Auteur Topic: Beu!  (gelezen 13438 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Beu!
« Reactie #15 Gepost op: dinsdag 18 december 2007 - 16:18:44 »
Citaat van: bibi585
De wegcode zegt ook dat je met een auto niet sneller mag dan 120km/u op een autosnelweg maar omdat het met een auto is tellen die wetten niet zeker?

Ik ben ook niet heiliger dan de paus, en ik heb twee pekelzonden: sneller dan toegestaan rijden waar het veilig kan, en bij het parkeren geen geld steken in de offerblokken.

Als je de wegcode overtreedt, zorg er dan tenminste toch voor dat het in alle veiligheid gebeurt, en zeker zonder hinder of gevaar voor andere weggebruikers.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline benny stinkens

• Meer dan expert
« Reactie #16 Gepost op: dinsdag 18 december 2007 - 18:23:03 »
Verder moeten zij zich inderdaad veel beter aan de regels houden gezien ze met een gigantisch voertuig op de baan zijn dat veel meer brokken kan maken dan een personenwagen.

Stellen dat de ene weggebruiker zich beter aan de regels moet houden dan een andere vindt ik niet zo een goed idee  ???

Ten eerste moeten de regels duidelijk zijn en dat zijn ze in ons apenlandje alles behalve en ten 2de moet iedereen zich aan de regels houden.

wooter

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: dinsdag 18 december 2007 - 21:53:31 »
Bon, ik blijf 127 km/u rijden; kan je me niks verwijten.

Offline Rafael

• Meer dan expert
« Reactie #18 Gepost op: woensdag 19 december 2007 - 13:22:56 »

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #19 Gepost op: woensdag 19 december 2007 - 13:52:49 »
Verder moeten zij zich inderdaad veel beter aan de regels houden gezien ze met een gigantisch voertuig op de baan zijn dat veel meer brokken kan maken dan een personenwagen.

Stellen dat de ene weggebruiker zich beter aan de regels moet houden dan een andere vindt ik niet zo een goed idee  ???
Stelt JC dat dan? :-\
Volgens mij stelt hij enkel dat het bij een vrachtwagenchauffeur meer verwijtbaar is wanneer hij dat niet doet, evenals dit mi geldt voor automobilisten vs. voetgangers.
"With power comes responsibility" (vraag me niet van wie de quoot is maar het is een bekende Engelstalige uitspraak).
Wat jij volgens mij leest van JC is dit: 'Verder moeten zij zich inderdaad beter dan de automobilisten aan de regels houden gezien ze met een gigantisch voertuig op de baan zijn dat veel meer brokken kan maken dan een personenwagen.'
Wat ik lees is: 'Verder moeten zij zich inderdaad veel beter aan de regels houden dan dat ze nu doen, gezien ze met een gigantisch voertuig op de baan zijn dat veel meer brokken kan maken dan een personenwagen.'
« Laatst bewerkt op: woensdag 19 december 2007 - 13:54:26 door BBB »

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #20 Gepost op: woensdag 19 december 2007 - 15:29:10 »
Citaat van: Rafael
Het is nog fijner als de persoon links van je even snel rijdt...

Gisteren nog meegemaakt. Ik nader een vrachtwagen, maar zie iemand op de middenstrook nogal wat sneller dan ik aangereden komen. Ik denk: die is mij voorbij tegen dat ik moet uitwijken om die vrachtwagen in te halen. Zodra het voertuig op de middenstrook op mijn hoogte is, blijkt de bestuurder plots geen haast meer te hebben en blijft hij naast mij rijden, zodat ik de vrachtwagen niet kan inhalen. Asociale individuen!
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #21 Gepost op: woensdag 19 december 2007 - 23:39:31 »
Met andere woorden: wanneer je aan het stuur van een vrachtwagen plaatsneemt moet je veranderen in een compleet gevoelloos robotje die zich 200% aan alle verkeersregels houdt (die experts zelfs niet allemaal vanbuiten kennen) terwijl de auto's rondom je geen er maar op los vlammen, je de weg afsnijden, zich van geen enkele regel moeten aantrekken,.... ??? ::)

Het zijn wel de vrachtwagenchauffeurs die regelmatig claimen om professionals te zijn. Verder moeten zij zich inderdaad veel beter aan de regels houden gezien ze met een gigantisch voertuig op de baan zijn dat veel meer brokken kan maken dan een personenwagen.

Zoals Benny terecht aanhaald zijn volgens mij de wetten voor iedereen gelijk. Eender met welk voertuig je op de baan bent.

