Ze hebben blijkbaar niet het besef dat ze te gast zijn in een ander land, met andere zeden en gewoonten.

Op toeristisch vlak ken ik uiteraard al de opvatting van de gastgevers in het Berchtesgadener Land, een streek die van het toerisme leeft, waar miijn vrouw en ik binnenkort gaan wonen: "We mijden Nederlanders als de pest. Het zijn luidruchtige herrieschoppers, en ze consumeren maar zeer weinig." Een reputatie die ze wellicht al op vele plaatsen hebben.  :D

Moet je weten wat we er laatst in een Biergarten beleefd hebben.

Ik vier de lijn van de hond wat te ver, en hij neemt de trui van een Nederlandse, die op de bank lag, in zijn muil.

Mijn hond kennende, geef ik hem een paar zoentjes, waarop hij prompt de trui lost.

De Nederlandse beweert dat haar trui om zeep is. Ik vraag haar hoeveel die trui gekost heeft, en hoe oud hij is. Ze beweert dat die trui 45 Euro gekost heeft (terwijl hij amper 10 Euro waard leek), en ze hem pas nieuw gekocht heeft (wat ik ten zeerste betwijfel). Ik geef haar daarop niettemin een biljet van 50 Euro, zeggende dat die 5 Euro overschot voor haar busticket is.

Al de aanwezigen op de Biergarten hebben gezien wat er gebeurd is, en beginnen die Nederlandse uit te joelen. Als gevolg daarvan wendt ze zich tot ons en geeft ons 25 Euro terug.

Zo zie je maar dat het gezegde van een kameraad van mij een grond van waarheid bevat: "Als een Nederlander je niet gekloot heeft, is het dat hij het vergeten is."
« Laatst bewerkt op: zondag 02 december 2007 - 02:16:45 door jozef »

Offline Daffodil31LE

• Expert
  • Pienter Pookje
« Reactie #8 Gepost op: zondag 02 december 2007 - 02:09:59 »
Op toeristisch vlak ken ik uiteraard al de opvatting van de gastgevers in het Berchtesgadener Land, een streek die van het toerisme leeft, waar miijn vrouw en ik binnenkort gaan wonen: "We mijden Nederlanders als de pest. Het zijn luidruchtige herrieschoppers, en ze consumeren maar zeer weinig." Een reputatie die ze wellicht al op vele plaatsen hebben.  :D

Dan kennen ze mij nog niet. Enne, Jozef, ik moet - voordat je naar je nieuwe Heimat verhuist - toch echt dringend eens een goed glas met je gaan drinken. Dat heb ik ruim twee jaar geleden al eens gezegd, maar door omstandigheden is dat er nog niet van gekomen.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #9 Gepost op: zondag 02 december 2007 - 02:26:24 »
Enne, Jozef, ik moet - voordat je naar je nieuwe Heimat verhuist - toch echt dringend eens een goed glas met je gaan drinken. Dat heb ik ruim twee jaar geleden al eens gezegd, maar door omstandigheden is dat er nog niet van gekomen.

Dan noteer ik jou alvast op de lijst van de mensen die ik absoluut nog eens willen ontmoeten vóór we naar het Berchtesgadener Land vertrekken, Maarten.

Zou je mij via PB of e-mail nog eens jouw coördinaten willen mededeken, Maarten? Dan zorgen Leslie en ik daar beslist voor!

Offline vlammerke

• Starter
  • *
« Reactie #10 Gepost op: zondag 02 december 2007 - 11:14:22 »
Trek ik één keer mijn muil open, ontketen ik weer een forum-oorlog  ;D

De benaming Hollanders is in de streek waar ik van kom een beetje de dialectbenaming voor Nederlanders.

Eveneens wil ik maar het stereotype aansnijden van 'hollanders kunnen niet met de auto rijden' Dus niks persoonljk (tenminste als jij ook niet met of zonder je sleurhut filles komt veroorzaken op onze snelwegen  :P)

Waar ik absoluut niet akkoord mee ben, is de stelling 'we rijden al de maximum snelheid, dus hoeven we achter ons niet te kijken, ze moeten maar volgen'
Wie zijn zij of jij om in mijn plaats te bepalen hoe snel ik ga rijden??  >:(  Als ik er 160 wil rijden, is dat niet mijn zaak dan???
Trouwens, ken je de regel daqn niet dat je zo rechts mogeljk op de rijweg moet rijden, tenzij om in te halen??

Probeer die mentaliteit maar eens in duitsland, dan rijden ze je gewoon de vangrail in!

Het kanme niet schelen dat Nederlanders in Nederland hun 120 aanhouden en in trossen rijden als ware het druiven.

Hier zijn we in België, en wij hebben nog genoeg verkeersterroristen die best iets vlotter nar huis willen en niet zinnes zijn zich bumper-aan bumper in een trosje te begeven. Levensgevaarlijk is dat!

