Auteur Topic: 'Parkeerbonnen zijn onwettig'  (gelezen 1514 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
'Parkeerbonnen zijn onwettig'
« Gepost op: dinsdag 29 januari 2008 - 16:58:21 »
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: 'Parkeerbonnen zijn onwettig'
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 29 januari 2008 - 17:21:02 »
Onlangs is er in Antwerpen ook iemand vrij gesproken van deze retributie om blijkbaar dezelfde reden. Ik ben eens benieuwd hoe dit verder gaat verlopen. De mensen in het parkeerwereldje liggen er blijkbaar nog niet wakker van. Het zal misschien een weekje wat minder inkomsten opleveren omdat de mensen weigeren te betalen. Wanneer echter de dreigrondes beginnen (aanmaning 1, aanmaning 2, deurwaarder) dan zullen de meesten weer beginnen te betalen en is men dit vergeten. In Antwerpen is de boete 21,5 €, er zijn er maar weinigen die er heel de papierwinkel voor over hebben om dit aan te vechten in de rechtbank.

Ik ben eens benieuwd, het kan serieuze gevolgen hebben, zeker voor de informaticasystemen die gebruikt worden om deze retributies te innen. Een van de projecten waar ik professioneel mee bezig ben is net zo’n systeem om de retributies op te volgen.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: 'Parkeerbonnen zijn onwettig'
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 29 januari 2008 - 18:51:15 »
Een van de projecten waar ik professioneel mee bezig ben is net zo’n systeem om de retributies op te volgen.

Dan ga je er toch zeker wel voor zorgen dat dat ding niet werkt?  :D ;)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."