Het is een serieuze fout te stellen dat deze auto geen schadelijke uitstoot zou hebben. Indirect heeft hij wel degelijk een uitstoot. Het is maar te zien hoe de electriciteit wordt opgewekt waar het ding op rijdt. Als deze wordt opgewekt door vervuilende kolencentrales ben je geen stap verder, integendeel.
Ik zie weinig perspectief in deze auto; totaal niet practisch voor het dagelijkse gebruik, een te beperkt vermogen (zoals je de auto krijgt) en een veel te kleine actieradius.
Ik verwacht meer van dit type auto's.
http://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_RoadsterGoede actieradius en een prachtig vermogen.
De auto is nu nog wat duur maar die prijs zal sterk gaan dalen en het vermogen per batterijtje zal nog sterk gaan stijgen aangezien ze dezelfde batterijen (groot deel van de prijs) gebruiken als die ze (oa?) in laptops gebruiken.
Bovendien zijn er veel auto's met een brandstofmotor waar je meer voor betaalt, waaronder de Duitse A-merken (Audi, Mercedes en BMW).
Dit type auto's is daadwerkelijk practisch. Het is een ideale gadget/statussymbool voor de rijkere mensen die niet op een dollar hoeven te kijken. In deze prijsklasse krijg je een electrische auto die een mooie topsnelheid en accelleratie heeft.
De fabrikanten kunnen zo ervaring opdoen en de ontwikkelingskosten eruit halen waardoor in een later stadium krachtige electrische auto's (met een vergelijkbare actieradius maar wat minder vermogen en een veel lagere prijs) kunnen worden verkocht voor een veel lagere prijs aan Jan Modaal.
Vergelijk het maar met de ontwikkeling van hoogwaardig technologische apparaten zoals oa computers, televisies, audiosystemen en grafische rekenmachines.
Ik zou graag nog de foto plaatsen maar ik weet niet hoe je met deze software de foto kleiner maakt.
Indirect heeft hij wel degelijk een uitstoot. Het is maar te zien hoe de electriciteit wordt opgewekt waar het ding op rijdt. Als deze wordt opgewekt door vervuilende kolencentrales ben je geen stap verder, integendeel.
Zouden er mensen zijn die dit niet begrijpen?
De ontwikkeling en het aanwenden van duurzame energieproductiemethoden zal rap evolueren gezien het 'snel' schaarser (en dus ook duurder) worden van de fossiele brandstoffen. Om dezelfde reden zullen mensen op een gegeven moment noodgedwongen massaal overstappen naar electrische auto's omdat de benzine/diesel/LPG te duur wordt.
De marktwerking zorgt er volgens mij wel voor dat de benodigde technologieën op tijd ontwikkeld worden aangezien de prijs te hoog wordt al lang voordat de fossiele brandstoffen op zijn.
Waar ik me meer zorgen om maak is dat we die grondstoffen (olie) dan niet meer voor andere nuttige zaken kunnen gebruiken (kleding, materialen voor in de bouw, voetballen, kasten van computers enz.) en de invloed op het milieu van de snelle verbranding van deze brandstoffen.