Mocht dit echter niet zo zijn, leg mij dan eens uit waarom een autobus met identiek gewicht en omzeggens dezelfde afmetingen wanneer er nog eens een aanhangwagen met bagage aanhangt:
-wel tegen 100km/u mag rijden?
-wel mag inhalen waar vrachtwagens dit niet mogen?
-...

Zijn die 80 mensenlevens in de bus dan minder waard dan bvb. die varkens in een vrachtwagen, of dat zand, kiezels, lege verpakkingen,... noem maar op?
Als dit geen "chauffeurtje pesten" is, wat is het dan wel?

Wanneer er weer es eentje in een huis binnen rijdt, of in een ravijn of op z'n zij gaat is het iedere keer een ravage van jewelste met x-aantal doden en zwaargewonden.
Nochtans wanneer je er eens goed op let heb je op z'n minst reeds 100 vrachtwagens gezien voordat je eens een bus ziet op de autosnelweg.
Die laatste zin zet ik erbij voordat ik hier te lezen krijg dat er veel vaker ongevallen gebeuren met vrachtwagens dan met bussen. Wanneer er maar 10 langskomen kunnen er geen 100 in de gracht rijden. ;)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #22 Gepost op: donderdag 20 december 2007 - 00:02:08 »
leg mij dan eens uit waarom een autobus met identiek gewicht en omzeggens dezelfde afmetingen wanneer er nog eens een aanhangwagen met bagage aanhangt:

Een autocar of autobus mag in België nergens sneller dan 90 km/h rijden.

Citaat

Wellicht omdat de autobussen en autocars, door hun veel geringer aantal dan de vrachtwagens, hierdoor veel minder verkeersellende veroorzaken.

Misschien ook omdat de wetgever er zich bewust van is dat, hoewel het niet mag, een autobus of autocar heel wat vlotter kan inhalen dan tegen 90 km/h.  ;)

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #23 Gepost op: donderdag 20 december 2007 - 00:05:02 »
Als je dus tegen 120 km/h rijdt en een wagen wil inhalen die tegen 115 km/h rijdt, zijn er 2 mogelijkheden. Ofwel blijf je tegen 120 km/h rijden, met alle nadelen vandien: het inhalen duurt véél te lang, je houdt mogelijk snellere achterliggers op, het wordt nog problematischer als de ingehaalde ook maar een beetje versnelt. Ofwel versnel je even tot 135 km/h, en klaar is kees.

Doe ik ook met de wagen, nu nog al heeft het me wel al eens een boete opgeleverd.

Met de vrachtwagen probeer ik dat ook, net zoals de meeste van m'n collega's, maar sinds die begrenzer kan dat gewoon niet en betrap ik mezelf erop dat ik dan maar (te dicht) achter m'n voorligger blijf hangen.
Ik werd (wordt) dikwijls gevraagd of ik dat niet vervelend vind zo uren en uren op een snelweg altijd ma rechtdoor of zelfs op gewone wegen uren aan een stuk rijden.
Wel ik heb daar nooit last van gehad zonder begrenzer of wanneer ik m'n begrenzer kon uitzetten, integendeel.
Nu zet ik hem niet meer uit en al is het maar anderhalf uur rijden naar Gent om bevoorrading en aan 86km/u heb ik er wel last van en betrap ik mezelf erop dat ik op die korte tijd reeds zou durven indommelen tijdens het rijden.

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #24 Gepost op: donderdag 20 december 2007 - 00:09:42 »
Het zijn wel de vrachtwagenchauffeurs die regelmatig claimen om professionals te zijn.

In de meeste gevallen doen ze in ieder geval veel meer kilometers dan de auto's en zijn ze in dat opzicht professionals dat het hun "beroep" is.
Niet iedereen is altijd even goed in z'n beroep, dat klopt en dat kan van ieder beroep gezegt worden.

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #25 Gepost op: donderdag 20 december 2007 - 00:12:19 »
Citaat van: bibi585
De wegcode zegt ook dat je met een auto niet sneller mag dan 120km/u op een autosnelweg maar omdat het met een auto is tellen die wetten niet zeker?

Ik ben ook niet heiliger dan de paus, en ik heb twee pekelzonden: sneller dan toegestaan rijden waar het veilig kan, en bij het parkeren geen geld steken in de offerblokken.

Als je de wegcode overtreedt, zorg er dan tenminste toch voor dat het in alle veiligheid gebeurt, en zeker zonder hinder of gevaar voor andere weggebruikers.

