Auteur Topic: 200 levens redden met gordel dragen en trager rijden  (gelezen 1852 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
200 levens redden met gordel dragen en trager rijden
« Gepost op: vrijdag 01 februari 2008 - 15:25:53 »
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Het excuus voor het uitblijven van het rijbewijs met punten is gevonden: er is geen centraal bestand van de verkeersovertredingen! Wel, dat ze er dan één maken, hé! Dat moet toch geen half jaar duren, en dat is toch niet zo ingewikkeld als een raket naar de maan schieten!

Snelheid, alcohol en de gordel ...

Geen woord over onvoldoende afstand houden, geen voorrang verlenen, van rijstrook veranderen zonder rekening te houden met de anderen, op 100 meter voor een afrit nog gauw vlak vóór iemand invoegen en de rem intrappen, en meer van al dat fraais ...
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: 200 levens redden met gordel dragen en trager rijden
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 01 februari 2008 - 15:57:30 »
Dit plan getuigt in ieder geval van weinig creativiteit. Wat in het verleden niet werkte blijft men maar steeds herhalen.

Waarom moet men nog steeds op gordeldracht drukken ? De gordelplicht is al lange tijd ingevoerd en toch wordt deze nog onvoldoende nageleefd.

Zoals Jozef terecht al opmerkte is onvoldoende afstand een belangrijke oorzaak bij ongevallen, nochtans zie ik hier eigenlijk nooit op controleren.

Infrastructuur blijkt ook niet meer belangrijk te zijn. Nochtans zijn hier nog grote winsten te halen.

Dat recidivisme in België niet kan aangepakt worden is diep triest. Ik ben ervan overtuigd dat een relatief klein gedeelte van de chauffeurs de meeste ongevallen veroorzaken. Dat deze zelfs niet gekend zijn maakt alle andere maatregelen gewoon ongeloofwaardig.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: 200 levens redden met gordel dragen en trager rijden
« Reactie #2 Gepost op: zondag 03 februari 2008 - 14:25:37 »
Snelheid, alcohol en de gordel ...

Geen woord over onvoldoende afstand houden, geen voorrang verlenen, van rijstrook veranderen zonder rekening te houden met de anderen, op 100 meter voor een afrit nog gauw vlak vóór iemand invoegen en de rem intrappen, en meer van al dat fraais ...
Alcohol is terecht, voor de rest ben ik het helemaal met je eens.
« Laatst bewerkt op: maandag 04 februari 2008 - 12:21:30 door BBB »

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: 200 levens redden met gordel dragen en trager rijden
« Reactie #3 Gepost op: zondag 03 februari 2008 - 16:38:27 »

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: 200 levens redden met gordel dragen en trager rijden
« Reactie #4 Gepost op: maandag 04 februari 2008 - 02:08:48 »
Een controle op afstand, of absurde manoeuvres, het zou mij op een maand al 2x véél deugd gedaan hebben. Elke keer opnieuw, op de snelweg, pinokkios die voor me invoegen aan 100 km/u, op nog geen 5 meter voor mijn voertuig. Fijn als je daar aan komt aan 120km/u. Maar ach, als ik trager gereden had hé...  ::)

Geen nood Rafael, met de vrachtwagen (die maar 90 rijdt) is dat dagelijkse kost... wat zeg ik... een paar keer per uur in België.
Wanneer dit dan is om de eerstvolgende afrit te nemen en er geen 20 in dat gaatje van 50 meter drummen kan ik er nog inkomen maar vaak is het dan om wat te GSMmen of iets te lezen of andere ergerlijke dingen te doen en voortdurend nodeloos te vertragen en dergelijke. >:(

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: 200 levens redden met gordel dragen en trager rijden
« Reactie #5 Gepost op: maandag 04 februari 2008 - 16:31:00 »
Citaat van: Rafael
Dan kunnen we gezellig overal 30km/u rijden

Juist. En dan kan de overheid trots verklaren dat er bijna geen doden en zwaargekwetsten meer vallen in het verkeer. Met iets dergelijks zijn ze nu immers al bezig: "Er vallen minder doden in het verkeer." Ja natuurlijk, niet moeilijk als je ervoor zorgt dat de snelheid alsmaar lager wordt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: 200 levens redden met gordel dragen en trager rijden
« Reactie #6 Gepost op: maandag 04 februari 2008 - 18:51:45 »
Als we met z'n allen stilstaan zullen we op een neerstortend vliegtuig moeten rekenen om nog aan doden en gewonden te geraken.... ??? a nee die zullen dan ook nie meer van de grond geraken  ;D ;D ;D ;D