Het is ook niet dat het spits is of zo, er was ruimte zat! Ik wacht enkel met rechts inhalen tot het me echt te veel wordt, aangezien dit toch niet zonder risico is (er is gevaar mee gemoeid en als de blauwbloezen het gezien hebben kan je je rijbewijs inleveren en tegen de rechter uitleggen dat je iets hebt tegen hollanders  :D)

NIEMAND moet mij gijzelen op de snelweg! Als ik sneller wil, is dat mijn zaak. IK neem dat risico en ik ben verantwoordelijk genoeg om dit op een veilige mannier te doen zonder anderen in gevaar te brengen.

wooter

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: maandag 03 december 2007 - 12:39:13 »
Eerst op de ring, ik voeg in, voeg verder door (zat eerst op de afslagstrook naar E313) maar nee hoor: noodgedwongen op de strook moeten blijven tussen 2 vrachtwagens want links van mij reed een irritante hollander die niet door had wat mijn bedoelingen waren. 2 vrije stroken links van hem, maar even uitwijken en mij ertussen laten zat er niet in...  Teneindelijk heeft de vrachtwagen achter mij plaats moeten laten, heb ik ingehouden en achter die zeikert toch kunnen invoegen op de ring zelf.  ::) Desondanks mijn richtingaanwijzer en zelfs even klaxon had die niets door  >:( Mooi claxonconcertje van mij en de vrachtwagen had hij dan ook verdiend  :P
Verdiend?  Goed, sociaal zou zijn dat ie 'nodeloos' naar het vak links van 'm uitweek zodat jij kon invoegen, maar niets in de wegcode verplicht de Hollander om naar links uit te wijken zodat jij kan invoegen.

Voor de rest: ik hoek er rechts voorbij.  Grootlichttrekken lokt soms een ongewilde reactie uit (noodstops, achtervolgen, ...) en dan ben je er gewoon sneller voorbij rechts.  Totdat je natuurlijk dat busje tegenkomt dat ook vind dat je er niet réchts voorbij mag aan een legale snelheid... :-)

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #12 Gepost op: maandag 03 december 2007 - 18:15:49 »
Het punt was dat Vlammeke weinig reden had om in te halen als hij toch al tegen de maximumsnelheid rijdt.

Ik vraag me eigenlijk af hoevaak jij met de wagen op de baan hangt BBB, kan je daar even een schatting van geven?
Als chauffeur af en toe zolang ik nog student ben en ik me geen auto kan veroorloven. ;)
Ik heb uiteraard al meerdere malen meegemaakt dat ik achter iemand vast zat en de snelheid inderdaad steeds geleidelijk opliep om plotseling weer te dalen. Dat vond ik niet leuk maar het werkt contraproductief om je er over op te winden tenzij het jouw ambitie is om een ongeluk dan wel een CVA te krijgen. ;)
Voldoende afstand houden, zodat je alle tijd hebt om te anticiperen op zijn gekluns en relativeren lijkt me verstandiger.

Citaat
Wanneer er iemand al een hele tijd voor je hangt, aan ongeveer de maximumsnelheid, schommelen die meestal. Ongemerkt versnellen ze wat, dan is het weer paniek, en gas weer los. Als er dus iemand kilometers voor jou rijdt aan 115 <-> 120km/u, kan ik je garanderen dat ook jij het op je zenuwen krijgt.
Tot nu toe niet gebeurt maar ik rij dan ook nog niet dagelijks.
Ik probeer zo veel mogelijk stress te mjden en ik probeer me dan ook zo weinig mogelijk op mijn zenuwen te laten werken door andere mensen.

Offline e49Memling

• Meer dan expert
« Reactie #13 Gepost op: maandag 03 december 2007 - 19:51:17 »
Op toeristisch vlak ken ik uiteraard al de opvatting van de gastgevers in het Berchtesgadener Land, een streek die van het toerisme leeft, waar miijn vrouw en ik binnenkort gaan wonen: "We mijden Nederlanders als de pest. Het zijn luidruchtige herrieschoppers, en ze consumeren maar zeer weinig." Een reputatie die ze wellicht al op vele plaatsen hebben.

Raar maar waar het is in andere landen en streken niet anders!
We gaan al jaren naar Frankrijk meestal de Provence, als ze je taal als Nederlands herkennen schrikken ze (Hollondais?) En herademen ze als je Vlaming blijkt te zijn.
Echt, dit heb ik niet zelf uitgevonden, keer op keer dezelfde reakties, dit kan echt geen toeval meer zijn....

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #14 Gepost op: maandag 03 december 2007 - 21:12:14 »
 :o dit lijken me hier allemaal plots (internationale) vrachtwagenchauffeurs in deze draad. ??? ::) Vreemd. :D ;D