Auteur Topic: Truckers hebben meer parkings nodig  (gelezen 1787 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Truckers hebben meer parkings nodig
« Gepost op: woensdag 28 november 2007 - 23:30:46 »
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Truckers hebben meer parkings nodig
« Reactie #1 Gepost op: zondag 02 december 2007 - 22:45:12 »
Dit is een oud zeer die eindelijk nog eens ter sprake komt in de media.
De oplossing zal weer op z'n Belgisch zijn.
Boetes, boetes en boetes, kassakassa.

Als chauffeur heb je dan de keuze, ofwel rij je je schijf kapot (teveel uren), ofwel plaats je je ergens waar je eigenlijk niet mag maar in beide gevallen is het goed mogelijk dat je een fikse boete aan je been hebt.
Die 25% is naar mijn mening nog zeer laag geschat want op sommige plaatsen zou het wel 50, 100 of zelfs 200% mogen zijn.
Zeker nu ze zo streng geworden zijn op de rij- en rusttijden.

Ieder ander mens mag desnoods 20 overuren presteren en daarna nog 5 uur in de wagen naar huis rijden zonder dat er een haan naar kraait wanneer er niks gebeurd.
Wanneer echter iemand die dagdagelijks vele kilometertjes bold en gewoon is om te rijden eens 5 minuten langer rijd om thuis te geraken na lange tijd of om een parkeerplaats te vinden kost hem dat al vlug €120 en een week, zelfs langer, later kan men dit nog steeds aangesmeerd krijgen.
Vroeger ging men al vlug eens een half uurtje (desnoods meer) doorrijden tot bvb. op de depot, fabriek of thuis maar nu durft men dat risico niet meer nemen enkel en alleen voor de boetes.
Dit gaf reeds het voordeel dat er minder parking nodig was want men kon rijden tot er parking was.

Nu is men verplicht te stoppen, ook al is men nog helder en fris en zit de toekomstige ex-vrouw met het eten te wachten maar men heeft ergens 10 minuten in de fille gestaan en men geraakt er niet meer...
Er zijn meer en meer vrachtwagens, niet alleen door de economie maar ook voor een groot deel omdat men nu 3a4 vrachtwagens nodig heeft (en ook chauffeurs) om hetzelfde werk te doen die 2 vrachtwagens vroeger deden zonder over de schreef van het mogelijke te gaan. (pas op: er is een groot verschil tussen internationaal transport en dagritten.(maar niet in de wetgeving)).

In Frankrijk was dit ook reeds lange tijd een probleem maar daar is dit ondertussen reeds opgelost en zijn de meeste parkings langs de autosnelwegen verdubbeld, tot vervijfvoudigd in grote.
Voor de maaltijden zijn er routiers en wanneer je je kan identificeren als "routier" langs de autosnelweg krijg je een fikse korting. Goedkoop is het nog steeds niet maar meer doenbaar.

Dat de Belgen daar maar eens gaan kijken, zullen ze mischien een volle parking EN een vol restaurant hebben ipv bijna geen kat buiten de toeristische seizoenen.