Wel beste jozef, ik denk dat je nogal zou zweten aan het stuur van een begrensde 44tonner. ;D ;D ;D

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #26 Gepost op: donderdag 20 december 2007 - 00:14:34 »
Bon, ik blijf 127 km/u rijden; kan je me niks verwijten.

Jawel, 121km/u is 50€
146km/u is dezelfde prijs in de tombola.  ;) ;D ;D ;D

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #27 Gepost op: donderdag 20 december 2007 - 00:22:36 »

Stelt JC dat dan? :-\
Volgens mij stelt hij enkel dat het bij een vrachtwagenchauffeur meer verwijtbaar is wanneer hij dat niet doet, evenals dit mi geldt voor automobilisten vs. voetgangers.
"With power comes responsibility" (vraag me niet van wie de quoot is maar het is een bekende Engelstalige uitspraak).
Wat jij volgens mij leest van JC is dit: 'Verder moeten zij zich inderdaad beter dan de automobilisten aan de regels houden gezien ze met een gigantisch voertuig op de baan zijn dat veel meer brokken kan maken dan een personenwagen.'
Wat ik lees is: 'Verder moeten zij zich inderdaad veel beter aan de regels houden dan dat ze nu doen, gezien ze met een gigantisch voertuig op de baan zijn dat veel meer brokken kan maken dan een personenwagen.'

De auto is kwaad op de vrachtwagen voor dit
De vrachtwagen is kwaad op de auto voor dat
....
en ze zijn allemaal zo...
en het spelleke is begonnen
En de overheid speelt (zoals het een "goeie" werkgever betaamd ??? ::)) daar handig op in door mekaar nog een beetje op te jutten en tis van kassakassa. :(

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #28 Gepost op: donderdag 20 december 2007 - 00:35:38 »
Citaat van: Rafael
Het is nog fijner als de persoon links van je even snel rijdt...

Gisteren nog meegemaakt. Ik nader een vrachtwagen, maar zie iemand op de middenstrook nogal wat sneller dan ik aangereden komen. Ik denk: die is mij voorbij tegen dat ik moet uitwijken om die vrachtwagen in te halen. Zodra het voertuig op de middenstrook op mijn hoogte is, blijkt de bestuurder plots geen haast meer te hebben en blijft hij naast mij rijden, zodat ik de vrachtwagen niet kan inhalen. Asociale individuen!

Dergelijke postings komen regelmatig voor (ik neem die van jozef nu als voorbeeld) van verontwaardigde autobestuurders die vandaag dit of dat hebben tegengekomen.
Voor een vrachtwagenbestuurder zijn dit gewoon dagelijkse dingen die men tientallen, zoniet honderden keer per dag tegenkomt en die men allang niet meer zo bijhoud.

Net zoals iemand bvb. die op een bureel zit s'avonds ook niet meer weet hoeveel keer hij/zij die dag z'n balpen op de grond heeft laten vallen en ze op een dag eens in een korte "kollere" eens een schop heeft (en de knie stoot tegen een openstaande schuif).
Dat ie z'n knie gestoten heeft zal die wel onthouden en de schuld steken op die verdomde kollega die weer de schuif heeft laten openstaan.
Maar dat ie om te beginnen maar z'n balpen niet moest laten vallen doet er niet meer toe.

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #29 Gepost op: donderdag 20 december 2007 - 00:56:02 »
leg mij dan eens uit waarom een autobus met identiek gewicht en omzeggens dezelfde afmetingen wanneer er nog eens een aanhangwagen met bagage aanhangt:

Een autocar of autobus mag in België nergens sneller dan 90 km/h rijden.

Sinds wanneer is dat veranderd, dus de begrenzer ook aangepast?...En enkel in België of gans Europa?

Citaat

Wellicht omdat de autobussen en autocars, door hun veel geringer aantal dan de vrachtwagens, hierdoor veel minder verkeersellende veroorzaken.

Misschien ook omdat de wetgever er zich bewust van is dat, hoewel het niet mag, een autobus of autocar heel wat vlotter kan inhalen dan tegen 90 km/h.  ;)

??? dat zal je me toch eens klaar en duidelijk moeten uitleggen ???
Wanneer snelheid, omvang en gewicht hetzelfde zijn, hoe kan men dan vlotter inhalen ??? ??? ??? (ddor de begrenzer die niet aangepast is, waarom dan ook niet van alle voertuigen?)

De keren dat ik bijna van de weg ben afgereden door een autobus of zelfs bestelwagen (of een sleurhut) bij versmalde rijstroken in wegwerkzaamheden kan ik al lang niet meer tellen.