Bertje heeft het inderdaad juist, een "krokodil" bij een rood sein doet de trein niet stoppen, er wordt van de treinbestuurder verwacht te remmen op het ogenblik dat er een 'beperkend' sein (2geel=volgend rood; groengeell H = volgend snelheidsbeperking enz) wordt voorbijgereden.
Oveigens, het krokodil-systeem is achterhaald en aan het verdwijnen, er bestaan nieuwe systemen die nauwgezet al de activiteiten van een treinbestuurder volgen en ingrijpen indien nodig
Op die plaats geeft de 'krokodil' inderdaad een positieve impuls waar op gereageerd moet worden, anders... noodremming.
Treinbestuurders worden -onder meer- getest op hun verantwoordelijkheidsgevoel, wat maakt dat onbezonnen avonturiers weinig kans maken, maar het blijven mensen.
Als ik in het (auto)verkeer zit, en zie hoe iedereen maar zijn gang gaat dan bedenk ik mij, indien treinbestuurders met die mentaliteit zouden rond rijden, dat er binnen de korste keren geen enkele meer over is wegens ingetrokken certificaat (een soort rijbewijs)